Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i M30 kone lämpiää liikaa?(ei keitä)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • full
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1214
    • Tampere

    535i M30 kone lämpiää liikaa?(ei keitä)

    Eli onkelmaon ehkä vainoharhasuus tai sinnepäin mutta tuntuu että 3.5l kone kävisi hieman liian kuumana..

    eli ajan kotipihaan ja avaan konepellin niin puhallin työntää syyläriltä todella lämmintä ilmaa..

    sammuksissa moottorista oikein hohkaa lämmintä ilmaa jopa 1.5m päähän auton keulalta. syylärissä ainoa viileämpi kohta on vasemmalla alhaalla mutta muuten kaikki letkut, syyläri, moottori ovat niin kuumia että ei voi koskettaa mihinkään. lisäksi kun auto on ollut 10min pihassa niin auton konehuoneen pellit ovat myös kuumia.

    - vesipumppu on uusi ja sen kanssa on ajettu ~300km joten vikaa ei sieltä löydy.
    - visko on rikki(ei tarraa kiinni mutta lämpömittarin mukaan lämmöt ei kyllä nouse ajossa yli puolenvälin muualla kuin pitkissä valoissa jos silloinkaan)

    - termostaattia en ole vaihtanut vielä

    - flekti on hieman hakannut syylääriin joskus.. syylärin kennot yläosasta hieman rispaantuneet..

    - koneessa uudet öljyt Shell helix plus 10w40 ja uusi öljynsuodatin

    - ilmanputsari on uusi


    lisäksi kone tuntuisi hieman nakuttavan mutta tästä en rupea vielä kyselemään sen enempää kun en oikein osaa sanoa onko ne suuttimet niin äänekkäät.. erilaisia mielipiteitä tullut ihmisiltä tästä asiasta..
    BMW M535iA -86
    Volvo V90 -18
  • Hene
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2002
    • 399
    • Joensuu

    #2
    Itsellä myös M30 lämpenee kivasti, hohtaa kuumuutta auton alta ja keulasta, samoin M51 dieseli lämmittää kivasti edessä olevia ihmisiä

    Joten luulen jos ei pulputusta/porinaa kuulu moottorista niin ei se liian kuumana käy. Vesiletkuun pitäisi kyllä pystyä tarttumaan hetkeksi todetakseen, että kylläpäs se kuuma on!
    X5 E53 3.0d

    Comment

    • larmatin
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1118
      • Perttula

      #3
      Originally posted by full
      Eli onkelmaon ehkä vainoharhasuus tai sinnepäin mutta tuntuu että 3.5l kone kävisi hieman liian kuumana..

      eli ajan kotipihaan ja avaan konepellin niin puhallin työntää syyläriltä todella lämmintä ilmaa..

      sammuksissa moottorista oikein hohkaa lämmintä ilmaa jopa 1.5m päähän auton keulalta. syylärissä ainoa viileämpi kohta on vasemmalla alhaalla mutta muuten kaikki letkut, syyläri, moottori ovat niin kuumia että ei voi koskettaa mihinkään. lisäksi kun auto on ollut 10min pihassa niin auton konehuoneen pellit ovat myös kuumia.

      - vesipumppu on uusi ja sen kanssa on ajettu ~300km joten vikaa ei sieltä löydy.
      - visko on rikki(ei tarraa kiinni mutta lämpömittarin mukaan lämmöt ei kyllä nouse ajossa yli puolenvälin muualla kuin pitkissä valoissa jos silloinkaan)

      - termostaattia en ole vaihtanut vielä

      - flekti on hieman hakannut syylääriin joskus.. syylärin kennot yläosasta hieman rispaantuneet..

      - koneessa uudet öljyt Shell helix plus 10w40 ja uusi öljynsuodatin

      - ilmanputsari on uusi


      lisäksi kone tuntuisi hieman nakuttavan mutta tästä en rupea vielä kyselemään sen enempää kun en oikein osaa sanoa onko ne suuttimet niin äänekkäät.. erilaisia mielipiteitä tullut ihmisiltä tästä asiasta..

      helpois se on mitata sen koneen lämpö esim infrapunamittarilla, jos ei ole yli 93ast niin ei huolta.


      onko tuo öljy parasta tuolle? itse en käyttäisi 10w-40 öljyä.

      Comment

      • pmv
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 2032
        • tornio

        #4
        Johan siellä on 12 litraa nesteitä, 6.75 litraa moottoriöljyä ja mikä tärkeintä, noin 200 kg:n edestä rautaa joka sitoo tämän 211 hevosvoimaisen kolmepilkkuviisi-litraisen koneen tuottamaa hukkalämpöä. Ei ole siis ihme, jos ajon jälkeen konehuone on lämmin. Otto-moottori kun hukkaa lämmöksi suurin piirtein saman verran energiaa, kuin se tuottaa työtä kampiakselin päästä.

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #5
          viallinen termariki voi tehä tota lämpöjen nousua tai myös että ei nosta tarpeeks
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Jarno80
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 246
            • Riihikoski

            #6
            Voisko olla ilmaa jossain...mul oli joskus m10 koneessa vesi ei kiertänyt kun oli ilmakupla jossain välissä...ei keittänyt kun ilma jäähdytti kuitenkin sen verran maantieajossa mut moottori oli niin kuuma ajon jälkeen ettei siihen voinut koskea tuntiin...
            Ahdin määrää tahdin...

            www.jarno80.suntuubi.com

            Comment

            • keNie
              Bimmer Rookie
              • Mar 2005
              • 31
              • Uusikaupunki

              #7
              Täälläpäin muutamakin 535i ja kyllähän nua molemmat helvetisti puskee lämmintä ilmaa esim. kun valoihin pysähtyy niin näkee lämpöväreitä nousevan vierestä. Ja mielestäni tua m30 kuulostaa toimivanakin hieman siltä et nakuttas, mutta en tiedä miltä sulla kuulostaa, tosin tällä hetkellä itellä nakuttaa oikeasti.
              E34 535i -88

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Jep, kyllä sen kuuluu naputtaa, ja jos ei erota tuleeko ääni suuttimista vai yläkerrasta, lienee nokka ihan kunnossa. Kun nokka on kulunut, sen kyllä kuulee, ellei sitten välykset ole vedetty nolliin ja kone käy sukkasillaan, hetken.

                Kyllä se kone nyt kuumaksi tulee, tottakai. Jos koneen lämmöt pitäis pyöriä 80-100c, niin eihän siinä nyt pitäisikään pystyä lepuuttamaan käsiään. Eikä muuten pelkoa siitä että ajoviima jäähdyttäis tota, ei meinaan riitä ei sitte millään. Jos vesi ei kiertäisi niin sen kyllä näkisi lämpömittarista (samaten kuin termostaattivian), sitäpaitsi jos syylari on kuumana niin sittenhän se lämpö pakenee ihan oikeaan paikkaan.

                [edit: Jos mielipide kelpaa niin voisin tulla ihmettelemään joskus, omasta nokka miedosti kulunut ja tossa Kenien autossa tosiaan ei niin miedosti. Saatpahan vähän vertailupohjaa. e28 m535 on hieno peli ]
                Last edited by Cell; 08-09-2005, 22:27.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • full
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 1214
                  • Tampere

                  #9
                  hyvä tietää että ei välttämättä olekaan missään mitään vikaa tuntuu vaan hurjan epänormaalilta kun on tottunut että tuo 1.8 ei lämpiä eikä juurikaan hohkaa lämpöä..
                  BMW M535iA -86
                  Volvo V90 -18

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎