Announcement

Collapse
No announcement yet.

DIY Billet vauhtipyörä teräksestä - Suunnittelu ja koneistus. Hyviä neuvoja toivotaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MH motorsport
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 2301
    • Turku

    #16
    Tein neljä vauhtipyörää, materiaali 42crmo4 stenin sivuilla on ohjeet lämpökäsittelyyn. Itse en lämpökäsitellyt eikä mitään tarvetta ollut. Jätin muistaakseni 10mm kriittisiin paikkoihin paksuutta. Tiltonin kytkimille ja moottorit oli m60 turbo, m62 remmiahdettu, s62 tuplaturbo ja s38 turbo eli aika väkeviä moottoreita. Ei mitään ongelmia ole ollut. Loppupaino oli 6kg paikkeilla alle 7kg plus starttikehä.
    Autopalvelu MH-motor
    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
    Maxxecu myynti ja asennus
    www.mh-motor.fi
    0503218217
    Kulkineet:
    E6 2000 touring
    E6 2002 touring
    E30 318is ///Mtechnic 2
    E34 ///M5 nürburgring
    E34 S62b50 turbo dct
    E39 523i ///Msport
    F30 320d

    Comment

    • Freak
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2541
      • .

      #17
      Originally posted by MH motorsport View Post
      Tein neljä vauhtipyörää, materiaali 42crmo4 stenin sivuilla on ohjeet lämpökäsittelyyn. Itse en lämpökäsitellyt eikä mitään tarvetta ollut. Jätin muistaakseni 10mm kriittisiin paikkoihin paksuutta. Tiltonin kytkimille ja moottorit oli m60 turbo, m62 remmiahdettu, s62 tuplaturbo ja s38 turbo eli aika väkeviä moottoreita. Ei mitään ongelmia ole ollut. Loppupaino oli 6kg paikkeilla alle 7kg plus starttikehä.
      Jees. Tämä vastaus auttoi jo paljon eteenpäin. Kiitos siitä.

      Mittoilin vähän vanhoja orig vauhtipyöriä. Kammen kiinnityskohdassa oli hitusen alle 10 mm paksuutta. Levyn kohdalla noin 13 milliä m20:n vauhtipyörässä. M42:n pyörän paksuutta vastaavasta kohtaa en saanut omilla mittareilla mitattua. Pitää viedä ne joskus työpaikalle ja mittoilla paremmin. Jos oikein (uhka?)rohkea olisi, niin keskikohdan voisi ehkä ajaa pikkuisen alkuperäistä ohuemmaksi, koska materiaali on parempaa. Toisaalta ei se paljoakaan siellä keskellä pyörää hyödytä.
      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

      Vanha Uuden liiton mies...

      Comment

      • MH motorsport
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 2301
        • Turku

        #18
        Pieni leikkuunopeus ja syöttöä reilusti esim 0.45-0.6mm/kierros sorvatessa niin lastu katkeaa. Jonkin verran työstökarkenevaa eli ei kannata millään ihan pikateräs porilla porata, jos terä sulaa menee pinta todella vaikeaksi työstää. M8 kierteet meni ihan hienosti ei ongelmia.
        Autopalvelu MH-motor
        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
        Maxxecu myynti ja asennus
        www.mh-motor.fi
        0503218217
        Kulkineet:
        E6 2000 touring
        E6 2002 touring
        E30 318is ///Mtechnic 2
        E34 ///M5 nürburgring
        E34 S62b50 turbo dct
        E39 523i ///Msport
        F30 320d

        Comment

        • Freak
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 2541
          • .

          #19
          Originally posted by MH motorsport View Post
          Pieni leikkuunopeus ja syöttöä reilusti esim 0.45-0.6mm/kierros sorvatessa niin lastu katkeaa. Jonkin verran työstökarkenevaa eli ei kannata millään ihan pikateräs porilla porata, jos terä sulaa menee pinta todella vaikeaksi työstää. M8 kierteet meni ihan hienosti ei ongelmia.
          Okei. Kiitos tiedosta. Uskoisin koneistuksen sujuvan ilman ongelmia.
          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

          Vanha Uuden liiton mies...

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎