Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viritetty x35d – vaatiiko pakoputkimuutokset uuden ohjelmoinnin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kidov
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 38
    • Lehtimäki

    Viritetty x35d – vaatiiko pakoputkimuutokset uuden ohjelmoinnin?

    Ostin -05 vuoden 535d:n, johon on vaihdettu suuremmat turbot ja välijäähdytin. Lisäksi DPF ja katti tyhjätty. Dynolapussa lukemat 445hv & 843Nm. Lisäksi autosta on poistettu takaäänenvaimennin ja se on korvattu suoralla putkella.

    Haluaisin ostaa ja asentaa autoon takaisin alkuperäisen takavaimentimen. Onko muutoksella vaikutusta moottorin / turbojen toimintaan ja kestoon? Vaikuttaakohan merkittävästi tehoihin?
    Last edited by Kidov; 09-02-2021, 22:10.
    BMW 535d E61 M-sport -05, hybriditurboilla.
  • Kidov
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 38
    • Lehtimäki

    #2
    Luin lisää muiden projektiketjuja ja näillä näkymin tilalle olisi tulossa suurempi downpipe ja loppuosa putkistoa alkuperäisenä. Samalla uusi läpällinen imusarja paikalleen ja ohjelmoitavaksi Tuikulle.

    Ebaysta löytyy reilusti downpipe valikoimaa 2.5" kokoluokassa. Halkaisijaltaan suurempia tuntuu löytyvän ainoastaan LCI malliin. Olisiko kellään suositella paikkaa, josta löytyisi esim kolmituumaisena tähän vanhempaan 272hv malliin?
    BMW 535d E61 M-sport -05, hybriditurboilla.

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      #3


      Tuolta löytyi omaan 335d 3,5” downpipe, laaja valikoima.
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • Arnolds
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 3311
        • Kajjjaani

        #4
        Originally posted by Kidov View Post
        ...... Samalla uusi läpällinen imusarja paikalleen....?
        :think Onkohan viisasta? No omistaja päättää toki.
        F26 xDrive20d TwinPower

        EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

        Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

        Comment

        • E39Fin
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2013
          • 1761
          • HKI/Orimattila

          #5
          Originally posted by Arnolds View Post
          :think Onkohan viisasta? No omistaja päättää toki.
          Riippunee käytöstä. Mulla oli 0-690tkm samat läpät imusarjassa eikä karstoittunut nimeksikään. Ero alaväännössä tuntui olevan huomattava kun ajoin tuon vakio 530xdA:n jälkeen lastutetulla 525xdA:lla (tehtaalta jo ilman läppiä, muuten identtinen moottorin osalta). Jälkimmäisellä ei tehnyt alle 1500 kierroksen ylämäkeen mitään vaan vaati aina pienempää pykälää. Sama ero näkyi myös matka-ajon kulutuksessa, jälkimmäinen vei 0,5litraa enemmän tasaisella 80-100km/h nopeudella. Toki ei aivan vakioitu vertailu kulutuksen osalta kun rengasmerkki oli eri.

          Uudella läpällisellä imusarjalla luulis ajavan melkosen monta vuotta ennen kuin karstottuu umpeen.
          Jaguar XF Sportbrake R-sport.
          E39 523iA Oxfordgreen

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Originally posted by Arnolds View Post
            :think Onkohan viisasta? No omistaja päättää toki.
            Näissä "uudemmissa" (N/N2) läppien rakenne on parempi kuin alkupään M47/M57. Laittelin omaani tuollaisen linkin tehdaskorjatun sarjan jossa billet-läpät. Hintakaan ei ole paha.

            https://pmgtechnik.com/en/a/shop/Products
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Kidov
              Bimmer Rookie
              • Feb 2006
              • 38
              • Lehtimäki

              #7
              Imusarjan läpistä löytyy keskustelua Tuikun 335d ketjussa. Sieltä huomasin tuon saman Supran postaaman linkin. Edullinen hinta ja potentiaaliset hyödyt herättivät mielenkiinnon.

              Kyselin janne30:n linkittämältä ebay-myyjältä 3,5" downpipe asiaa. Myyjä kertoi, että tässä vanhassa moottorissa turbon lähtö on 2,5" ja pakoputkiliitos 70mm. Tästä syystä tarjolla ainostaan 2,5" vaihtoehto tähän 272hv versioon.

              Taidan tilata tuollaisen 2,5" downpipen, käytetyn alkuperäisen putkiston ja läpällisen imusarjan. Kokeillaan onko hyötyä. Melutaso matka-ajossa ainakin paranee.
              BMW 535d E61 M-sport -05, hybriditurboilla.

              Comment

              • janne30
                BTCF Member
                • Apr 2011
                • 2198
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by Kidov View Post
                Imusarjan läpistä löytyy keskustelua Tuikun 335d ketjussa. Sieltä huomasin tuon saman Supran postaaman linkin. Edullinen hinta ja potentiaaliset hyödyt herättivät mielenkiinnon.

                Kyselin janne30:n linkittämältä ebay-myyjältä 3,5" downpipe asiaa. Myyjä kertoi, että tässä vanhassa moottorissa turbon lähtö on 2,5" ja pakoputkiliitos 70mm. Tästä syystä tarjolla ainostaan 2,5" vaihtoehto tähän 272hv versioon.

                Taidan tilata tuollaisen 2,5" downpipen, käytetyn alkuperäisen putkiston ja läpällisen imusarjan. Kokeillaan onko hyötyä. Melutaso matka-ajossa ainakin paranee.
                Hyvät suunnitelmat
                G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                1 x F20
                3 x E30
                2 x E36
                5 x E46
                3 x E9X

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎