Tein neljä vauhtipyörää, materiaali 42crmo4 stenin sivuilla on ohjeet lämpökäsittelyyn. Itse en lämpökäsitellyt eikä mitään tarvetta ollut. Jätin muistaakseni 10mm kriittisiin paikkoihin paksuutta. Tiltonin kytkimille ja moottorit oli m60 turbo, m62 remmiahdettu, s62 tuplaturbo ja s38 turbo eli aika väkeviä moottoreita. Ei mitään ongelmia ole ollut. Loppupaino oli 6kg paikkeilla alle 7kg plus starttikehä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DIY Billet vauhtipyörä teräksestä - Suunnittelu ja koneistus. Hyviä neuvoja toivotaan
Collapse
X
-
Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostTein neljä vauhtipyörää, materiaali 42crmo4 stenin sivuilla on ohjeet lämpökäsittelyyn. Itse en lämpökäsitellyt eikä mitään tarvetta ollut. Jätin muistaakseni 10mm kriittisiin paikkoihin paksuutta. Tiltonin kytkimille ja moottorit oli m60 turbo, m62 remmiahdettu, s62 tuplaturbo ja s38 turbo eli aika väkeviä moottoreita. Ei mitään ongelmia ole ollut. Loppupaino oli 6kg paikkeilla alle 7kg plus starttikehä.
Mittoilin vähän vanhoja orig vauhtipyöriä. Kammen kiinnityskohdassa oli hitusen alle 10 mm paksuutta. Levyn kohdalla noin 13 milliä m20:n vauhtipyörässä. M42:n pyörän paksuutta vastaavasta kohtaa en saanut omilla mittareilla mitattua. Pitää viedä ne joskus työpaikalle ja mittoilla paremmin. Jos oikein (uhka?)rohkea olisi, niin keskikohdan voisi ehkä ajaa pikkuisen alkuperäistä ohuemmaksi, koska materiaali on parempaa. Toisaalta ei se paljoakaan siellä keskellä pyörää hyödytä.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Pieni leikkuunopeus ja syöttöä reilusti esim 0.45-0.6mm/kierros sorvatessa niin lastu katkeaa. Jonkin verran työstökarkenevaa eli ei kannata millään ihan pikateräs porilla porata, jos terä sulaa menee pinta todella vaikeaksi työstää. M8 kierteet meni ihan hienosti ei ongelmia.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by MH motorsport View PostPieni leikkuunopeus ja syöttöä reilusti esim 0.45-0.6mm/kierros sorvatessa niin lastu katkeaa. Jonkin verran työstökarkenevaa eli ei kannata millään ihan pikateräs porilla porata, jos terä sulaa menee pinta todella vaikeaksi työstää. M8 kierteet meni ihan hienosti ei ongelmia.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
Comment