Niin toi on karstaa. Kone ei kerää tollasta määrää huoltovälin aikana.
Mikään noissa kuvissa ei osoita että tilanne johtuisi siitä että on menty tehtaan huolto-ohjelman mukaan.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Niin toi on karstaa. Kone ei kerää tollasta määrää huoltovälin aikana.
Mikään noissa kuvissa ei osoita että tilanne johtuisi siitä että on menty tehtaan huolto-ohjelman mukaan.
Tämä.
Jokin muu aiheuttanut noen karstaamisen moottorin sisäkaluihin. Vuoto männänrenkaissa tms ?
Ei oo muistettu vaihtaa. Takavuosilta muistuu tapaus missä opel corsasta poistettiin vanhat öljyt lusikalla kaivaen. Vaihtoväli taisi olla yli 60 tkm, mineraalia. Omistaja kertoi corsan menon vain hyytyneen ja hyytyneen...
Tuolla reissulla tehtiin jakopää uusiksi, mutta eipä niissä vanhoissakaan osissa mitään vikaa ollut. Seuraavassa nostossa sitten vaihdettiin öljy/alipainepumppu, mutta siitäkään ei löytynyt vikaa.
Oireena oli puolilämpimällä koneella tuleva epäsäännöllinen rytminen naputus, joka loppui vaihtamalla suuttimet. Tuossa välissä kerettiin kyllä vaihtaa turbokin, jonka myötä naputus loppui, mutta palasi kohta takaisin.
Oma epäilykseni kyllä kohdistui ykkösen suuttimen pesään. Noin 10 tkm remppojen jälkeen ykkösen suuttimen alusprikka alkoi vuotamaan ja suuttimen momenttiin kirimisen myötä naputus palasi, eli joku siellä pesässä painoi suutinta epätasaisesti. Kuvastakin huomaa, että ykkösen suutin on vuotanut jo ennen koneen ensimmäistä nostoa.
Itse ostin kauhunsekaisin tuntein N53-moottorisen, jolla oli yksi 50tkm vaihto ollut tässä 150tkm aikana. Moottori vaikuttaa ja kuulostaa kaikinpuolin hyvältä. Vaihdoin itse nyt 1500 km jälkeen öljyt uudestaan "huuhtelumielessä". Jatkossa max 10tkm välein, koska on tuo vanha synti taustalla.
Ihan varma en ole, josko joku olisi öljyt vaihtanut ja jättänyt merkkaamatta. Oli akkukin vaihdettu sinänsä hyvään lyijyakkuun ja jätetty koodaamatta.
Pitää noudattaa valmistajan suunnittelemaa autonvaihtoväliä. Se kestää kasassa just takuu-ajan, jos et itse ajattele mitään.
Työ VAG:gineeseen piti vaihtaa turbo 6tkm kohdalla, ihan jokainen yksilö ei ole premium.
Jos autoilija maksaa huollon tekemisestä.. Niin vähiten rahaa huoltoihin ja korjauksiin menee, kun teettää just valmistajan määräämät työt, tehtaan määrittelemin välein.
Takuuajan kasassa pysyminen, no. Merkkiliikkeessä ohjelman mukaan huolleittuihin autoihin tehdään maahantuojien ja tehtaiden piikkiin aika paljon töitä takuuajan jälkeenkin. Ei se ole tehtaiden tavoite että auto kestää takuuajan plus 1pv.
Nää yksittäiset tarinat siitä miten alle satkun ajettuun koneeseen on jouduttu tekemään sitä tai tätä, ei ole merkitseviä. Pitäisi pystyä samalla kertomaan montako täsmälleen samanlaista autoa menee tuolla, samalla ylläpidolla joissa EI ole mainittua vammaa tullut.
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment