Mietin tässä, että missä vaiheessa kaasunvaihtovirityksiä on tarpeen puukottaa moottorinohjausta?
1) Peltisatsi - pakokaasut poistuu liukkaammin -> vähemmän pumppaushäviöitä. Huuhtelu paranee, vähemmän jäännös-”egr”:ää-> periaatteessa parempi täytös ja kovempi ”bäng”. Lambda kuitenkin pysynee samana. Vaikuttaako nakutusrajaan? Jos ei, niin menee varmaan ilman kajoamista moottorinohjaukseen?
2) Vapaavirtaussuodin, kannen porttaus, virinokka -> enemmän ilmaa, vähemmän jäännös-”egr”, mutta jos suuttimet ja ruisku pysyy kasvavan ilman perässä, niin ei lie tarvetta kajota moottorinohjaukseen... ellei vaikuta nakutusrajaan... voi kai se vaikuttaakin, jos täytös on suurempi...
Koska ja millä perusteella moottorinohjausta pitää säätää näissä hengitysvirityksissä?
1) Peltisatsi - pakokaasut poistuu liukkaammin -> vähemmän pumppaushäviöitä. Huuhtelu paranee, vähemmän jäännös-”egr”:ää-> periaatteessa parempi täytös ja kovempi ”bäng”. Lambda kuitenkin pysynee samana. Vaikuttaako nakutusrajaan? Jos ei, niin menee varmaan ilman kajoamista moottorinohjaukseen?
2) Vapaavirtaussuodin, kannen porttaus, virinokka -> enemmän ilmaa, vähemmän jäännös-”egr”, mutta jos suuttimet ja ruisku pysyy kasvavan ilman perässä, niin ei lie tarvetta kajota moottorinohjaukseen... ellei vaikuta nakutusrajaan... voi kai se vaikuttaakin, jos täytös on suurempi...
Koska ja millä perusteella moottorinohjausta pitää säätää näissä hengitysvirityksissä?
Comment