Announcement

Collapse
No announcement yet.

m40 nokan vaihto!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rannis
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 38
    • Tammisaari

    m40 nokan vaihto!!

    niin joo, aattelin jos vaihtaisin nokka nyt koska kone nakuttaa ihan helvetisti.
    mitä pitää ottaa huomioon???
    onko paljon töitä???
    mitä kaikkee tarvii vaihtaa?
  • Venture
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 278
    • Kempele

    #2
    Nokan vaihto tuohon koneeseen on vähän kinkkinen ja sen homman tehneet on vähässä.. Onnistuuhan se mutta nokan ajoitus ja jakoremmin kireys on hankala. Nokassa ei ole vissiin edes kunnollisia ajoitusmerkkejä? Ja remmin kireys on yhtä pilkun-nussintaa koko homma (Search). Nokan lisäksi on yleensä vaihdettu vielä keinuja ja hydraulisia nostimia. Suosittelisin viemään BMW:lle, jossa homma tehdään oikeillä työkaluilla.. Paljonko varaat sitten rahaa? Ei harminta aavistusta. Mutta voin katsella kuitteja, mulla on entisen omistajan toimsta se homma tehny tuohon autoon. Väliaikainen apuhan se vain on. Kohta nakuttaa taas.

    Älä yritä sitä halvinta ratkaisua! Voi koitua kalliimaksi ja vaivalloisemmaksi. Rahalla saa ja M40:sellä pääsee.

    Comment

    • bmwjuke
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 201

      #3
      eihän se kummonen homma muuten oo ku se remmin kireys. summasahan ne on ennenkin kaikkiin vehkeisiin laitettu ja hyvin toimii.. ajoitus tapahtuu silleen että laitetaan kampikaseli merkki kohalleen tai tappi vauhtipyörään (lohkossa reikä siellä startin luona jossain) ja sit nokan neliöön erik työkalu joka tulee sit venttiili kopan tasopinnalle, muistaakseni siinä neliössä on kaks reikää jotka tulee ylös päin. nokka pyörässä ei ole mitään merkkejä ja se liikkuu nokassa muutaman asteen verran mutta tuollalailla ajoitus on kohdallaan. jos et vaihda nostajia niin vanhoista nostajista pitää öljyn paine puristaa pois esim ruuvipenkissä. eli nostajat läjään ennen asennusta
      E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Tossa on siis samanlailla kuin diisselissä?
        http://www.btcf.fi/forum/attachment....chmentid=11138
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • bmwjuke
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 201

          #5
          juurikin näin
          E36 325TDS M-SPORT ex:E36 316, E21 318, E34 525IX, E30 318IS, E39 525TDS, E34 535. +erillaisia kulkuvälineitä joita ei viitti mainita

          Comment

          • dunkelblau
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 1151
            • Uusimaa

            #6
            Korjaamolla noin päivän homma, mikäli kaikki menee putkeen, ja vaihdettavien osien määrästä riippuen noin ~800-1700 eskoa...
            "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

            Comment

            • huru-ukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 4052
              • Inkoo/Portimao

              #7
              ...uusi nokka~koko kone...

              Vilkaisin juuri,että uuden nokan saa n. 65€:lla ja kokonaisia n. 100tkm ajettuja koneita 400-700€ jopa vaihteiston kera! Nämä siis Saksan hintoja!Ja mä löysin täyskunnostetun kanne M40:seen 52€:lla Berliinistä ja tuli vielä Suomeenkin
              alle satkun - jäi jopa yx ylimääräinen yläkerran tiivistepaketti (se taisi maksaa jotain 40-50€?).Joten eihän tuosta ongelmasta tarvii maailmoja maksaa,ellei halua...

              huru-ukko

              Comment

              • SJ
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 25

                #8
                Ensin varmaan kannattaa vaihtaa pelkät hydrauliset nostimet jos ei nokka ihan kamalan kulunut ole... hinnasta vielä sen verran että omaan vaihdoin nostajat, keinuvivut, venttiilin painakkeet, nokka-akselin, kiertokangen laakerit, venttiilivarren kumit ja 4 venttiiliä.... yht n. 600e

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎