Announcement

Collapse
No announcement yet.

N54, E89 ja "rätinä" kierrosten laskiessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peissi
    Newbiemmer
    • Dec 2015
    • 12
    • Helsinki

    N54, E89 ja "rätinä" kierrosten laskiessa

    Moi,

    selasin aikani foorumia enkä mielestäni löytänyt selitystä oireille.

    Potilas ja oireet ovat seuraavat: Z4 vm. 2009, eli E89, MHD Stage 1+ flash N54 koneessa. Kaasua antaessa kone kuulostaa normaalilta, mutta kaasun kun päästää irti niin konehuoneen suunnalta alkaa "rätinä", joka jatkuu niin kauan kun ei a) paina lisää kaasua ja b) kierrokset ovat yli 1 000 / min. Alkuun epäilin putkiston alipainekellon läppää, mutta golf tee modin tekeminen ei vaikuttanut asiaan. Hukkaportteja epäilen myös, mutta kone toimii muuten iloisesti ja vastaa kaasuun oikein mallikkaasti. Onko tuossa setupissa hukkaporttien lisäksi muita tunnistettuja rätinän aiheuttajia?
    Now playing:
    E89 '09 Z4 35iA

    Ex:
    F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
    E93 '07 335iA M-Sport
    E90 LCI '08 320iA M-Sport
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 507
    • Kouvola

    #2
    Originally posted by Peissi View Post
    Moi,

    selasin aikani foorumia enkä mielestäni löytänyt selitystä oireille.

    Potilas ja oireet ovat seuraavat: Z4 vm. 2009, eli E89, MHD Stage 1+ flash N54 koneessa. Kaasua antaessa kone kuulostaa normaalilta, mutta kaasun kun päästää irti niin konehuoneen suunnalta alkaa "rätinä", joka jatkuu niin kauan kun ei a) paina lisää kaasua ja b) kierrokset ovat yli 1 000 / min. Alkuun epäilin putkiston alipainekellon läppää, mutta golf tee modin tekeminen ei vaikuttanut asiaan. Hukkaportteja epäilen myös, mutta kone toimii muuten iloisesti ja vastaa kaasuun oikein mallikkaasti. Onko tuossa setupissa hukkaporttien lisäksi muita tunnistettuja rätinän aiheuttajia?
    Hukkaportit mieluummin helisee kuin rätisee. Just sain omat 220tkm ajetut turbot käsiin ja hukkikset olivat kyllä hyvinkin väljät. Eivät kuitenkaan kuuluneet sisälle, kuin ikkuna auki kaupunki nopeuksissa kun kaasun nosti. Uudet ovat täysin hiljaiset ja pyydetty ahto tulee n. 800rpm aikaisemmin, eli falskasivat hukkikset jo. Sen näki myös hukkisten tiivistyspinnasta, kun oli puolet ympyrästä nokiset ja puolet kirkkaalla metallilla.
    Eihän voi olla sitten MHD:lla burble laitettu päälle? Se rätinä kuuluu kyllä sitten pakoputkista...
    Last edited by mmie; 05-06-2020, 11:23.
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • Peissi
      Newbiemmer
      • Dec 2015
      • 12
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by mmie View Post
      Hukkaportit mieluummin helisee kuin rätisee. Just sain omat 220tkm ajetut turbot käsiin ja hukkikset olivat kyllä hyvinkin väljät. Eivät kuitenkaan kuuluneet sisälle, kuin ikkuna auki kaupunki nopeuksissa kun kaasun nosti. Uudet ovat täysin hiljaiset ja pyydetty ahto tulee n. 800rpm aikaisemmin, eli falskasivat hukkikset jo. Sen näki myös hukkisten tiivistyspinnasta, kun oli puolet ympyrästä nokiset ja puolet kirkkaalla metallilla.
      Eihän voi olla sitten MHD:lla burble laitettu päälle? Se rätinä kuuluu kyllä sitten pakoputkista...
      Ok. Hyvä vinkki tuo burble, pitää tarkistaa. Itseltä vaan puuttuu sekä kaapeli että softa, ilmeisesti tuo on android -pohjainen?
      Now playing:
      E89 '09 Z4 35iA

      Ex:
      F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
      E93 '07 335iA M-Sport
      E90 LCI '08 320iA M-Sport

      Comment

      • Peissi
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 12
        • Helsinki

        #4
        Ja tämähän ratkesi, eli etummaisen turbon hukkaportti falskasi. Uudet ahtimet tilattu.
        Now playing:
        E89 '09 Z4 35iA

        Ex:
        F30 '13 320iA X-Drive M-Sport
        E93 '07 335iA M-Sport
        E90 LCI '08 320iA M-Sport

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎