Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hyvinhuollettu M57?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    Hyvinhuollettu M57?

    Mitä M57:ssa kannattaa olla vaihdettu ja millä kilometreillä ollakseen hyvin huollettu? Olen kiinnostunut, mutta vähän ajettuja ei ole ollenkaan kenelläkään?

    E46 touring, E91, E61, kaikki mahdollisia seuraavaksi valinnaksi.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    #2
    1/2 miljoonaa menee öljyjä ja suodattimia vaihtamalla 10-15tkm välein. Hehkupaketti 200-300tkm kohdalla. Dampperi ?.

    Comment

    • Hcet
      BTCF Member
      • Oct 2018
      • 124
      • Tampere

      #3
      Aika mahdoton kysymys vastata tarkkaan. Mutta jos huoltoväli on pidetty auton koko iän 10-15tkm sekä huollettu kuluvat osat kun tarve tullut eikä jätetty kasaantumaan niin ollaan jo todella hyvällä pohjalla.

      Toi säännöllinen huolto merkkaa eniten ja sisältää muutakin kuin öljynvaihdon. Loppuhan on kuluvaa osaa ja vaikea ennakoida millä kilometrillä iskee.

      Comment

      • jluoma
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2015
        • 685
        • Lappeenranta

        #4
        Ok, eli ei jotain erityistä heikkoutta joka täytyy ehdottomasti kaikkiin tehdä tietyillä kilometreillä?
        Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

        325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

        Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          #5
          690tkm kestää ainakin M57Tu2 kone long-life välillä. Tyypilliset ”vaikeudet” liittyy vioittuviun termostaatteihin ja hehkuihin. Ehdottomasti suosittelen TU2 tekniikkaa. Voimansiirto automaatissa kestää melko tyypillisesti sen 500tkm ongelmitta etenkin jos ajo pääasiassa muuta kuin pääkaupungin kyläpyörittelyä eikä autosta ole ohjelmoinnilla otettu kaikkea tehoa irti. Ehdoton plussa jos on jo alkupään kilsoilla vaihdettu vaihdelaatikon öljyillä.

          Luotettavuudeltaan 300tkm ajettu M57TU2 tuntuu voittavan 200tkm ajetun alkupään N57-koneisen.

          E: ja tuo 525xdA:n mainitsema ”dampperi” menee tyypillisesti jossain 300tkm-500tkm välillä.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • jluoma
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 685
            • Lappeenranta

            #6
            Ok, eli pohjimmiltaan samaa kuin M47, siinä vaan on pari pyttyä enemmän.
            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5258
              • Pirkkala

              #7
              Mekaanisesti m57 on erittäin luja moottori, ei juuri koskaan vakavempia moottorivaurioita.

              Pitkillä metreillä polttoainelaitteissa voi olla vikoja, railipaineanturin kosketushäiriöt, railpainesäätimen o renkaat/koko säädin, suuttimia joskus.

              Siirtopumppuja monessa mallissa missä m57 menee jossain vaiheessa

              Hehkut ja hehkujen ohjain on semmonen mitä menee

              Ja termostaatit vikaantuu

              Eikä m57 ole edes kranttu huollostakaan kun joka yksilö kestää tuupata päälle 400tkm
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • MajorDrake
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 7520
                • Jyväshyvä

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                1/2 miljoonaa menee öljyjä ja suodattimia vaihtamalla 10-15tkm välein. Hehkupaketti 200-300tkm kohdalla. Dampperi ?.
                Mistään vaan ei löydy M57:aa jossa alkupäässä olis öljyjä vaihdettu ko. tahdilla. Varmana sitten vanhemmiten niitä öljyjä on vaihdeltu tiheämpään. Tosin sinänsä ei ole väliä sillä alkupäällä jos kilometrit on tullut tiuhaan tahtiin ja kuitennii huolto-ohjelman mukaisesti edes huollettu.
                M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                Comment

                • jluoma
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2015
                  • 685
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Lopputulemana onnistuin kuitenkin löytämään vähän ajetun M57:n. Vain 176tkm mittarissa, tästä on pidettävä huoli niin ei tarvi kovin pian vaihtaa.
                  Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                  325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                  Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎