Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pidentynyt öljynvaihtoväli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    #16

    Pitää noudattaa valmistajan suunnittelemaa autonvaihtoväliä. Se kestää kasassa just takuu-ajan, jos et itse ajattele mitään.

    Työ VAG:gineeseen piti vaihtaa turbo 6tkm kohdalla, ihan jokainen yksilö ei ole premium.
    Last edited by jluoma; 02-09-2020, 15:47.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

    Comment

    • Antti O
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6937
      • N/A

      #17
      Juu sama tässä ruokakunnassa, neljään autoon kerta vuoteen öljyt kaikkiin. Ihan sama ajoko 1500 vai 10.000km.

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #18
        Originally posted by Antti O View Post
        Juu sama tässä ruokakunnassa, neljään autoon kerta vuoteen öljyt kaikkiin. Ihan sama ajoko 1500 vai 10.000km.
        Täällä toiseen vuoden eli 6tkm välein ja toiseen 6kk eli 15tkm välein.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          #19
          Niin toi on karstaa. Kone ei kerää tollasta määrää huoltovälin aikana.
          Mikään noissa kuvissa ei osoita että tilanne johtuisi siitä että on menty tehtaan huolto-ohjelman mukaan.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • OVi
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2016
            • 514
            • Oulu

            #20
            103 tkm ajettu kone, johon on vaihdettu öljyt kolmannen kerran juuri ennen avaamista.
            Attached Files
            Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              #21
              :
              Originally posted by OVi View Post
              103 tkm ajettu kone, johon on vaihdettu öljyt kolmannen kerran juuri ennen avaamista.
              Ei näytä pahalta. Pidempää matkaa, eli kone ehti lämmetä?
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                #22
                Originally posted by petrolhead View Post
                Niin toi on karstaa. Kone ei kerää tollasta määrää huoltovälin aikana.
                Mikään noissa kuvissa ei osoita että tilanne johtuisi siitä että on menty tehtaan huolto-ohjelman mukaan.
                Tämä.
                Jokin muu aiheuttanut noen karstaamisen moottorin sisäkaluihin. Vuoto männänrenkaissa tms ?

                Comment

                • OVi
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2016
                  • 514
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by jluoma View Post
                  :

                  Ei näytä pahalta. Pidempää matkaa, eli kone ehti lämmetä?
                  Viimeiset 38 tkm lähes pelkkää pitkän matkan ajoa. Ensimmäiset 65 tkm on kertynyt neljän vuoden aikana, joten todennäköisesti paljon pätkäajoa.
                  Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    #24
                    Ei oo muistettu vaihtaa. Takavuosilta muistuu tapaus missä opel corsasta poistettiin vanhat öljyt lusikalla kaivaen. Vaihtoväli taisi olla yli 60 tkm, mineraalia. Omistaja kertoi corsan menon vain hyytyneen ja hyytyneen...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      #25
                      Originally posted by OVi View Post
                      Viimeiset 38 tkm lähes pelkkää pitkän matkan ajoa. Ensimmäiset 65 tkm on kertynyt neljän vuoden aikana, joten todennäköisesti paljon pätkäajoa.
                      Miksi nousi keulalta?
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • OVi
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2016
                        • 514
                        • Oulu

                        #26
                        Originally posted by fraatti View Post
                        Miksi nousi keulalta?
                        Tuolla reissulla tehtiin jakopää uusiksi, mutta eipä niissä vanhoissakaan osissa mitään vikaa ollut. Seuraavassa nostossa sitten vaihdettiin öljy/alipainepumppu, mutta siitäkään ei löytynyt vikaa.

                        Oireena oli puolilämpimällä koneella tuleva epäsäännöllinen rytminen naputus, joka loppui vaihtamalla suuttimet. Tuossa välissä kerettiin kyllä vaihtaa turbokin, jonka myötä naputus loppui, mutta palasi kohta takaisin.

                        Oma epäilykseni kyllä kohdistui ykkösen suuttimen pesään. Noin 10 tkm remppojen jälkeen ykkösen suuttimen alusprikka alkoi vuotamaan ja suuttimen momenttiin kirimisen myötä naputus palasi, eli joku siellä pesässä painoi suutinta epätasaisesti. Kuvastakin huomaa, että ykkösen suutin on vuotanut jo ennen koneen ensimmäistä nostoa.
                        Last edited by OVi; 03-09-2020, 18:42.
                        Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.

                        Comment

                        • kp21121
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 240
                          • Tampere

                          #27
                          Itse ostin kauhunsekaisin tuntein N53-moottorisen, jolla oli yksi 50tkm vaihto ollut tässä 150tkm aikana. Moottori vaikuttaa ja kuulostaa kaikinpuolin hyvältä. Vaihdoin itse nyt 1500 km jälkeen öljyt uudestaan "huuhtelumielessä". Jatkossa max 10tkm välein, koska on tuo vanha synti taustalla.

                          Ihan varma en ole, josko joku olisi öljyt vaihtanut ja jättänyt merkkaamatta. Oli akkukin vaihdettu sinänsä hyvään lyijyakkuun ja jätetty koodaamatta.

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4629
                            • Tampere

                            #28
                            Kaikkea sitä silmiin osuu kun selailee moottoripajan nettisivuja. N47


                            Autojobbarin näkemys siitä miten ääntävä jakoketju hiljennetään.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #29
                              Originally posted by jluoma View Post

                              Pitää noudattaa valmistajan suunnittelemaa autonvaihtoväliä. Se kestää kasassa just takuu-ajan, jos et itse ajattele mitään.

                              Työ VAG:gineeseen piti vaihtaa turbo 6tkm kohdalla, ihan jokainen yksilö ei ole premium.
                              Jos autoilija maksaa huollon tekemisestä.. Niin vähiten rahaa huoltoihin ja korjauksiin menee, kun teettää just valmistajan määräämät työt, tehtaan määrittelemin välein.
                              Takuuajan kasassa pysyminen, no. Merkkiliikkeessä ohjelman mukaan huolleittuihin autoihin tehdään maahantuojien ja tehtaiden piikkiin aika paljon töitä takuuajan jälkeenkin. Ei se ole tehtaiden tavoite että auto kestää takuuajan plus 1pv.

                              Nää yksittäiset tarinat siitä miten alle satkun ajettuun koneeseen on jouduttu tekemään sitä tai tätä, ei ole merkitseviä. Pitäisi pystyä samalla kertomaan montako täsmälleen samanlaista autoa menee tuolla, samalla ylläpidolla joissa EI ole mainittua vammaa tullut.
                              Last edited by petrolhead; 09-01-2021, 18:40.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎