Announcement

Collapse
No announcement yet.

Zf5hp18 vikatila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snadell
    Newbiemmer
    • Mar 2020
    • 22
    • Kainuu

    Zf5hp18 vikatila

    En löytänyt kyseisillä ongelmilla topiccia joten päätin uuden tehdä. Ongelmana M52B20 jälessä oleva ZF5HP18 automaatti loota joka menee hiljaisessa vauhdissa vikatilaan.
    Eli kun ajaa alle 50kmh niin kaasun löysätessä tai aivan pintakaasulla ajessa syttyy ratasvalo huutomerkin kera ja kolmonen jää päälle. Matkaa voi ajaa sportilla ilman ongelmia. Kovempaa ajaessa e tai talvimode päällä (80+kmh) auto yrittää laittaa vitosta mutta jostain syystä vain yrittää nopeasti ja jättää nelosen. Tätä jatkaa niin pitkään että sportin laittaa päälle. Sportilla kiihyttäessä vitonen menee normaalisti.
    Laatikon öljyt ja suodatin tarkoitus vaihtaa ja vikakoodit lukea heti kun saa kunnollisen testerin auton luokse.
    Onko kellään ollut vastaavaa, ehdotuksia viasta mitä vois kattoa?
  • AlpinWeiss
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 927
    • West coast

    #2
    Säästäisin uudet öljyt ja löisin ne sisään vasta kun mekatroniikka on tarkistettu. Siihen löytyy ohjeita vaikka ihan juutuubista ja foorumeilta. Toi sport asento nostaa laatikon paineita hieman, eli mikäli sillä auttaa niin kyse saattaa olla vaan mekatroniikan takeltelusta.
    MBCLK240 -02
    E36 318 -93
    E46 320 Ci -01
    E46 330 CiA -01
    E60 520i -04
    E93 325i -07
    F36 420xi -16

    Comment

    • Bansku
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2011
      • 1493
      • Savo

      #3
      Jos ihan ensin ne koodit lukuun ja sitä kautta murheita purkamaan, turha ruveta ennen sitä öljyjä lotrailemaan turhaan. Ja ei sitä koko megatroniikkaa vaihtamaan jos sieltä vaikka joku solenoidi on jumissa yms.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎