Announcement

Collapse
No announcement yet.

kansitiivisteen paksuus kokoonpuristuneena

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ter0
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2003
    • 297
    • Tampere

    kansitiivisteen paksuus kokoonpuristuneena

    Mistähän mahtaa selvetä että paljonko esim M20:n vakiokansipahvin paksuus on kun kansi on momentissa. 1.8mm?
    Liekö sitten eroja M20B20/-B25 koneiden tiivisteissä...?

    Niin ja entä M30 koneet?
    Last edited by Ter0; 13-09-2005, 17:02.
    ______________________________
    BP-2010 burnismestari \o/
    ______________________________
    -Ter0
    [email protected]
    TT-Speed Oy
  • rassi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 384
    • Rantsu

    #2
    m30b35 tais olla jotain n.1,5mm~1.8mm kokoonpuristuneena, siis kansi momentissa...

    ja se paska pyöriii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Comment

    • Ter0
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 297
      • Tampere

      #3
      Jees.. ite mittasin käytetyn m30 tiivisteen ja se oli 1.80mm. Harmi ku se entinen m20 tiiviste meni jo roskiin. Jos jollain ois käytetty m20 tiiviste niin siitähän sais jotain suuntaa ku mittais?
      ______________________________
      BP-2010 burnismestari \o/
      ______________________________
      -Ter0
      [email protected]
      TT-Speed Oy

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        #4
        jos en ihan väärin muista niin ohuempi 1.7mm ja paksumpi 2.3mm....en mene vannomaan ja ihan muistin varassa mennään.
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Jukka81
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 1176

          #5
          eikös M20 tiivisteet oo 1.75mm ja 2.05mm paksuja "uutena" joten miten se toinen vois olla 2.3mm puristuneena.. vai muistanko ihan väärin..

          hep, mullahan on muutama tiiviste jääny johonki jemmaan.. ainaki yks 1.75mm, jos muistan sen mitata..

          eli M20B25 1.75mm(vakiotiiviste) kokoonpuristuneena kansi momenttiin kiristettynä on 1.55mm paksu.
          Last edited by Jukka81; 14-09-2005, 14:50.
          -E30 325i M-TechII Turbo
          -E39 528iA M-Sport
          -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

          Comment

          • Ter0
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 297
            • Tampere

            #6
            Jep, kuulostaa lupaavalta.
            Mutta että onko tuohon m20 pataan olemassa paksumpiaki tiivisteitä? :o

            Kiitoksia.
            ______________________________
            BP-2010 burnismestari \o/
            ______________________________
            -Ter0
            [email protected]
            TT-Speed Oy

            Comment

            • Suutari
              Bimmer Enthusiast
              • May 2003
              • 3064
              • Suomi

              #7
              Originally posted by Jukka81
              eikös M20 tiivisteet oo 1.75mm ja 2.05mm paksuja "uutena" joten miten se toinen vois olla 2.3mm puristuneena.. vai muistanko ihan väärin..

              hep, mullahan on muutama tiiviste jääny johonki jemmaan.. ainaki yks 1.75mm, jos muistan sen mitata..

              eli M20B25 1.75mm(vakiotiiviste) kokoonpuristuneena kansi momenttiin kiristettynä on 1.55mm paksu.
              joo noin se on paksumman kohalla pätki muisti hiukka, mutta tuo ero on tuo 0.3mm. ja uutena nuo paksuudet. Mulla ois tuolla tallilla puristunut tiiviste jos jaksas mitata...oon sen mittaillutkin tuossa keväällä, mutta ei muista ulkoa enää.
              Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
              -Official BTCF-Sauna Team-
              -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
              -Team BTCF Top Alcohol-
              -Team Pimp My Bride-
              TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
              R.I.P. 1K MOTORSPORTS
              R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
              526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #8
                Itellä löyty tallin seinältä m20b25 tiiviste joka on 1.75mm PURISTUNEENA! ja omassa autossa vastaava normi tiiviste kiinni..

                voin tänään mitata senkin paksuuden puristumattomana jostain kohtaa, mutta veikkaan vahvasti että tuo on ihan se normipaksuinen tiiviste....ja omassa kiinni tällä hetkellä ihan stanu ei se paksumpi.

                On nuo varmaan tallilla jossain paperillakin nuo tiedot..kuhan jaksasin ettiä.
                Last edited by Suutari; 28-09-2005, 18:22.
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • Ter0
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2003
                  • 297
                  • Tampere

                  #9
                  Joo, tuli pultattua jo kansi momenttiin, tosin unohin mitata tiivisteen paksuuden.
                  Vois koittaa muistaa mitata se nyt ja vielä jälkikiristyksen jälkeenki..
                  ______________________________
                  BP-2010 burnismestari \o/
                  ______________________________
                  -Ter0
                  [email protected]
                  TT-Speed Oy

                  Comment

                  • Suutari
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 3064
                    • Suomi

                    #10
                    puristumattomasta kohdasta oli n.1.75-1.8mm joten mittausvirheen huomioiden toteaisin että tuo pahvi puristuu kork.n. 5-10 satikkaa....suunnilleen 1.7-1.75mm oli tuo pahvi riippuen vähän mistä ja miten mittas...kun ei kuitenkaan ole muuta kun työntömitta. mikrometrillä turha varmaan rueta mittailemaan...

                    mittaukset suoritettu joko liekkirenkaalta ja pahvin mustalta osalta jakopään vierestä johon ei puristusta tule. ehjän pahvin paksuus liekkirenkaalta tai tiivisteurien kohdalta voi tietysti olla paksumpi, mutta eipä sillä tiedolla paljoa tee kun tietää puritetun paksuuden voi siitä sitten laskea puristussuhteet yms.

                    elikkä oisko nuo mitat nyt sitten jotain sinnepäin että tuolle ohuemmalle voi laskea sen 1.7-1.75mm ja 2-2.05mm sille paksummalle puristuneena..
                    ja about samaa luokkaa puristumattomana...

                    jos jollain on muuta tietoa niin korjatkoon.

                    M10 pahvi oli puristuneena n.1.5mm ja tuskimpa siinä paljon sen enempää puristuu tuo pahvi..toisaalta pinta-ala on pienempi ja momentit kovempia joten voi ollakkin jotain parin kympin luokkaa...

                    epäilempä ettei tuo pahvi paljoa "palaudu" jos se on ollut n.50tkm kiinni autossa....
                    Last edited by Suutari; 29-09-2005, 15:32.
                    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                    -Official BTCF-Sauna Team-
                    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                    -Team BTCF Top Alcohol-
                    -Team Pimp My Bride-
                    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3064
                      • Suomi

                      #11
                      Originally posted by Jukka81
                      eli M20B25 1.75mm(vakiotiiviste) kokoonpuristuneena kansi momenttiin kiristettynä on 1.55mm paksu.
                      miten tämän mittauksen suoritit? ihan mielenkiinnosta vaan kysyn? Heittokellolla kannen pinnasta tms.?
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • Ter0
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2003
                        • 297
                        • Tampere

                        #12
                        Noniin, laitetaas vielä omat mittaustulokset:

                        Uusi tiiviste 1.77mm "massan" kohdalta, ~2mm öljytiivisteen kohalta, vaan sehän on aika pehmeetä.

                        Käytetty tiiviste, irtaallaan mitattuna 1.67mm.

                        Peltisten liekkirenkaiden kohalta en hoksinu mitata.

                        Mittasin mikrometrillä.
                        ______________________________
                        BP-2010 burnismestari \o/
                        ______________________________
                        -Ter0
                        [email protected]
                        TT-Speed Oy

                        Comment

                        • anttiviis
                          BTCF Member
                          • Aug 2010
                          • 369
                          • Kokkola

                          #13
                          Nostellaanpas. M20b25 vakiotiiviste 1,75mm.
                          Riittääkö tiivisteen massaosan puristukseks 0.10mm? Minkälaisia mittoja ootte saanu puristuneista tiivisteistä?
                          E30 325i Turbo -86
                          E30 325i M-tech2 -89
                          E30 316i Bavaria -91
                          E39 525iA -02
                          F11 530xd M-Sport -11

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎