Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käytättekö polttoaineen lisäainetta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    #16
    Joskus tulee e85:lla käyviin lorauteltua RedLinen Si-Alcoholia voitelemaan paikkoja, mutta eipä tuu muuta käytettyä.
    Tuota mäkin lorottelen välillä tankkiin. Sitä ruskean väristä versiota. Sitä kirkastahan olis tarkoitus vissiin laittaa joka tankilliseen, mut siihen en oo lähtenyt. Oon ajatellut, että jos toi poistais sitä limaa imupuolelta. Pian sen näkee kun nostelen kannen pois arpin pinnapulttien asennusta varten.

    Comment

    • -kalevi-
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 504
      • Tuusula

      #17
      Ikinä en ole tankkiin polttoaineen lisäksi laittanut mitään aineita. Jatkossa pitää miettiä uudestaan, kun saan e85 käyvän auton ajoon. Lähinnä talviseisontaa ajatellen
      E87 118d
      E70 3.0d
      Ex: E36 M3
      Ex: E36 cabriolet m60b40
      Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
      Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by -kalevi- View Post
        Ikinä en ole tankkiin polttoaineen lisäksi laittanut mitään aineita. Jatkossa pitää miettiä uudestaan, kun saan e85 käyvän auton ajoon. Lähinnä talviseisontaa ajatellen
        Nykybensa menee pilalle talviseisonnassa ilman lisääineita mutta e85:lla en ole huomannut mitään ongelmaa.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11079
          • Oulu

          #19
          Originally posted by naukkis View Post
          Nykybensa menee pilalle talviseisonnassa ilman lisääineita mutta e85:lla en ole huomannut mitään ongelmaa.
          Jep. Monta vuotta olleet e85:t tankissa ja silti lähti kerrasta tulille kun otti ajoon. Ei edes haissu tankissa pahalle.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • -kalevi-
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 504
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by naukkis View Post
            Nykybensa menee pilalle talviseisonnassa ilman lisääineita mutta e85:lla en ole huomannut mitään ongelmaa.
            Mites suuttimet, kun jää seisomaan e85 järjestelmässä? Jos tankkiin laittaisi jotain ainetta, niin ei tarvitsisi purkaa suuttimia irti seisonnan ajaksi. Eikös nuo aika herkästi mene tukkoon seisonnassa
            Last edited by -kalevi-; 17-08-2019, 20:06.
            E87 118d
            E70 3.0d
            Ex: E36 M3
            Ex: E36 cabriolet m60b40
            Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
            Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

            Comment

            • Bullitt
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 2786
              • Turku

              #21
              Mitenkäs se bensan pilaantuminen sitten ilmenee? Omat kesäautot ainakin lähtee ihan nätisti käymään talvisäilytyksen jälkeen, vaikka ikinä en ole bensan joukkoon mitään lisäaineita lutranut. Kesäautoina on ollut Kupla -70, Pajero -88, E21 315 -83, E31 850i -90, E46 M3, E82 135i, jne... On kaasaria ja ruiskua, joskus auto saattaa seistä vuoden käynnistelemättä, ja aina lähtee käymään ilman mitään poppakonsteja. Kaasarit tietty kuivuu, niin hetken voi joutua sahaamaan, mutta se on ainoa oire, eikä se ole bensan vika, jos kaasarista haihtuu bensat, tai valuu takaisin tankkia päin pitkän seisonnan aikana.


              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by -kalevi- View Post
                Mites suuttimet, kun jää seisomaan e85 järjestelmässä? Jos tankkiin laittaisi jotain ainetta, niin ei tarvitsisi purkaa suuttimia irti seisonnan ajaksi. Eikös nuo aika herkästi mene tukkoon seisonnassa
                No mulla seisoo ruiskumopo ja kaasariautot käyttökunnossa eikä mitään ongelmia. Kaasaripeleissä nykybensalla on aina hiekkaa kohokammiossa, bensa hartsiintuu, mutta e85:llä en ole huomannut mitään.

                Comment

                • Boomster
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 571
                  • Lohja

                  #23
                  Tuon hartsiintuneen bensan kerran löytänyt isäukon perämoottorin kaasarista. Ei mitään tietoa kauanko oli ollut siellä, mutta aivan älytöntä valaanrasvaa se oli. Oksennus meinasi tulla kun purki ja kasasi uudelleen.
                  Redline SI-1 tulee käytettyä epäsäännöllisen säännöllisesti muutaman kuukauden välein loraus tankkiin. :think

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6169
                    • Helsinki

                    #24
                    Tää on kyllä outoa, on kokomusta pienkoneista jne. Omakohtaista, siis että 98E5 meni pyörässä missä on muovi tankki bensa pilalle 7kk, tietysti se bensa varmaan liotti siitä muovista jotain. Sitten taas pienkone hommissa, joka kevät, siis ihan joka kevät noin 80% asiakas kunnasta toi leikkurin pajalle, kun ei lähtenyt käyntiin, niin syy oli että bensa oli "pilaantunut", niin no eihän sitä tiedä mitä sinne syksyllä työnnetty, mutta hommat alkoi pelaa kun laittoi uutta bensaa ja putsasi kaasuttimen, sitten ne n.20% kenelle oli mainostanut bensa säilytys ainetta talveksi ei ongelmia.
                    On vaan outoa ja herättää ihmetystä, että toisilla ei mitään ongelmia, toisilla taas on ongelmia.
                    Myös tuttu piirissä aika monessa laitteessa pitkän seisonnan jälkeen vikoja tms, ensimmäisenä uudet bensat tankkiin, kaasuttimen putsaus jos on, niin avot homma toimii. En onko se sitten arpapeliä, että kun se viimeinen tankkaus, bensan seassa on ollut pieni etanopitoisuus, kun ne kellä ongelmia, on sattunut etanolipitoisuus korkea, säilytyspaikka...

                    Tähän on helppo ratkaisu, jos arveluttaa, niin laittaa sitä jotain lisäainetta, sit taas jos ei huoleta, niin antaa olla:think
                    Myös jostain nesteen tietotuksesta luin, että hekään voi sanoa että bensa kestäisi 3kk pidempää, en tiedä onko luotettava vai
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Siis vaikkei muuta ongelmia olisikaan niin talven seissyt bensa ei ole hääppöistä, laitteet käy paskasti ja haisee pahalle. E85 talven seisseenä ei huomaa samanlaista eroa tuoreeseen tavaraan.

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1193
                        • Muhos

                        #26
                        Originally posted by naukkis View Post
                        No mulla seisoo ruiskumopo ja kaasariautot käyttökunnossa eikä mitään ongelmia. Kaasaripeleissä nykybensalla on aina hiekkaa kohokammiossa, bensa hartsiintuu, mutta e85:llä en ole huomannut mitään.
                        Ostin pojalle mönkijän, jolla ei oltu ajettu pariin vuoteen. Laite oli käytännösä lähes ajamaton, myyjän mukaan oli ensimmäisen tankillisen bensat vielä tankissa. Uutta bensaa tankkiin, saatiin käyntiin, mutta ei käy tyhjää ollenkaan, ja muutenkin käy huonosti. Kaasari auki ja pöydälle, tyhjäkäyntisuutin aivan tukossa ja pääsuutinkin melkein. Niitä sitten koitettiin liotella vaikka millä pesuaineilla ja pestiiin ultraäänipesurissa, mutta lopputulos oli, ettei sitä saanut koskaan säädettyä käymään kunnolla, ennenkuin ostetiin kokonaan uudet suuttimet.

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          #27
                          Kertokaas tyhmälle että mikä sitä karstaa muodostaa polttoainepuolelle? Pakopuolen karstan ymmärrän.
                          "HUOMAA: BG 44K® puhdistuksen jälkeen säännöllinen BG Supercharge® II PN 2026E käyttö ennaltaehkäisee karstan muodostumista polttoainejärjestelmään ja moottorin yläosan komponentteihin ja ylläpitää maksimaalisen suorituskyvyn ja polttoainetaloudellisuuden."
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Jax_KiBez
                            BTCF Member
                            • Jan 2010
                            • 2061
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Kertokaas tyhmälle että mikä sitä karstaa muodostaa polttoainepuolelle? Pakopuolen karstan ymmärrän.
                            "HUOMAA: BG 44K® puhdistuksen jälkeen säännöllinen BG Supercharge® II PN 2026E käyttö ennaltaehkäisee karstan muodostumista polttoainejärjestelmään ja moottorin yläosan komponentteihin ja ylläpitää maksimaalisen suorituskyvyn ja polttoainetaloudellisuuden."
                            Voisin kuvitella, että EGR/Huohotusjätteen kierrätys imusarjan kautta tuo karstaa suuttimille, mutta itse polttoainejärjestelmään nyt ei pitäisi päästä ellei bensassa itsessään oo epäpuhtauksia. :think

                            Itsellä kokemus kaikenlaisista lisäaineista, mm. omassa ohjelmoidussa E60:ssä, putosi Comma Diesel D-Toxin jälkeen kulutus yllättävänkin paljon n. 0.3-0.5L/100km vaikka mitään muuta ei tehty ja ajettu samaa matkaa samalla tavalla. Löin kaksi pulloa puoleen tankkiin.

                            Kyl jotain vaikutuksia oon huomannut lisäaineilla, koittanut Liqui Molyn kamaa, kun tuolta Virosta saa melko edukkaasti. (Aeromotors)
                            Oon käyttänyt noita bensan/dieselin sekaan vedettäviä, öljyn lisäaineita (Viscostabil, Oil additive, MoS2, Ceratec) Mutta ihmeitä noi ei oo vielä tehnyt, enkä sen suuremmin mitään muuta kuin perstuntumalla tutkinut, ainoa tosiaan tuo diesel-lisäaine joka selkeästi vaikuttanut.
                            Last edited by Jax_KiBez; 18-08-2019, 13:09.
                            Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                            Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                            _____________________________________
                            Nykykalusto: F11 535XD / E61 530XD / E39 528i Ratalelu
                            Tästä mun kaluston showroomiin
                            Entisiä Bemareita 30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5401
                              • S:t Karins

                              #29
                              Nokilekassa ymmärrän tuon mutta bensavehkeissä?
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16419
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by MPV View Post
                                Ostin pojalle mönkijän, jolla ei oltu ajettu pariin vuoteen. Laite oli käytännösä lähes ajamaton, myyjän mukaan oli ensimmäisen tankillisen bensat vielä tankissa. Uutta bensaa tankkiin, saatiin käyntiin, mutta ei käy tyhjää ollenkaan, ja muutenkin käy huonosti. Kaasari auki ja pöydälle, tyhjäkäyntisuutin aivan tukossa ja pääsuutinkin melkein. Niitä sitten koitettiin liotella vaikka millä pesuaineilla ja pestiiin ultraäänipesurissa, mutta lopputulos oli, ettei sitä saanut koskaan säädettyä käymään kunnolla, ennenkuin ostetiin kokonaan uudet suuttimet.
                                Suuttimet voi rassata puhtaaksi mekaanisesti kun varoo ettei millään ylikokotyökalulla hinkkaa, ei ole koskaan tarvinnut ostaa uusia, privaatti- ja työpuolella samoja kokemuksia 10 v.

                                Originally posted by Tommix View Post
                                Kertokaas tyhmälle että mikä sitä karstaa muodostaa polttoainepuolelle? Pakopuolen karstan ymmärrän.
                                "HUOMAA: BG 44K® puhdistuksen jälkeen säännöllinen BG Supercharge® II PN 2026E käyttö ennaltaehkäisee karstan muodostumista polttoainejärjestelmään ja moottorin yläosan komponentteihin ja ylläpitää maksimaalisen suorituskyvyn ja polttoainetaloudellisuuden."
                                Ei se ole karstaa esim. ylläolevassa tapauksessa vaan bensiinin eli nykyään polttoaineen haihtuessa osiin jään hartsikerros mikä tarpeeksi usein toistuessaan tukkii ensin suuttimet ja sitten lähes kaiken. Viimeisimmät kokemukset ruohonleikkureista, itsevetävä ja ajettava talven jäljiltä käynti huonoa, tyhjäk. suutin molemmista täysin tukossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎