Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 turbo savutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarkko S
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 595
    • Käärmelahti/Maaninka

    M50 turbo savutus

    P***ele

    Tänään sain valkeen takasin ja sinisen savutus vaan pahenee, äsken huomasin että venttiilikopan tiiviste oli pullahtanut parin sentin matkalta pihalle ja öljyä oli flekteillä ja syylärillä. Ja vähän pisaroita pitkin poikin konehuonetta. Mikä lykkää painetta venttiilikoppaan?

    Nyt ei oma pää raksuta, joten onko syy kansipahvissa, kannessa vai missä perhanassa? ApuvvvvvAH!!
    E60 530d M-Sport
    E53 X5 3.0d Sport
    E53 X5 3.0d Sport Paku
    E93 330d
    E61 535d M-Sport
    E61 520d
    E46 320i
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    #2
    Eikö venttiilikopan sivuun, vasempaan etureunaan, mene imusarjan alta huohotinletku ?

    Petteri
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

    Comment

    • Jarkko S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 595
      • Käärmelahti/Maaninka

      #3
      Originally posted by petteriu
      Eikö venttiilikopan sivuun, vasempaan etureunaan, mene imusarjan alta huohotinletku ?

      Petteri
      Ei mene tässä mallissa, imusarjakin on nykyään alumiinia. Huohotinletku lähtee etuvasemmalta ja menee runkopalkin sisään kun ei ole vielä kokoojasäiliötä huohotusaineksille.

      Talvella kyllä kerkesi jäätyä tukkoon huohotusletku
      E60 530d M-Sport
      E53 X5 3.0d Sport
      E53 X5 3.0d Sport Paku
      E93 330d
      E61 535d M-Sport
      E61 520d
      E46 320i

      Comment

      • Tommy T
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 268

        #4
        Eipä taida huohotin olla riittävästi hengittävä.
        ix---xi

        Comment

        • Jarkko S
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 595
          • Käärmelahti/Maaninka

          #5
          Originally posted by Tommy T
          Eipä taida huohotin olla riittävästi hengittävä.
          Jahaa, pitääpä kohta kokeilla heittää letku helvettiin ja laittaa tiiviste takaisin paikalleen.
          E60 530d M-Sport
          E53 X5 3.0d Sport
          E53 X5 3.0d Sport Paku
          E93 330d
          E61 535d M-Sport
          E61 520d
          E46 320i

          Comment

          • Jarkko S
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 595
            • Käärmelahti/Maaninka

            #6
            Joopa, huohottaa ihan jumalattomasti. Pitäsköhän alkaa laittaa konetta lihoiksi vai olisiko kellään muita ideoita?

            Ja vastaostettua polttisRC-autoo en saa säätöihin millään, nyt ahistaa
            E60 530d M-Sport
            E53 X5 3.0d Sport
            E53 X5 3.0d Sport Paku
            E93 330d
            E61 535d M-Sport
            E61 520d
            E46 320i

            Comment

            • Soprano
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 198

              #7
              Onkohan kaikki kanavat mistä ilman ja öljyn sun muun homman pitäisi kulkea, niin puhtaita ? Voidaan ajatella et jos jossain on joku tukos, niin sitten se änkee muualle painetta, luulen et kyl se vähän ahertamalla löytyisi ? Eli ... lihoiksi vaan Ei varmaan kaikkee tartte purkaa..
              Se menee sit....

              Comment

              • Jarkko S
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 595
                • Käärmelahti/Maaninka

                #8
                Joo, taidetaan napata ainakin kansi irti. Toisaalta nyt ois aika mukava halli jossa voisi napata koko helvatan mosan irti ja pukkiin.

                Siinä on vaan se vaara koneen aukasemisessa että saattaa mennä rahaa kunnon mäntiin jne. Saas nähdä.
                E60 530d M-Sport
                E53 X5 3.0d Sport
                E53 X5 3.0d Sport Paku
                E93 330d
                E61 535d M-Sport
                E61 520d
                E46 320i

                Comment

                • Soprano
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 198

                  #9
                  Toivon parasta. Mitä tuo antoi muuten koneelle lisää tehoa ? Ja vakiona oli ?
                  Se menee sit....

                  Comment

                  • Jezuz
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 165
                    • Varkaus

                    #10
                    Ei kai sulla mee se huohotin imusarjaan niinku normi kokoonpanossa tekee !???
                    Jos se niin on niin se on varma että salettiin on painetta muuallakin kuin imusarjassa !
                    Pimpanos Los Poslinos

                    Comment

                    • Jarkko S
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2003
                      • 595
                      • Käärmelahti/Maaninka

                      #11
                      Soprano, vakiona 192hp, entisillä roippeilla arviolta ~250hp ja nyt ei ole mitattu. Mutta paineen noustessa ei ollut pitoja millään vaihteella

                      Jezus, siitä kun turbo tuli konehuoneeseen niin huohotinletku irtosi imusarjasta. Joten jostain muusta tuo johtuu.
                      E60 530d M-Sport
                      E53 X5 3.0d Sport
                      E53 X5 3.0d Sport Paku
                      E93 330d
                      E61 535d M-Sport
                      E61 520d
                      E46 320i

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎