Hyviä ideoita nokka-akselin ajoituksen kohdalle saamiseksi!?!?Vaihdoin jakohihnan ja nokan ja kävikin ilmi että nokkapyörässä on pieni säätövara!?('89 316i)Eli miten ihmeessä saa ajoituksen täsmälleen oikeaan kohtaan? :juo
Ajoitus m40
Collapse
X
-
merkkihuolto taitaa olla ainut tapa jollet ymmärrä moottorin toimintaa. merkkiliikkeessä se tehdään säätöpalalla, jos joku merkkiliike lainaa sitä palaa niin onnistuu itsekkinBMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
Ilo ilman E30 on teeskentelyä.
EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77
-
-
kävin kans saman ongelman läpi ja tulin siihen tulokseen, että nokkapyörän mutteri löysälle,hihna oikeaan kireyteen, alapää tasan yläkuolokohtaan(merkkiin), nokka-akselin tasaset sivut täysin suoraan( 1. pytyn nokat yläviistoihin), nokkapyärän mutteri tiukkaan, pari kierrosta konetta ympäri ja tarkistus. omani lähti laakisti toimimaan ja tuntuu kulkevan paremmin kuin ennen.
varo pyörittämästä pelkkää alapäätä koska muuten venttiilit sinkelinä.| vapaastihengittävässä moottorissa 70% tehoa hukkuu imemiseen |
Comment
-
-
Kysymys!
En viittinyt uutta viestiketjua aloittaa niin kysyn tässä sitten!
Käytin sitä kuulua searchia, mutta en löytänyt searchilla vastausta vaikka kuinka etin.!
Jos jakohihnan ajoitus ei ole kohdallaan ja männät ja venttiilit osuvat yhteen starttauksessa kerran niin onko venttiilit heti sökönä??
Eikös se ole selvää jos venttiilit ja männät osuvat yhteen ajon aikana kun remmi katkeaa niin silloinhan venttiilit ovat melkovarmasti sökönä.. Mutta jos osuu yhteen kerran käynistäessä niin mitäs sitte??
VOISIKO JOKU ASIASTA TIETÄVÄ VASTATA??!Last edited by enska-; 04-05-2006, 21:48.
Comment
-
-
Originally posted by Wanha BemariIkävää jos niin pääsi käymään....kyllä ne venttiilit ehtii sen verran taipua että ei ne enää pitävät ole. Hyvällä tuurilla saa hiottua lautasen kierouden mutta jos varsi taipunut niin uusiin menee.
Comment
-
Comment