Announcement

Collapse
No announcement yet.

N20 tulppien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kautsi300
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 214
    • Järvenpää

    N20 tulppien vaihto

    Piti tulpat vaihtaa, mutta yritykseksi jäi. Onko näissä N20 koneissa tulpat ja venakopan holkit aina vinossa toisiinsa nähden vaiko vain minulla?

    Motonetistä hain 3/8 väännöllä 12 kulmaisen 14mm tulppa-avaimen ja tuntuu ettei se mene tarpeeksi syvälle, vaan osuu kopan holkkiin. Uuteen BMW alkuperäiseen irto tulppaan käy kyllä. Vai onko kyseinen tulppahylsy liian pitkä tähän hommaan, 90mm? Jatkovarsi on kallistuva "wobbla".

    Ja jos jollain on esim. tälläinen, olis kiva tietää paljonko on hylsyn ulko halkaisija?

  • grändi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2020
    • 31
    • Vetelä-Karjala

    #2
    Mielenkiinnosta katsoin manuaalista, näyttää olevan aika tiukat toleranssit jos tuommoista special toolia ehdottaa.
    Vertailun vuoksi tarkistin N13 vastaavat ohjeet, sen kanssa ei tarvinnut kuin vastaavan bilteman hylsyn (90mm mittaa, 18mm ulkohalkaisija).
    Attached Files
    F20 LCI leasingwhite turbodiessel
    ex: F20 leasingwhite pikkukinneri​

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 490
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by kautsi300 View Post
      Piti tulpat vaihtaa, mutta yritykseksi jäi. Onko näissä N20 koneissa tulpat ja venakopan holkit aina vinossa toisiinsa nähden vaiko vain minulla?

      Motonetistä hain 3/8 väännöllä 12 kulmaisen 14mm tulppa-avaimen ja tuntuu ettei se mene tarpeeksi syvälle, vaan osuu kopan holkkiin. Uuteen BMW alkuperäiseen irto tulppaan käy kyllä. Vai onko kyseinen tulppahylsy liian pitkä tähän hommaan, 90mm? Jatkovarsi on kallistuva "wobbla".

      Ja jos jollain on esim. tälläinen, olis kiva tietää paljonko on hylsyn ulko halkaisija?

      https://www.schmiedmann.fi/fi/tuote/...e=B-A2151-9014
      Mulla oli käytössä juurikin motonetin mtx-tulppahylsy. Ja kyllä sillä homman sai tehtyä, mutta hieman se otti kiinni tulpankolon seinämään. Vanhan tulpan pois ottaminen ei ollut ongelma, mutta kun uuden tulpan sai kierrettyä paikalleen, oli hylsyn pois saaminen haastavaa. Sen verran kiilaantu hylsy jumiin tulpankoloon, että jatko lähti aina irti, kun koitti hylsyä vetää pois. Jotenkin sen sitten lopulta sai pois, kun tarpeeksi kauan yritti.
      f22 220i

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #4
        Ohentaa sitä hylsyä tai ostaa sen mikä sinne kuuluu?
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • kautsi300
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 214
          • Järvenpää

          #5
          Kiitos vastauksista, oma hylsy liian paksu, 19,5 mm halkaisija, motonetin mtx- tulppahylsy magneetilla.

          Uutta kehiin.

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 490
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by kautsi300 View Post
            Kiitos vastauksista, oma hylsy liian paksu, 19,5 mm halkaisija, motonetin mtx- tulppahylsy magneetilla.

            Uutta kehiin.
            Olisiko tuon hylsyn valmistaja vaihtunut jossain vaiheessa? Oma vastaava on tasan 19mm paksu ja sitäkin tarvinnee ihan hiukan ohentaa ennen seuraavaa tulppien vaihtoa.
            f22 220i

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5272
              • Pirkkala

              #7
              Originally posted by kautsi300 View Post
              Kiitos vastauksista, oma hylsy liian paksu, 19,5 mm halkaisija, motonetin mtx- tulppahylsy magneetilla.

              Uutta kehiin.
              Hiot vaan lamellilaikalla sen laihemmaksi
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎