Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 uudelleenrakennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kanikune
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 92
    • Teerijärvi

    M62 uudelleenrakennus

    Saa kertoa kaiken avun.
    Reinziltä ylä- ja alakerran tiivistesarjat tulossa. Onko näissä kahdessa sarjassa kaikki tarvittavat tiivisteet?

    1-4 puolella kansi pois, 1 ykk:ssa sitä en nähnyt mutta kolmessa muussa imusarjaa vasten kuvan namia.
    Uusi käytetty lohko tulossa männillä ilman kampiakselia.
    Meneekö mäntien ja kampiakselin pultit uusiksi?
    Attached Files
    Range Rover 2004 M62TUB44
    BMW 325i 2008 N53-B30A
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    #2
    Originally posted by kanikune View Post
    Saa kertoa kaiken avun.
    Reinziltä ylä- ja alakerran tiivistesarjat tulossa. Onko näissä kahdessa sarjassa kaikki tarvittavat tiivisteet?

    1-4 puolella kansi pois, 1 ykk:ssa sitä en nähnyt mutta kolmessa muussa imusarjaa vasten kuvan namia.
    Uusi käytetty lohko tulossa männillä ilman kampiakselia.
    Meneekö mäntien ja kampiakselin pultit uusiksi?
    Kyllä menee molemmat pultit uusiksi sekä kannenpultit.
    Hyvät ohjeet momentteihin jne löytyy esim bmw tis kautta ja sieltä vaikka bmw e39 540. Pultit kiristetään öljyttynä momenttiin ja sitten asteina eli hyvä kunnossa oleva momenttavain ja asteittain kiristämiseen tarkoitettu työkalu kannattaa hommata. Vanhasta alumiinilohkosta saattaa sitten olla jotain kierteitä rikki niin saattaa helicoil tms tulla tutuksi, ei välttämättä toki.
    Tarkkana sitten mäntien kanssa ettet käytettyjä sekoita eri sylintereihin, huomaat että kaikki ei ole samankokoisia välttämättä ja sylinterit on melko herkästi vikaantuvia alusil koneessa.
    Öljypumppu kannattaa purkaa ihan niin osiin kuin ikinä saa ja tarkista pyörivien kunto ja imusihti kannattaa pihdeillä avata ja ottaa loput muovi silput sieltäkin pois...
    Tarkkuutta joka osa alueelle niin kyllähän tuollaisen remontoi kuka vain.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5258
      • Pirkkala

      #3
      Näkyy olevan että kaikki pitäs uusia.
      Kampuran pukit:
      M8= 20Nm+45°
      M10=20Nm +70°
      M11= 20Nm+100°

      Kk pultit:
      1. 5Nm
      2. 20Nm+80°
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • mige95
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 1170
        • lahti

        #4
        Just vanos koneen tehneenä voin pari mainittavaa juttua kertoa, männänrenkaat varsinki nikasil lohkoihin aika kiven alla npr ja hastings tekee bemarin lisäks ainaki. Alakerran pultit saa vaa oemia jossei arp:tä lasketa, päittäislaakerit saa vaa bemarilta esim glycon sarjassa tulee kaikki muut mut ei päittäis liuskoja. Oo tarkka kannentiivisteittenkaa toisella puolella öljyreikä eripaikassa siitä selviää viimestää kumman bankin tiiviste.
        Kiertokanget oikeinpäin.
        Last edited by mige95; 23-08-2020, 21:11.
        -g20 330e
        -e31 840ci sc
        -e46 316i (m52tub25)

        EX- f11 530d lci
        Ex- f01 730d
        Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
        Ex: -06 e61 535d m-sport
        Ex:-02 e39 530d manual
        Ex -93 e34 520i

        Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

        M62tu ajoitustyökalut.
        N47/n57 ajoitustyökalut.

        Comment

        • kanikune
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 92
          • Teerijärvi

          #5
          Moottori nousi viikonloppuna. Tässä vaikeusastetta nosti hieman Range-variantti, jossa etuvetoakseli menee väliöljypohjan läpi.
          Attached Files
          Range Rover 2004 M62TUB44
          BMW 325i 2008 N53-B30A

          Comment

          • mige95
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 1170
            • lahti

            #6
            Laita sit myös uudet vanoksien tiivisteet ja tarpeenvaatiessa ne vanos yksikön rungot niitä on pinnotettuja versioita ja ei pinnotettuja ja sen kyllä näkee kummat ollu paikallaa kun kuluvat ihan uralle, pinnotettu on puoliks mustan värinen.
            -g20 330e
            -e31 840ci sc
            -e46 316i (m52tub25)

            EX- f11 530d lci
            Ex- f01 730d
            Ex-94 e36 344i cabriolet harraste.
            Ex: -06 e61 535d m-sport
            Ex:-02 e39 530d manual
            Ex -93 e34 520i

            Vikakoodin lukua ja bimmercode koodauksia päijät-hämeessä.

            M62tu ajoitustyökalut.
            N47/n57 ajoitustyökalut.

            Comment

            • kanikune
              Bimmer Rookie
              • Apr 2011
              • 92
              • Teerijärvi

              #7
              Lohko saapui saksasta ja täytti odotukset. Ainut että männät sekaisin.
              Ilmeisesti pelkällä vedellä ajeltu, kun näyttää vesikanavat niin kalkkeutuneilta.
              Kone purkaantui jo aika pitkälle.

              Mites nuo koneen lohko, kannet ja kuoriosat tekis mieli pestä kunnolla puhtaaksi ennen kasausta. Onko maalaamoissa tai vastaavissa kunnon pesurit, missä tulee kunnolla puhdasta laakista?
              Tähän kaipaisin vinkkejä?
              Attached Files
              Range Rover 2004 M62TUB44
              BMW 325i 2008 N53-B30A

              Comment

              • kanikune
                Bimmer Rookie
                • Apr 2011
                • 92
                • Teerijärvi

                #8
                Moottori on ollut kasattuna jo ainakin reilun 10tkm, kaikki pelaa.
                Yritän lisäillä itse koneen kasaamisestakin tänne kuvia.

                Tässä listattuna Reizin tiivistesetit, jotka kattaa 98% koneen tiivisteistä.
                Tästä setistä puuttuu ainakin laturin iso o-rengas, kannen tiivisteet. Jostain syystä öljypumpun ja imusihdin välinen o-rengas ei löytynyt sarjasta, vaikka se koodien mukaan kuuluisi.

                Tässä bemarin osaluettelot noista tiivisteseteistä: Ruksin oikealle puolelle, mitä sain löytymään menemään oikeasti sarjoista. Paljon on tiivisteitä ja aika paljon säästää kun ei näitä yksitellen ostele.

                M62TU Head Gasket Kit includes:
                1 x 11121436760, valve cover gasket, bank 1 X1
                1 x 11121436761, valve cover gasket, bank 2 X1
                2 x 11121437343, valve cover gasket, inner X2
                16 x 11121437395, valve cover nut grommet X16
                6 x 11121721879, valve cover bolt seal X6
                2 x 11121706927, head non-return valve o-ring x2
                2 x 11121733969, beauty trim/cover gasket X2
                4 x 61311459030, beauty trim/cover bolt o-ring X4
                2 x 11141435023, VANOS solenoid gasket x2
                1 x 11141736758, timing cover gasket ring x
                1 x 11141741127, upper timing cover gasket, bank 1 x
                1 x 11141741128, upper timing cover gasket, bank 2 x
                1 x 07119963355, timing chain tensioner gasket ring x
                2 x 12141748398, camshaft sensor o-ring x2
                2 x 11151439989, crankcase vent o-ring (not for X5) ei
                1 x 11151747978, crankcase vent o-ring (not for X5) ei
                1 x 11151702291, back cover profile gasket x1
                1 x 11151736140, back coolant pipe o-ring x1
                2 x 11349063193, valve stem seal kit x2
                1 x 11361705578, VANOS profile gasket, bank 1 x1
                1 x 11361705579, VANOS profile gasket, bank 2 x1
                2 x 07119906361, timing chain tensioner o-ring x1
                2 x 11531710048, large coolant tube o-ring (valley pan) x2
                2 x 11531710055, small coolant tube o-ring (valley pan) x2
                2 x 11531731833, coolant pipe profile gasket x2
                2 x 07119963200, coolant pipe plug gasket ring x2
                4 x 11611433328, intake manifold gasket x4
                1 x 11611729727, intake manifold front gasket x1
                1 x 11611729728, intake manifold rear gasket x1
                1 x 13547510433, throttle body seal ring x1
                1 x 11611745195, vent pipe o-ring x1
                3 x 11627505789, exhaust manifold gasket X3
                1 x 11627509677, exhaust manifold gasket X1
                2 x 11727505259, secondary air valve gasket ei
                2 x 07119901511, secondary air pipe o-ring ei
                16 x 13641437476, fuel injector upper/lower o-ring x16

                This X5 bottom end gasket set includes -
                1 x 07119906363, center oil chain guide o-ring x
                2 x 07119963130, 12x15.5mm gasket ring
                1 x 07119963151, oil pan drain plug gasket ring x
                3 x 07119963225, 14x20mm gasket ring x3
                3 x 07119963252, screw plug gasket ring x3
                2 x 11421741129, 18x2.5mm o-ring x1
                1 x 07119963300, lower timing cover screw plug gasket ring x
                1 x 11141436978, lower timing cover gasket set x
                1 x 07119963355, timing chain tensioner gasket ring x
                1 x 11137500260, upper oil pan gasket x
                1 x 11137500261, lower oil pan gasket x
                1 x 11141275466, front crankshaft shaft seal x
                1 x 11141710247, rear main seal x
                1 x 11141736521, rear main seal cover gasket x
                6 x 11141435968, rear main seal washer gasket x6
                1 x 11141729836, rear cover gasket x
                1 x 11421288890, oil pipe o-ring x
                1 x 11421435020, oil suction pipe o-ring x
                2 x 11421702905, oil system pressure hose o-ring x2
                2 x 11421702916, oil system pressure hose o-ring x2
                2 x 11421713597, lower tensioner rail o-ring x2
                1 x 11431707164, dipstick lower o-ring x
                2 x 11431717666, dipstick upper o-ring x
                1 x 11511705408, thermostat o-ring x
                1 x 11511731372, water pump profile gasket x
                2 x 12311718712, oil line flange o-ring x1
                1 x 12611744292, oil level sensor gasket ring ?
                1 x 32411129986, oil line gasket ring (Z8 only)
                Range Rover 2004 M62TUB44
                BMW 325i 2008 N53-B30A

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎