Announcement

Collapse
No announcement yet.

M30 <-> M10 osien sopivuudet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metsberg
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 20
    • Helsinki

    M30 <-> M10 osien sopivuudet

    Mistä keikkea voi M30:sta saada sopimaan M10:n?

    Vauhtipyörä - kaiketi?
    Keinut - kyllä
    Öljypumppu?
    Vaihdelaatikot - kaiketi?
    Kiertokanget
  • NCmotorsport
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 645
    • Naantali

    #2
    vaihdelaatikko ja vauhtipyörä pitäisi sopia.
    e28 ja e34 öljypumput taitaa olla erillaisia en tiedä siten sopiiko kumpikaan m10

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      #3
      Ja lisäksi ainakin nämä:

      - Öljytikku
      - Nokkaketjun laahaimet/kiristimet
      - Nokkaketju
      - Visko (tottakai)

      Nämä ei sovi:

      - Öljypumppu on erilainen.
      - Kiertokanget... Eipä taida sopia.


      (Nämä siis verrattuna E28 M10 ja E28 M30)
      Last edited by kaol; 19-09-2005, 01:00.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3059
        • Suomi

        #4
        kylläpä ainakin etk:n mukaan kanget sopii
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Männät
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • pope
            Bimmer Fanatic
            • May 2007
            • 687
            • Harjavalta

            #6
            Nostellaas vanhaa topiccia kun ei söörtzillä löytynyt selkeää vastausta. Eli M10b18 vaihdellaatikkohan käy M30b28 moottoriin. Kysymykseni kuuluukin että jos laittaa M30b28 moottoriin M10 kuuluvan laatikon, niin voiko siinä käyttää tuon M10b18 vauhtipyörää ja onko se paljon M30b28 vauhtipyörää kevyempi? Entäs paljonko tuo pikkugetrak kestää tehoa/vääntöä? Kyseessä on siis e28 518 -87 5-vaihteinen laatikko.

            Kiitos neuvoista/tiedoista
            e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by pope_ View Post
              Nostellaas vanhaa topiccia kun ei söörtzillä löytynyt selkeää vastausta. Eli M10b18 vaihdellaatikkohan käy M30b28 moottoriin. Kysymykseni kuuluukin että jos laittaa M30b28 moottoriin M10 kuuluvan laatikon, niin voiko siinä käyttää tuon M10b18 vauhtipyörää ja onko se paljon M30b28 vauhtipyörää kevyempi? Entäs paljonko tuo pikkugetrak kestää tehoa/vääntöä? Kyseessä on siis e28 518 -87 5-vaihteinen laatikko.

              Kiitos neuvoista/tiedoista
              Voi käyttää m10 vauhtista ja kytkintä.

              b18 kytkin on pientä mallia, joten ei välttämättä pidä/kestä, mutta käy kyllä.
              Olli.

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2027
                • Riihimäki

                #8
                Tai melkeinpä pakko käyttää koska se M30 kytkin tuskin mahtuu pikkulaatikon kytkinkoppaan.
                Eihän noi pikkulaatikot kovin vahvoja ole mutta käytöstähän se enemmän riippuu kauanko kestää. Itse en lähtisi tekemään tuollaista yhdistelmää.

                Comment

                • hohtava
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2009
                  • 86
                  • lappeenranta

                  #9
                  kaikissa M10 240 laatikoissa ei ole sitten motronic antureiden paikkoja.
                  M30 motronic lukee niistä yk ja kierokset.
                  eli jos kyseinen kone vaatii nämä niin kannattaa selvittää et laatikossa on ne.

                  edit. jos vaatii nämä motronic anturit niin pitää olla sitten sellainen
                  vauhtipyörä missä on motronic "nasta"
                  Last edited by hohtava; 08-10-2010, 11:54.
                  e39
                  e28

                  Comment

                  • pope
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 687
                    • Harjavalta

                    #10
                    Kiitoksia vastauksista. M30b28:ssa on l-jetti joten ei ole väliä onko niitä motronic antureita.

                    Tuo kestävyys nyt jäi vähän mietityttämään. Kaverilla oli aikoinaan 3,5 M30 perässä pikkugetrakki ja pikkuperä ja kesti kyllä kauan ja uskomatonta kyytiä auto sai. Itselle kuitenkin tulossa tehottomampi mylly enkä myöskään ajatellut vanhaa autoa ja moottoria ihan niin rajusti kiusata .
                    Ja voisihan siihen uuden M10:n vakiokytkimen hommata tai jonkun sintterikytkimen. Se olisi kyllä helpottanut tilannetta jos sinne olisi mahtunut se 2,8:n kytkin.
                    Last edited by pope; 08-10-2010, 13:59.
                    e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                    Comment

                    • racing02
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2027
                      • Riihimäki

                      #11
                      Voithan kokeilla jos se 240mm kytkin vaikka mahtuu. En tiedä vaikka noissa uudemmissa laatikoissa olisikin enemmän tilaa kuin e21/02-askeissa. Ja mahtuu sinne sitten ainakin m10 228mm kytkin.

                      Laatikko kestää minkä kestää ja sullahan oli nyt itsellä kokemusta enemmän kuin useimmilla. Kokeilet ja vaihdat isompaan sitten jos se antautuu tai sitten varmanpäälle pelaten suoraan iso. Ei siihen taida yhtä ja oikeata vastausta löytyä.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Joku sen joskus laittoi m30 kyktimen pikkulootan koppaan, ei ollut kuulemma hirveän iso se määrä, mikä oli pitänyt jyrsiä kopasta.
                        Olli.

                        Comment

                        • pope
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2007
                          • 687
                          • Harjavalta

                          #13
                          Noniin taas tullut lisää vastauksia. Kiitoksia niistä

                          Nyt tuntuisi siltä että sinne pikkugetrakkiin voisi kokeilla sovittaa sitä m30 kytkintä ja käyttää m10 vauhtipyörää.

                          Jos joku kuitenkin vielä tietää jonkun kytkimen mikä sinne mahtuu ja kestää sen vajaa 200 heppaa niin olisin kiitollinen tiedoista.

                          Edit: Jos se m30 kytkin ei käy m10 vauhtipyörään niin pitänee jyrsiä m30 vauhtipyörästä vähän pois.
                          Last edited by pope; 08-10-2010, 20:21.
                          e34 m60b40 tuplaturbo 912hv

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎