Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 120i öljyt ja vedet sekaisin? Kuva!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • geego
    Newbiemmer
    • Mar 2019
    • 6
    • Rauma

    E87 120i öljyt ja vedet sekaisin? Kuva!

    Sanokaapas kokeneemmat BMW-ihmiset, että mikäs se olis todennäköisin syypää liitteenä olevan kuvan mukaiseen ongelmaan. Öljyn seassa selkeästi vettä, öljyn väri kun on muuttunut selkeästi kinuskisen kermavaahdon näköiseksi mönjäksi. Onkos se vain yksiselittesti kansipahvi, joka on sökö vai onko muitakin vaihtoehtoja? Mikäli se kansipahvi on niin onko mikään maailmaa suurempi homma itse vaihtaa?
    Attached Files
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Ei tuollainen majoneesi öljykorkki vielä kerro onko vedet ja öljyt sekaisin, tuo on aivan normaalia varsinkin lyhyessä pätkäajossa.
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2692
      • Tampere

      #3
      Voisi olla ihan tavallista kosteutta öljyn seassa lyhyen pätkäajelun seurauksena.

      Miltä vastaavasti jäähdytinneste näyttää?

      Mikäli vedet näyttävät normaalilta, niin käy ajamassa autolla tunnin lenkki kunnon matkavauhtia ja seuraa häviääkö vesiemulsio kun öljyt lämpiävät kunnolla. Mikäli näin ei tapahdu, niin sitten tarkempaa selvittelyä onko tosiaan jossain vesivuotoa.
      B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16429
        • Asikkala

        #4
        Käytä konetta jonkun aikaa jotta mahdollinen vesi sekoittuu öljyyn ja katso tikusta minkäväristä tavaraa öljypohjassa on. Tuo kermakahvin värinen on tikuissa paha.

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 926
          • Turku

          #5
          Tuohan voi olla huonolaatusesta öljystä ja pitkistä vaihtoväleistä lisättynä pätkäajoa
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • geego
            Newbiemmer
            • Mar 2019
            • 6
            • Rauma

            #6
            Kiitos huojentavista vastauksista. Pätkäajoa on tosiaan ajeltu jo pidemmän aikaa, joten kuulostaisi loogiselle. Laitetaanpa auto matka-ajoon ja katsotaan miltä öljyt sen jälkeen näyttää. Ja sen jälkeen ehkä ihan hyvä vaihtaakin jo uudet öljyt myllyyn.

            Comment

            • Wesku79
              Bimmer Rookie
              • Feb 2019
              • 99
              • Raahe

              #7
              Ainakin N46-moottoreissa on venttilikopan sisäpuolella todella tiheä verkkomainen jäykisterivoitus. Tuo on kuin tehty tuottamaan kondenssia ja keräämään majoneesia pikku kolosiin.
              E87 116i N45B16 2007

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16429
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by geego View Post
                Kiitos huojentavista vastauksista. Pätkäajoa on tosiaan ajeltu jo pidemmän aikaa, joten kuulostaisi loogiselle. Laitetaanpa auto matka-ajoon ja katsotaan miltä öljyt sen jälkeen näyttää. Ja sen jälkeen ehkä ihan hyvä vaihtaakin jo uudet öljyt myllyyn.
                Ei vaan näin: Käytä konetta jonkun aikaa jotta mahdollinen vesi sekoittuu öljyyn ja katso tikusta minkäväristä tavaraa öljypohjassa on. Tuo kermakahvin värinen on tikuissa paha.
                Jos siellä nyt sattuisikin olemaan jäähd. nestettä öljyn seassa se paljastuu heti eikä myöhemmin, glykoli kun ei ole laakereille mikään erikoisen hyvä kumppani...

                Comment

                • apina
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 274
                  • Espoo

                  #9
                  N46N koneessa öljykorkki saman näköinen kun sulla. Venttiilikopasta löytyykin lisää joka tukkii öljynerottimen/separaattorin ja huohotinputken ja lopulta puskee öljytikun putken o-renkaan hajalle ja auto alkaa merkkaamaan huolella reviiriään.





                  Tosi hankala oli putsata kaikki töhnä ainakin tässä mallissa jossa separaattori kiinteästi venakopassa.

                  Ajo lyhyttä pätkää ja öljyt muuten ok ja jäähdytysnesteet kirkkaat.
                  318iA Touring -02
                  ex 316 2.5l -87
                  ex 525tdsA Touring -95

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎