OBC:n kulutus suuttimien vaihdon jälkeen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    OBC:n kulutus suuttimien vaihdon jälkeen...

    Terve!

    Itsellä tässä turbotus lähestyy ja sitä myötä suuttimien vaihto isompiin. Kysyisinkin nyt tuosta ajotietokoneen kulutusnäyttämästä. Eikö se laske kulutusta suuttimien aukioloajasta? Eli kun asentaa isommat suuttimet, niin samassa ajassa menee enemmän bensaa ja kulutusnäyttämä näyttää harakoita(eli aivan kuin kulutus olisi pienentynyt).
    Voiko tuon ajotietokoneen päivittää isommille suuttimille?

    Searchillä löytyi aika nihkeästi tietoa...
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ainakin E39:ssä pystyy kalibroimaan tuota kulutuslaskentaa luulis että sinun mallissasikin, Viisammat kertokoon faktaa.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • mailman
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 8003
      • Vantaa

      #3
      Myös E34:n OBC IV:n kanssa pystyy kalibroimaan kulutusta... Ja käsittääkseni myös E36:ssa onnistuu.
      G01 ///M40i '19
      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
      E39 ///M5 '00

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #4
        Tuolla oli jossain threadissä, että jotain kulutukseen liittyvää arvoa voi säätää plusmiinus 25%. Onko tämä se kalibrointi, eli käsin pitää hakea oikea arvo? Nyt olen laittamassa 149cc tilalle 188cc suuttimet elikkäs laskennallisesti 26% isommat. Loppuuko kalibroinnista säätövara tässä tapauksessa?
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Originally posted by BMW 325I avo
          Tuolla oli jossain threadissä, että jotain kulutukseen liittyvää arvoa voi säätää plusmiinus 25%. Onko tämä se kalibrointi, eli käsin pitää hakea oikea arvo? Nyt olen laittamassa 149cc tilalle 188cc suuttimet elikkäs laskennallisesti 26% isommat. Loppuuko kalibroinnista säätövara tässä tapauksessa?
          Ilmeisesti joo. Itekkii lueskellu niitä ja tosiaan vaan sen 25% maks pystyy säätää. Muuten joutuu käydä koodauttaa..Tosin netissä oli kai jotain ohjeita siihen jos tekis ite mut saatanan työlästä. Mut prosentti sinne tänne
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #6
            Yeah, ei ole prosentista kiinni mutta tulevaisuutta silmällä pitäen pitää varautua siihen, että tuo kulutusmittari ei enää pysy mukana(siis vielä isompia suuttimia laitellessa). Lisäksi jos nostaa bensanpainetta, niin loppuu varat.

            Mutta siis, jos kalibrointi onnistuu, niin löytyykö ohjetta? Olen melkein varma, että oma OBC ohjekirja hukassa. Itsellä siis vm-87 OBC.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              -87? WTF

              Nyt tipuin, luulin että puhuttii tästä e36:sarjan obc:stä. Sulla ilmeisesti auto sitten e30 sarjaa..
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • BMW 325I avo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 832
                • Tampere

                #8
                Jeps, E30 -87. Eiköhän siitä samat kalibrointiominaisuudet löydy kuin seuraavastakin mallista. Nappulat vaan erilaisia.
                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4339
                  • Turku

                  #9
                  Obc:n kulutuksiahan pystyy kalibroimaan itse, mutta tuo kulutusmittarin kalibrointi epäilyttää??!

                  Comment

                  • BMW 325I avo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 832
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by jani73
                    Obc:n kulutuksiahan pystyy kalibroimaan itse, mutta tuo kulutusmittarin kalibrointi epäilyttää??!
                    Joo, lähinnä tarkoitin tuota obc:n näyttämää kulutuslukemaa. Tuo hetkellisen kulutuksen mittarilla ei ole niin väliä. Tokihan jos sitä pystyy ruuvaamaan, niin avot. Laskeeko se kulutuksen jotenkin eri tavalla vai miten se toimii?

                    Niin, ja löytyykö tuohon obc:n kalibrointiin jotain ohjetta.
                    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                    Comment

                    • mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

                      #11
                      Originally posted by BMW 325I avo
                      Niin, ja löytyykö tuohon obc:n kalibrointiin jotain ohjetta.
                      Joko tarkistit jostain, että se on myös mahdollista E30:een?
                      E34:n ohjeet löytyvät ainakin www.bmwe34.net , ehkä niistä voisi soveltaa myös E30:iin?
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

                      Comment

                      • BMW 325I avo
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 832
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by mailman
                        Joko tarkistit jostain, että se on myös mahdollista E30:een?
                        E34:n ohjeet löytyvät ainakin www.bmwe34.net , ehkä niistä voisi soveltaa myös E30:iin?
                        Hyvät ohjeet tuolta löytyi. En ole mitään varmistanut, mutta kokeillaan soveltaa. Asia tulee ajankohtaiseksi vasta turbotuksen jälkeen, joten ei niin kiireitä. Lisäksi www.e30.net sivuilta löytyi hyvä servicevalojen nollausohje oikein kuvien kera. Kyllä kannatti.
                        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                        Comment

                        Working...
                        X