Announcement

Collapse
No announcement yet.

pienten kannen halkeamien korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mofe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2019
    • 72
    • ylöjärvi

    pienten kannen halkeamien korjaus

    Tälläinen yllätys (kuva liitteissä, halkeama venttiilien välissä) löytyi pienen karstakerroksen alta. Koeponnistuksia ei ole vielä tehty enkä seetejä ole vielä päässyt katselemaan. Tuollainen löytyy siis kaikista muista paitsi sylinteristä numero 1

    minkälaisilla nikseillä/kikoilla tästä pääsee eroon. Koneesta olisi tarkotus tulla toistaiseksi normaalia konetta korkeapuristeisempi 11:1 ja aikanaan ahdettu. Onko jo ihan romumetallimateriaalia tämä kansi.

    jostain luin että tuon voisi jotenkin naputella reinoistaan umpeen ja hioa sitten palotilat kiiltäviksi tai että jotain alumiinimassa-aine tököttiä ties mitä voisi kaataa tulpanreiästä sisään mutta suhtaudun noihin nyt tietyllä varauksella.
    Attached Files
  • mige95
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 1181
    • lahti

    #2
    Riippuu kuinka syvä, mun mielestä yks mun m50 kansi porattii ja todettii että niin syvälle halki ettei sitä korjata
    -g20 330e
    -e31 840ci sc
    -e46 316i (m52tub25)

    EX- f11 530d lci
    Ex- f01 730d
    Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
    Ex: -06 e61 535d m-sport
    Ex:-02 e39 530d manual
    Ex -93 e34 520i

    Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

    M62tu ajoitustyökalut.
    N47/n57 ajoitustyökalut.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3


      :think

      Comment

      • Juho_
        BTCF Member
        • Jul 2016
        • 1070
        • Suomi

        #4
        Jos ei ole läpi asti halki, niin on tuollaisenaan käyttökelpoinen kyllä.
        Eli koeponnistus.

        Muuten ainut toimiva ratkaisu taitaa olla halkeaman avaus ja hitsaus umpeen.
        Jolloin myös molemmat pakoseetirenkaat menee vaihtoon.
        YouTube
        Instagram // Juhon Moottoripaja

        Comment

        • biimerrrrville
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 298
          • Suomi

          #5
          jos katsot tarkemmin, huomaat etteivät nuo ole halkeamia. löytyy minunkin kansistani samat jälet pois lukien tuo ykkös sylinteri.

          edit: tarkemmin kun kahtoin niin löyty ykkös sylinteristäkin
          Last edited by biimerrrrville; 15-05-2020, 20:28.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16486
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by biimerrrrville View Post
            jos katsot tarkemmin, huomaat etteivät nuo ole halkeamia. löytyy minunkin kansistani samat jälet pois lukien tuo ykkös sylinteri.

            edit: tarkemmin kun kahtoin niin löyty ykkös sylinteristäkin
            Luulin jo että näyttö, rillit tai silmät on huonossa kunnossa mutta joku muukin on sitä mieltä että ei ole halkeama tuo kynnen vieressä oleva mutta entäs imuvenojen välissä oleva :think

            Comment

            • biimerrrrville
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 298
              • Suomi

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Luulin jo että näyttö, rillit tai silmät on huonossa kunnossa mutta joku muukin on sitä mieltä että ei ole halkeama tuo kynnen vieressä oleva mutta entäs imuvenojen välissä oleva :think
              imuvenojen välissä on myös tossa mun kannessa juurikin samoissa kohtaa, toisissa sylintereissä näkyy selvemmin, toisissa hennompi jälki. ilmeisesti tehtaalla kun nuo palotilat koneistettu niin jäänyt tommoset pikku raput nuihin kohtiin.

              Comment

              • Mofe
                Bimmer Rookie
                • Aug 2019
                • 72
                • ylöjärvi

                #8
                kiitoksia. tämä oli tärkeä tieto että on muissakin kansissa samat viiva niin voin lakata murehtimasta moisia ainakin koeponnistuksiin asti. toisaalta tarkemmassa syynissä löysin lähes suurennuslasia käyttäen sytytystulpan ja pakoventtiilin välisä ihan oikean särön mutta hyvin pienen. täällä ehdoteltiinkin jo kyllä techno weldiä sun muita kiitokset niistä. alan niitä opiskelemaan seuraavaksi, sillä varmaan tuollaisena voin käytellä nyt mutta jos kasvaa särö puristeisessa vapari koneessa ollessa niin ennen ahtoja pitää varmaan asialle osata sitten aikanaan tehdä jotain.

                Comment

                • anv
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2012
                  • 333
                  • Oulu

                  #9
                  Itseasiassa, jos tuo olisi halkeama, ajamalla hetken se muuttuisi V-uraksi kun materiaali sulaisi tuosta uran reunasta. BTDT

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎