Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 swap, käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sekvi
    Newbiemmer
    • Feb 2016
    • 10
    • Vaasa

    M57 swap, käynnistys ongelma

    Moi!

    Mulla on E36 mihin on laitettu m57 184hp moottori e46:lta. Ecu:lla on EWS delete ja on optimoitu (fekzen).

    Nii nyt ongelmiin. Moottori toimii muuten hyvä, mutta joskus se ei haluu starttaa.
    Vikakoodit kun ei lähtee käyntiin:
    13600 Motorlagersteuerung
    2550 Raildruckueberwachung im Start
    7728 Ladedruck-Regelung oder ladedrucksteller
    256 Luftmassenmesser
    4501 Raildruckregelventil

    Kun sitten odottaa vaa jonkun aikaa nii sitten voi lähtee käyntiin ja kaikki vikakoodit voi poistaa. Jos se on lähtenyt käyntiin aamulla, sen jälkeen päivällä ei oo mitään ongelmia. Voi toimii viikko tai kaks, mutta aina tapahtuu joskus. On vaikee ettii vikaa ku ainoastaan tapahtuu aamulla ku on lähdössa töihin, ja sitten ku tulee kotiin töistä, nii sitten yleensä starttaa.

    Mun mielestäni tää kuuluu niinku joku kaapelivika vai sitten ecu:n sisällä jotain. Mulla on kokeilut vaihtaa MAF anturi ja Raildruckregelventil pumpulla, mutta vikakoodit ei voi poistaa ku vika on päällä, nii en usko että antureilla vikaa.
    Haluaisin tietää jos nää kaikki anturit käyttää samaa maa vai menee samaan paikkaan johonkin, mutta näköjään BMW WDS ei löytyy mistään enää nii en oo löytynyt mistään missä voi katso.

    Onko joku joskus ollu jotain sama vikaa, vai voi auttaa minua nii olisin kiitollinen.

    Terveisiä Sebastian
    E36 330d
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    #2
    Voisi hyvinkin olla joku kosketushäikkä kun tulee ja menee tuolla tavalla. NewTis löytyy myös johtokaavioita joskaan ei yhtä kivasti organisoituna kun WDS.
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • sekvi
        Newbiemmer
        • Feb 2016
        • 10
        • Vaasa

        #4
        Kiitos molemille. Kyllä voi hyvin olla joku kosketushäikkä, mä on laittanut tommone kontaktspray kaikin ecun kontaktille, mutta pitää vielä koita laittaa kaikkille antureille.

        Toi bmwteka.com oli hyvä, mutta näköjään kaikki johtoja menee kyllä eculle, että ei oo mitään jaettu maa johtosarjassa.
        E36 330d

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9138
          • Oulu

          #5
          Originally posted by sekvi View Post
          Kiitos molemille. Kyllä voi hyvin olla joku kosketushäikkä, mä on laittanut tommone kontaktspray kaikin ecun kontaktille, mutta pitää vielä koita laittaa kaikkille antureille.

          Toi bmwteka.com oli hyvä, mutta näköjään kaikki johtoja menee kyllä eculle, että ei oo mitään jaettu maa johtosarjassa.
          Miten olet noiden antureiden jännitesyötön toteuttanut? Sehän tulee erikseen ja signaali sitten DDE:lle.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • sekvi
            Newbiemmer
            • Feb 2016
            • 10
            • Vaasa

            #6
            anturien johtoja en ole koskenut (Johtosarja otettu myös e46:lta), nii varmasti plussaa menee ecu:n kautta. (?)
            E36 330d

            Comment

            • evilracer
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2015
              • 218
              • Suomi

              #7
              Äkkiseltään tuo liitin X2233 yhdistää noita kaikkia mistä antaa vikakoodia (ilmamassamittari, railpainesäädin, ahtopainesäädin jne) plus sen takana on myös nokka-akselin asentoanturi mikä ainakin varmasti estää käyntiinlähdön, siitä varmaan itse lähtisin liikkeelle :think toinen pää menee siis koneen sulakerasialle, sulakkeelle nro 2.
              Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9138
                • Oulu

                #8
                Originally posted by evilracer View Post
                Äkkiseltään tuo liitin X2233 yhdistää noita kaikkia mistä antaa vikakoodia (ilmamassamittari, railpainesäädin, ahtopainesäädin jne) plus sen takana on myös nokka-akselin asentoanturi mikä ainakin varmasti estää käyntiinlähdön, siitä varmaan itse lähtisin liikkeelle :think toinen pää menee siis koneen sulakerasialle, sulakkeelle nro 2.
                Juuri tätä yritin tuossa aiemmin hakea, jos siis johdotus on toteutettu alkuperäisen mukaan. Kaikkien noiden antureiden jännitesyötöt (pun./valk. johdot) on yhdistetty tuossa X2233 huppuliittimellä.

                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • sekvi
                  Newbiemmer
                  • Feb 2016
                  • 10
                  • Vaasa

                  #9
                  Paljon kiitoksia kaikista tiedoista. Kyllä muistan että oon joskus nähny toi X2233, mutta en nyt enää ihan muista mihin mä on kytkenyt sen (melkein 2 vuotta sitten mä tein tää johtosarja, mutta vasta tämä kesä sain auto ajokunnossa). Mutta tämä antaa hyvää perusta, mihin tarvitsen aloittaa etsimään vika.
                  E36 330d

                  Comment

                  • sekvi
                    Newbiemmer
                    • Feb 2016
                    • 10
                    • Vaasa

                    #10
                    Moi, aion että pitää päivittää nyt kun on saanu ongelma korjattu. Oli kyllä yhen jännitesyötö johto mikä tulee ecun releltä ja menee tohon koneen sulakkeen. Tulee yksi johto releltä ja menee kahteen sulakkeisiin, ja siellä oli huono kosketus. Kun sain se korjattu pari viikkoa sitten, niin kone on lähtenyt käyntiin joka kerta.

                    Kiitos uudestan avusta.
                    E36 330d

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎