Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinohjauksen vikakoodeista M52B28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kv1984
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2013
    • 584
    • Jyväskylä

    Moottorinohjauksen vikakoodeista M52B28

    Miksi ecu ei anna vikakoodia eikä sytytä moottorin vikavaloa, vaikka moottorin molemmat lambdat ovat pimeinä? Vikavalokaan ei syttynyt tauluun, vaikka maffin liitin käytettiin irti ja käynti huononi selvästi. Siitäkään ei tullut koodia. Missä mättää?

    Ainoa vikakoodi, mitä auto antaa, on öljymääräanturilta, joka on oletettavasti rikki, joten jotain elämää siellä boksissa on.

    Kyseessä on E38 1997, Saksan tuontiauto.
    Last edited by Kv1984; 05-10-2019, 16:06.

    E34 518i Jet Black (ex)
    E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
    E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
    E38 M52B28 Oxfordgrün
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Kv1984 View Post
    Miksi ecu ei anna vikakoodia eikä sytytä moottorin vikavaloa, vaikka moottorin molemmat lambdat ovat pimeinä? Vikavalokaan ei syttynyt tauluun, vaikka maffin liitin käytettiin irti ja käynti huononi selvästi. Siitäkään ei tullut koodia. Missä mättää?

    Ainoa vikakoodi, mitä auto antaa, on öljymääräanturilta, joka on oletettavasti rikki, joten jotain elämää siellä boksissa on.

    Kyseessä on E38 1997, Saksan tuontiauto.
    Tuon ikäisessä ei ole moottorin vikavalo kytkettynä / käytössä. Ei siis pala vaikka mitä tekisit.

    Millä laitteella noita vikakoodeja on luettu? Konepellin alta pyöreästä töpselistä?
    Muistelisin että öljymääräanturin vikakoodi säilötään mittaristoon joten olettekohan nyt ollenkaan päässeet moottorinohjauksen koodeja lukemaan?

    Comment

    • Kv1984
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2013
      • 584
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Tuon ikäisessä ei ole moottorin vikavalo kytkettynä / käytössä. Ei siis pala vaikka mitä tekisit.

      Millä laitteella noita vikakoodeja on luettu? Konepellin alta pyöreästä töpselistä?
      Muistelisin että öljymääräanturin vikakoodi säilötään mittaristoon joten olettekohan nyt ollenkaan päässeet moottorinohjauksen koodeja lukemaan?
      On luettu ihan siitä pyöreästä töpselistä ja neljällä tai viidellä eri ohjelmalla, mukaan luettuna INPA ja marmorin (Laakkonen) vehkeet. Millään ei mitään vikakoodia moottorin puolelta, vaikka lambdojen voltit eivät liiku mihinkään ja lambdat on yleismittarillakin mitattuna mykät. Vaihdan anturit toki, mutta ihmettelen vain, miksei vikakoodia tule.

      Muoks. Molemmat lambdat näyttävät siis livedatalla koko ajan samaa lukemaa, noin 0.478 V, eivätkä reagoi kierroksilla tai tyhjäkäynnillä.
      Last edited by Kv1984; 05-10-2019, 15:26.

      E34 518i Jet Black (ex)
      E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
      E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
      E38 M52B28 Oxfordgrün

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Kv1984 View Post
        On luettu ihan siitä pyöreästä töpselistä ja neljällä tai viidellä eri ohjelmalla, mukaan luettuna INPA ja marmorin (Laakkonen) vehkeet. Millään ei mitään vikakoodia moottorin puolelta, vaikka lambdojen voltit eivät liiku mihinkään ja lambdat on yleismittarillakin mitattuna mykät. Vaihdan anturit toki, mutta ihmettelen vain, miksei vikakoodia tule.

        Muoks. Molemmat lambdat näyttävät siis livedatalla koko ajan samaa lukemaa, noin 0.478 V, eivätkä reagoi kierroksilla tai tyhjäkäynnillä.
        Melko eksoottista. Kyllä lämpimien lambdojen jännitteiden pitäisi liikkua edestakaisin livedatassa.

        Mahtaakohan tuossa olla sisällä jokin ihmeellinen viri viri ohjelma mistä on vikakoodeja peukaloitu tms.

        Comment

        • Kv1984
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2013
          • 584
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Mahtaakohan tuossa olla sisällä jokin ihmeellinen viri viri ohjelma mistä on vikakoodeja peukaloitu tms.
          Se kävi itselläkin mielessä, mutta sitten toisaalta taas, kyllä ne lambdat on pimeinä ihan oikeasti.

          Millähän sen saisi tarkistettua että onko ecua peukaloitu? Pystyykö näin vanhoja suoraan softaamaan vai pitääkö ecuun laitella lisäpalikoita?

          Ja ei ainakaan laiskanpuoleisesta kiihtymisestä voisi päätellä että jotain viriohjelmaa on laitettu purkkiin
          Last edited by Kv1984; 05-10-2019, 15:52.

          E34 518i Jet Black (ex)
          E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
          E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
          E38 M52B28 Oxfordgrün

          Comment

          • Axum
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 4416
            • Kuopio

            #6
            Pystyy softaamaan, esim pazi88 ja jalaakso harrastaa moista.


            Siis onko tuossa m52b28 (ms41) vai m52b28tu (ms42), ikänsä puolesta pitäisi olla sinkkuvanos.:think
            - E30 325i M52B28TU Cabriolet
            - E39 528ia
            - KUOPION PUTKIMIEHET -team
            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

            Puretaan 520ia -97
            https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

            Comment

            • Kv1984
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2013
              • 584
              • Jyväskylä

              #7
              Originally posted by Axum View Post
              Pystyy softaamaan, esim pazi88 ja jalaakso harrastaa moista.


              Siis onko tuossa m52b28 (ms41) vai m52b28tu (ms42), ikänsä puolesta pitäisi olla sinkkuvanos.:think
              Voi räkä. Kyllähän mun piti kirjoittaa M52B28, mutta lipsahti vanhasta tottumuksesta se tu sinne perään. Ex oli M50B25TU Korjataan.

              Sitten tuhannen taalan kysymys: pystyykö softan vaihtamaan takaisin originaaliin? Ei tässä muuten mitään, mutta kun auto käy rikkaalla koko ajan eikä mene päästöistä läpi. Syynä varmaan lambdat ja ehkä myös mahdollinen softa. Ja mieluusti toki tietäisin, jos koneen puolella on jotain vikaa. Tosin nytkään sitä ei voinut käynnistä tai bensankulutuksesta päätellä mitenkään.

              E34 518i Jet Black (ex)
              E34 M50B25TU Calypsorot-metallic (ex)
              E34 M50B20 Diamantschwarz-metallic (ex)
              E38 M52B28 Oxfordgrün

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Pystyy vaihtamaan kunhan sen orginaali softan vaan saa jostain.

                Helppo homma, kunhan vain on sopiva kaapeli ja softa.
                Itsekkin noita ronklaillut mutta jyväskylään on turhan pitkä matka.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎