Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kone sammui eikä starttaa enää...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jalonen
    Newbiemmer
    • Oct 2003
    • 23
    • Turku

    Kone sammui eikä starttaa enää...

    Jos joku osais sanoa mikä hajos...

    Eli ajoin ihan noin 50km/h kunnes kone yksinkertaisesti sammui ja auto jäi siihen. Startatessa se pyörittää kyllä, mutta äänet ei kuulosta ihan terveeltä. Kuuluu aikamoista nakutusta ja sirinää. Miltä kulostaa jos menee nokkahihna? hihna on vaihdettu noin 17 000 kilsaa sitten.

    Ja kyseessä on E34 520i M20B20 vuodelta -88...
  • saM5
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 496
    • Pori

    #2
    Kyllä tuo nyt tosiaankin venttiilivauriolta kuulostais.Eli tarkista nokkahihnan kunto.Mites kun starttaa,niin pyörittääkö jotenkin nopeemmin?(eli ettei tuntus vastusta kauheesti olevan)
    E91 335i xDrive
    -----------------------------------------------
    ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

    Comment

    • jalonen
      Newbiemmer
      • Oct 2003
      • 23
      • Turku

      #3
      Ei siellä mitään kauheita vastuksia tunnu. Tuntuu vähän siltä, kuin ei koko kone edes pyörähtäis kun starttaa. Ääni on kyllä aika paha.

      Muutakin toki pyörii kuin startti...

      Enkä ole kyllä sitä kauheesti säästellyt, joten ei ole ainakaan turhia karstoja... :P

      Comment

      • UDO
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 394
        • Kellokoski Rock City

        #4
        Vähän kuulostaa siltä ku pyröris startti ja hihnanrippeet... on venat voinu saada kyytiä... :(
        This one goes to 11.

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Eiköhän nuo äänet tule siitä kun remmi on kaksin/kolminkerroin kampiakselin hammaspyörän ja kopan välissä, ja mäntä nakuttaa vääntyneeseen venttiiliin. Eli ihme on jos ei ole remmi poikki ja vähintään venttiiliremontti edessä?

          Comment

          • jalonen
            Newbiemmer
            • Oct 2003
            • 23
            • Turku

            #6
            Sitä vähän pelkäsinkin...

            Mikä hihnan vaihtovälin muuten pitäis olla? Varmaan kuitenkin enemmän kuin 17 tonnia...

            Tais tulla kallis keikka.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Kyllähän sen pitäisi tosiaan kestää bemussa paljonkin pidempään(Opelissa toki näilläkin kilsoilla ominaisuus), mutta tuliko vaihdettua myös kiristimet? Älä nyt kuitenkaan vielä heitä kirvestä kaivoon vaan tsekkaa koteloa raottamalla näkyykö hihnaa. Jos näkyy niin sitten pyydät kaverin katsomaan juokseeko se startatessa. En tiedä ottaako tässä koneessa venttiilit mäntiin remmin katketessa, mutta ei välttämättä. Jos se mahdollisuus edes on, on sitten jonkin asteinen venttiiliremontti minimissään edessä.

              Comment

              • saM5
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 496
                • Pori

                #8
                Venttiilit ottaa toki kiinni mäntiin,hihnan katketessa/hampaita veks.Ja jos hihna on asennettu väärin(liian kireeseen tai löysään),niin vaihtoväli ei enää pädekkään. :|
                E91 335i xDrive
                -----------------------------------------------
                ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

                Comment

                • jalonen
                  Newbiemmer
                  • Oct 2003
                  • 23
                  • Turku

                  #9
                  Korjaamolla sanoivat että 1000 euroa menee aika helpolla ja voi mennä jopa 2000. Riippuu mitä kaikkea on mennyt rikki... :(

                  Tulee kohta halvemmaks ostaa romikselta toinen kone tilalle (ja samalla vaikka isompi (525 tai 535))... )

                  Comment

                  • loirottaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 276

                    #10
                    Eikös jos kaikki osat (kiristimen, hihnan, ohjurirullat) on vaihdettu samalla kertaa niin saa takuun että se kestää sen esim. 40tkm ..

                    Tietysti pitää olla kuitit missä näkyy osat ja vaihto... tjs..
                    Ei työmies työtä pahenna ellei mies työmiestä.

                    Vai miten se meni, tästähän on tietysti eri versioita.

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by loirottaja
                      Eikös jos kaikki osat (kiristimen, hihnan, ohjurirullat) on vaihdettu samalla kertaa niin saa takuun että se kestää sen esim. 40tkm ..

                      Tietysti pitää olla kuitit missä näkyy osat ja vaihto... tjs..
                      Kyllähän m20b20 hihna kestää ainakin sen 70-80tkm...

                      Comment

                      • jalonen
                        Newbiemmer
                        • Oct 2003
                        • 23
                        • Turku

                        #12
                        Niinhän luulis...

                        Sillä on nyt ajettu vajaat 190 tkm ja huoltokirjan mukaan on viimeksi vaihdettu 173 tkm:ssä ja sitä enne 144 tkm:ssä. Toki ostin sen saksasta yksityiseltä puolitutulta eli ihan 100% varma ei voi olla...

                        Ennemmin uskon kuitenkin, että se on asennettu päin v*ua.

                        Comment

                        • wj
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 3253
                          • Järvenpää

                          #13
                          Muista kumminkin jos hihna on poikki niin öljykään ei kierrä. Että sen mukaan sitä konetta pyörittele
                          - 2006 Mustang cabriolet
                          - Sleekcraft Enforcer 28'

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by jalonen
                            Niinhän luulis...

                            Sillä on nyt ajettu vajaat 190 tkm ja huoltokirjan mukaan on viimeksi vaihdettu 173 tkm:ssä ja sitä enne 144 tkm:ssä. Toki ostin sen saksasta yksityiseltä puolitutulta eli ihan 100% varma ei voi olla...

                            Ennemmin uskon kuitenkin, että se on asennettu päin v*ua.
                            miltäs vuodelta oli se 173tkm kirjaus? :roll:
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • jalonen
                              Newbiemmer
                              • Oct 2003
                              • 23
                              • Turku

                              #15
                              vuodelta 2002. Ostin sen silloin syksyllä...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎