Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54B25 lämpimänä säksätys/öljyn hävittäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snadell
    Newbiemmer
    • Mar 2020
    • 22
    • Kainuu

    M54B25 lämpimänä säksätys/öljyn hävittäminen

    Mistä tämä lämpimänä säksätys yleensä johtuu näissä? Edellispäivänä sai ihan kunnolla kenkää jonka jälkeen huomasin että tyhjäkäynnilläkin kuuluu säksätys ikkuna auki sisälle. Kylmällä koneella ei kuulu. Öljykorkin irrottaessa tyhjäkäynti laskee ja satunnaisesti kuuluu jonkunlainen kolahdus :think
    Onhan tuolla jo yli 410tkm ajettukin...
    Last edited by snadell; 13-03-2020, 08:28.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by snadell View Post
    Mistä tämä lämpimänä säksätys yleensä johtuu näissä? Edellispäivänä sai ihan kunnolla kenkää jonka jälkeen huomasin että tyhjäkäynnilläkin kuuluu säksätys ikkuna auki sisälle. Kylmällä koneella ei kuulu. Öljykorkin irrottaessa tyhjäkäynti laskee ja satunnaisesti kuuluu jonkunlainen kolahdus :think
    Onhan tuolla jo yli 410tkm ajettukin...
    Paljonkos niillä öljyillä on tullut pukattua?

    Vaihtelisin öljyt ihan ensiksi, ja sitten mittaisin öljynpaineet jos ongelma jatkuu
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • snadell
      Newbiemmer
      • Mar 2020
      • 22
      • Kainuu

      #3
      Öljyt vasta vaihdettu, öljyn vähyydestähän tuo säksätys johtui. Öljytaso anturi elää näköjään omaa elämää eikä palanut valoa. Öljyä tosiaan hävittää runsaasti. Ei savuta normaalia enemmän, ö-suodatin jalan tiiviste vaihdettu, separaattori ja putket vaihdettu ja venttiilikopan tiiviste vasta vaihdettu ja silti jatkuu. Öljyt laittaa maksimiin niin 15km ajon jälkeen haisee paikallaan ollessa palanut öljy sisällä.
      Ja tosiaan öljyä menee vähintään 2l/1000km... Ulkoisia vuotoja ei näy.

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        #4
        Originally posted by snadell View Post
        Öljyt vasta vaihdettu, öljyn vähyydestähän tuo säksätys johtui. Öljytaso anturi elää näköjään omaa elämää eikä palanut valoa. Öljyä tosiaan hävittää runsaasti. Ei savuta normaalia enemmän, ö-suodatin jalan tiiviste vaihdettu, separaattori ja putket vaihdettu ja venttiilikopan tiiviste vasta vaihdettu ja silti jatkuu. Öljyt laittaa maksimiin niin 15km ajon jälkeen haisee paikallaan ollessa palanut öljy sisällä.
        Ja tosiaan öljyä menee vähintään 2l/1000km... Ulkoisia vuotoja ei näy.
        Tarkasta öljytikun juuresta O-rengastiiviste. Minulla oli M54 koko rengas karannut ja etsin öljyn häviämistä kunnes auton alla ihmeteltiin kuskin puolen olevan ihan öljyssä takavaimenninta myöden. Vaikea havaita ennenkuin pääsee auton alle katsomaan kunnolla.

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5272
          • Pirkkala

          #5
          Männänrenkaat karstaiset, lähinnä öljyrengas. Sehän se yleisin syy on jos auto ei pöllyttele sinistä vaan öljy kuluu lähinnä isommilla kierroksilla ajossa.

          Jos haluaa pelata upporikasta ja rutiköyhää, eikä halua purkaa koko konetta voin antaa vinkin jolla kuulopuheen perusteella öljynkulutusta on saatu hillittyä.

          Öljyt pois ja männät niin etteivät ole yläkuolossa, sitten männän päälle hirveimmät liuottimet mitä kuvitella saattaa että tehoaa karstaan, yöksi. Litkut valuu pikkuhiljaa alakertaan ja öljyreiästä ulos, saman kun toistaa monta kertaa voipi olla että lähtee öljyrenkaat taas toimimaan.
          Itellä tekis mieli tätä kokeilla, mutta ei ole sopivaa yksilöä ollut mihin kokeilla.

          On tullut viskattua kaikki Audin tfsi männätkin roskiin, niihin olis voinu testailla mikä liuottaa sitä karstaa parhaiten.

          Sylintereihin öljyä ennen käynnistystä sitten lopuksi
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1842
            • Karjaa

            #6
            Eikös (R)E85 liuota karstaa ihan iloisesti?
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              #7
              Originally posted by Wespa View Post
              Eikös (R)E85 liuota karstaa ihan iloisesti?
              Muun muassa
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • Boomster
                Bimmer Fanatic
                • May 2011
                • 571
                • Lohja

                #8
                Löpöä tai dieseliä?
                Kokeilin joskus omiin irtonostajiin, todella iloisesti irtosi skeidat.

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Tinneriä ja atf:ää niin irtoaa ruostuneet männätkin sylintereistä.

                  Comment

                  • snadell
                    Newbiemmer
                    • Mar 2020
                    • 22
                    • Kainuu

                    #10
                    Tuon öljytikun o renkaankin vasta uusin. Tosiaan ulkoisesti mistään ei löydy vuotoja, joten pakko se on alkaa uskomaan että nuo männänrenkaat/öljyrenkaat on syyllisiä. Luultavasti tuolla liottamisella voisi alkuun kokeilla kunhan aikaa ja uudet tiivisteet ym on hankittu. :think

                    Comment

                    • Antti O
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6937
                      • N/A

                      #11
                      Jos 410tkm ajettu M54 ja vie öljyä, kokeilisin 02pilot modia ensimmäisenä.:think

                      Comment

                      • snadell
                        Newbiemmer
                        • Mar 2020
                        • 22
                        • Kainuu

                        #12
                        Nythän tuo alkoi sinistäkin työntämään kun kunnolla kiihdyttää. Samapa se sitten on koko kone käyttää auki. Mitäs kaikkea tuonne kannattaa vaihtaa/tehdä samalla? Tarkoitus kumminkin itsellä pitää pidemmän aikaa kun muuten sen verran hyvä auto ollut..

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎