Ongelmana e46 M54b30 jatkeena oleva SMG laatikko luistelee reilulla kädellä, varsinkin kuorma päällä. Juuri vaihdettu pumppu ja hydrauliöljyt, ainakin edellisen omistajan mukaan.
Luistatusta tapahtuu siis lähinnä lämpimällä koneella vaihtaessa. Vaihdetta vaihtaessa läpästä saattaa pahimmillaan nostaa jopa reilu 500rpm kierroksia ja huutaa niillä hetken aikaa ennenkö vaihtaa ja taas seuraavalla vaihteella huudahtaa isoilla kierroksilla ennenkö ns. nappaa kokonaan loven silmään.
Millä todennäköisyydellä vika ylipäätään on kuluneessa kytkimessä? 350tkm ajettu, en tiedä onko ikinä kytkintä vaihdettu.
Onkohan suomenmaalla ketään yksityishenkilöitä/firmoja jotka näiden laatikoiden päälle ymmärtää mitään? Kytkimen vaihto luonnistuu itseltä, mutta ilmeisesti näissä pitää nollailla jotain adaptaatioarvoja tms. asetelman vaihdon jälkeen, jos haluaa eteenpäin päästä. Taikka onko jotain DIY ohjetta millä ohjelmalla tässä saattaisi onnistua itse?
Luistatusta tapahtuu siis lähinnä lämpimällä koneella vaihtaessa. Vaihdetta vaihtaessa läpästä saattaa pahimmillaan nostaa jopa reilu 500rpm kierroksia ja huutaa niillä hetken aikaa ennenkö vaihtaa ja taas seuraavalla vaihteella huudahtaa isoilla kierroksilla ennenkö ns. nappaa kokonaan loven silmään.
Millä todennäköisyydellä vika ylipäätään on kuluneessa kytkimessä? 350tkm ajettu, en tiedä onko ikinä kytkintä vaihdettu.
Onkohan suomenmaalla ketään yksityishenkilöitä/firmoja jotka näiden laatikoiden päälle ymmärtää mitään? Kytkimen vaihto luonnistuu itseltä, mutta ilmeisesti näissä pitää nollailla jotain adaptaatioarvoja tms. asetelman vaihdon jälkeen, jos haluaa eteenpäin päästä. Taikka onko jotain DIY ohjetta millä ohjelmalla tässä saattaisi onnistua itse?