Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käytättekö polttoaineen lisäainetta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #31
    Originally posted by jr66 View Post
    Suuttimet voi rassata puhtaaksi mekaanisesti kun varoo ettei millään ylikokotyökalulla hinkkaa, ei ole koskaan tarvinnut ostaa uusia, privaatti- ja työpuolella samoja kokemuksia 10 v.
    Yritystä oli joo, ja kyllä ne mekaanisesti auki saatiin, mutta ei vain saatu silti toimimaan oikein.

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      #32
      Hyvinhän tuo on kesäauto toiminut aina syksyset bensat tankissa kun keväällä ottaa käyttöön ja ajaa suoraan konttorille. Ei ole käynyt paskasti ja päästöt olleet hyvät.
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5401
        • S:t Karins

        #33
        Originally posted by jr66 View Post
        Ei se ole karstaa esim. ylläolevassa tapauksessa vaan bensiinin eli nykyään polttoaineen haihtuessa osiin jään hartsikerros mikä tarpeeksi usein toistuessaan tukkii ensin suuttimet ja sitten lähes kaiken. Viimeisimmät kokemukset ruohonleikkureista, itsevetävä ja ajettava talven jäljiltä käynti huonoa, tyhjäk. suutin molemmista täysin tukossa.
        Tämäkin on ihan tuttu ilmiö jonka poistan esim. käyttämällä pienkonebensaa moottorisahassa, ruohonleikkurissa jne. Mutta edelleen kaipaan infoa siitä miten tuo lisäaine estää mitään karstoittumista ym. käyttöautossa? Siinähän on aina soppaa joka paikassa, eli ei tule tuota haihtumista. Ja bensa kuluu tankista koko ajan ja uutta tulee tilalle.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #34
          Mulla usein 8-10kk autot ajamatta tallissa, syksyllä mitä on jääny tankkiin.
          Eikä ole seuraavana kesänä mitää ongelmia lähtee ajelee :think

          Samoin leikkurikin, joka kesä o sähköstartilla pörähtäny käyntiin. Edellisen syksyn bensoilla..

          Jostain 2005 asti ollu kesäautoja ja koskaan ole ollu mitää ongelmia että bensa menis huonoksi.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16419
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by Antti O View Post
            Mulla usein 8-10kk autot ajamatta tallissa, syksyllä mitä on jääny tankkiin.
            Eikä ole seuraavana kesänä mitää ongelmia lähtee ajelee :think

            Samoin leikkurikin, joka kesä o sähköstartilla pörähtäny käyntiin. Edellisen syksyn bensoilla..

            Jostain 2005 asti ollu kesäautoja ja koskaan ole ollu mitää ongelmia että bensa menis huonoksi.
            Ruiskukoneissa haihtuminen järjestelmästä on aika pientä joten hartsijäämiä ei pääse kerääntymään.

            Sama, narukäynnistys.

            Ruiskukoneisia nämä kesäautot ?

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #36
              Ei muuten ollu yhtään limaa kanavissa kun tuli tuon harrasteen hattu otettua pois ARP:n pultien asennusta varten. Kai se redlinen SI-Alcohol on jotain siellä tehnyt. Ennen on aina ollut kerros sitä vaaleanpunaista limaa siellä.

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                #37
                Originally posted by jr66 View Post
                Ruiskukoneissa haihtuminen järjestelmästä on aika pientä joten hartsijäämiä ei pääse kerääntymään.

                Sama, narukäynnistys.

                Ruiskukoneisia nämä kesäautot ?
                Joo autot ruiskulla ja leikkuri kaasarilla.

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #38
                  Dieselin sekaan olen muutamassa autossa laittanut RL-2:sta, suuttimia puhdistavan ominaisuuden takia.
                  On myös mahdollista, että aine tekee hallaa, kuten itelle kävi aikoinaan bemarin kanssa. Täyteen tankkiin lisäsin kyseistä ainetta. Kun puolet oli ajettu niin starttauksesta tuli yhtäkkiä erittäin pitkä. Syy löytyi paluu puolelle vuotavasta suuttimesta. Erittäin suurellla todennäköisyydellä järjestelmästä liukeni moskaa, joka sitten takertui väärään paikkaa. Suuttimen vaihdolla siittä tietysti selvis. Voi olla myös huonoa tuuria mutta kyseisen episodin jälkeen olen hiukan varovaisesti lisäainetta laittanut. Kuitenkin liputan aineiden puolesta. Vaikeahan hyötyä on todistaa, mutta pitkän aikavälin polttoainekulutuksen seurannasta on tulkittavissa muutosta.

                  Bensiini vehkeistä kokemusta vain pienkone puolelta. Jotenkin sellainen tuntuma, että mitä uudempi on kone, sen herkempi on vikaantumaan bensan takia. Talven yli normi bensalla seissyt taloyhtiön uusi makitan ruohonleikkuri piti käyttää huollossa huonon käynnin takia. Syynä likaantunut kaasari.


                  Pohdittavaksi heitän kysymyksen, vaikuttaako järjestelmän materiaali bensan säilyvyyteen, muovi vs metalli?

                  Nykyvehkeet kun tuntuu olevan kaasaria myöten muovia :think

                  Pari linkkiä pienkonebensan eroista verrattuna normiin:

                  https://fi.wikipedia.org/wiki/Pienmoottoribensiini

                  https://www.neste.fi/artikkeli/syysh...iinia-tankkiin

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6169
                    • Helsinki

                    #39
                    Originally posted by Hezman View Post
                    Bensiini vehkeistä kokemusta vain pienkone puolelta. Jotenkin sellainen tuntuma, että mitä uudempi on kone, sen herkempi on vikaantumaan bensan takia. Talven yli normi bensalla seissyt taloyhtiön uusi makitan ruohonleikkuri piti käyttää huollossa huonon käynnin takia. Syynä likaantunut kaasari.
                    Pohdittavaksi heitän kysymyksen, vaikuttaako järjestelmän materiaali bensan säilyvyyteen, muovi vs metalli?
                    Nykyvehkeet kun tuntuu olevan kaasaria myöten muovia :think
                    Just esim noita makitan ruohonleikkureita tuli paljon takuuseen koska käynti huonoa, syy usein pilaantunut bensa/muovikaasutin tukossa, jotain häikkää tms...
                    Sitten se pienkonebensa voi "syövyttää", siis voi, noita muovi kaasareita, et siinä on se huonopuoli. Myös nää missä on se tutti ryyppynän, niin voi kärsiä tuosta pienkonebensasta, myös se muovikaasuttimen ja bensasäiliön välissä oleva kumitiiviste, se kovettuu.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      #40
                      Kokemus jeesuksen vanhasta RE85:stä: imin e30:pin tankin tyhjäksi herran vuonna 2012 tankatusta re85:stä ja vaihdoin sinne 98e5-bensat. Tässä vuosien varrella olen käynnistellyt ja pyöritellyt tuota harrastetta aineella jota löin aikanaan tankin täyteen ja ymmärrettävästi en ole saanut 55 litraa kulumaan pelkästään tällä. Pumppasin auton omalla pumpulla 10 litraa ulos jolloin pumppu hori tyhjää ja viisari jäi näyttämään 10L. Kaadoin nämä jämäetanolit käyttis Volvo 740-ruiskukoneen tankkiin ja nyt oon ajanu mutkasta tietä pari sataa ilman huolia. Bemarin tankkiin kaadoin n. 30L ysikasia ja etanolianturi näyttää vieläkin 20% viinaseosta. Auto kuitenkin käynnistyy avaimesta, jää käymään eikä mitään ongelmia tunnu olevan vuosien viinaseisottamisesta :think


                      Nämä vain ns. empiirisiä kokemuksia nyt kahden auton kanssa lähiaikoina. Outoa on että tämä ns. vanha RE85 on kirkasta kun nykyinen on vaaleanpunaista
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3166
                        • 47200

                        #41
                        On noissa bensanlaaduissakin eroja. Tankkaat apsilla tai nesteellä..toisissa on vaan enemmän sontaa seassa. Ja mitä yleisempi asema, sitä vähemmän esim vettä säiliössä. Oma kelkka ei lähtenyt 2v vanhalla bensalla käyntiin, vaan piti putsata kaikki hyvin. No sen saman litkun kelkasta kaadoin suzuki balenon tankkin ja se on ajettu pois oli siellä toki vähän "uuttakin" mitä sussin tankkiin sattu 8kk seisotusta ennen jäämään. Lisäaineita en ole käyttänyt, mutta isäukko toisinaan jotain on autoon lorauttanut

                        Comment

                        • Kouris
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 685

                          #42
                          Noissa vanhemmissa Mesen rivipumppukoneissa OM352 ja OM366A tulee jotain liqui molyn lisäainetta käytettyä.

                          M47 koneiseen 320d en ole laittanut. Luulisi että nämä uudemmat eivät ole niin herkkiä huonosti voitelevalle nyky dieselille.

                          Comment

                          • Agee-
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2010
                            • 594
                            • Jns

                            #43
                            Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                            Outoa on että tämä ns. vanha RE85 on kirkasta kun nykyinen on vaaleanpunaista
                            Siinä varmaan käy sama kuin polttoöljylle, eli väri häviää ajan kanssa. Mulla oli joskus 30L kannu täynnä löpöä pari-kolme päivää ulkona kesäkelissä, niin oli punainen väri hävinnyt lähes kokonaan.
                            VW T5 -08
                            XC70 -05
                            Superb -11

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3166
                              • 47200

                              #44
                              Originally posted by korhone_ View Post
                              Siinä varmaan käy sama kuin polttoöljylle, eli väri häviää ajan kanssa. Mulla oli joskus 30L kannu täynnä löpöä pari-kolme päivää ulkona kesäkelissä, niin oli punainen väri hävinnyt lähes kokonaan.
                              ja sen jälkeen se meni auton tankkiin?

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                #45
                                Originally posted by korhone_ View Post
                                Siinä varmaan käy sama kuin polttoöljylle, eli väri häviää ajan kanssa. Mulla oli joskus 30L kannu täynnä löpöä pari-kolme päivää ulkona kesäkelissä, niin oli punainen väri hävinnyt lähes kokonaan.
                                Mutta se wanha (muutama vuosi taaksepäin) oli mielestäni kirkasta valmiiksi.
                                Onkohan nykyisin lisätty väriä tms. vai tuleeko nykyisin valmistusprosessin mukana?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎