Announcement

Collapse
No announcement yet.

N53-B30A öljyn kulutus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jluoma
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2015
    • 685
    • Lappeenranta

    N53-B30A öljyn kulutus?

    Mikä on normaalia öljynkulutusta tuollaiselle koneelle?


    Huoltokirjan mukaan litra on lisätty n. 6000km välein.


    Mun M54 tarvii useammin, mutta se vuotaa ulospäin.
    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
  • Petsku333
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 349
    • Kerava

    #2
    Originally posted by jluoma View Post
    Mikä on normaalia öljynkulutusta tuollaiselle koneelle?


    Huoltokirjan mukaan litra on lisätty n. 6000km välein.


    Mun M54 tarvii useammin, mutta se vuotaa ulospäin.
    Kuulostaa aika normaalilta ex auton N52 myllyllä taisin päästä 5tkm 1 litralla. Nykysellä N13 vehkeellä en edes 3tkm.
    Seat Cupra 290

    Ex. F20 118i MHD Stage 2
    E60 2006 525i

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 4974
      • Paimio

      #3
      Itsellä tuli nyt noin 8000km täyteen ja pyysi lisäämään 1l...

      Aika suolainen kulutus kyllä mielestäni, mutta taitaa olla näille nykymoottoreille ihan tyypillistä kuitenkin. Ajattelin että olisi saanut sentään puolitetun vaihtovälin ajella ilman lisäystä mutta ei näemmä.
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • Wesulius
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2012
        • 304
        • Mynämäki

        #4
        Koittakaas tehdä ns engine flush.
        Tulpa annoksella ja ajatte kevyellä kaasulla , mut riittävillä kierroksilla tunninverran , sitte uudet öljyt koneeseen.
        Tämä on toiminut, kannattaa tehdä joka öljynvaihdon yhteydesä.

        Comment

        • Zeta
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7511
          • Kotona

          #5
          Originally posted by Petsku333 View Post
          Nykysellä N13 vehkeellä en edes 3tkm.
          Viekö nuo F-sarjalaiset öljyä noin helvetisti? :think Miettinyt seuraavaksi sellaista mutta en todellakaan mitään öljysyöppöä ala hommaamaan
          -
          Käyttöautona: F20
          Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
          Myydään: HP 14" kannettava **90e**
          -

          Comment

          • Petsku333
            BTCF Member
            • Jun 2014
            • 349
            • Kerava

            #6
            No mun yksilö ainakin, muista en osaa sanoa.
            Seat Cupra 290

            Ex. F20 118i MHD Stage 2
            E60 2006 525i

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4974
              • Paimio

              #7
              Originally posted by Zeta View Post
              Viekö nuo F-sarjalaiset öljyä noin helvetisti? :think Miettinyt seuraavaksi sellaista mutta en todellakaan mitään öljysyöppöä ala hommaamaan
              Kaikki uudemmat matalamäntäiset moottorit syö öljyä. Merkistä riippumatta. Taas yksi lisäkiva mikä on aiheutunut vain ja ainoastaan alati kiristyvistä päästömääräyksistä.
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3019
                • Kuopio

                #8
                Onko N53 moottorissa öljynsyönti ongelma kaikissa iskutilavuus versioissa? N52 moottorissa B25 mallien iso kulutus on huomattavasti yleisempää kuin B30 mallilla.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • e36coupe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 719
                  • Nokia

                  #9
                  Originally posted by markok View Post
                  Onko N53 moottorissa öljynsyönti ongelma kaikissa iskutilavuus versioissa? N52 moottorissa B25 mallien iso kulutus on huomattavasti yleisempää kuin B30 mallilla.
                  Johonkin toiseen ketjuun jo kommentoinkin, mutta mun N53B30 ei kuluta öljyä. Olen noin 30tkm nyt autolla ajanut ja kympin välein tehnyt öljynvaihdot. En ole kertaakaan lisännyt öljynvaihtojen välissä eikä auto ole sitä pyytänyt.

                  Parilla tutulla ollut N53B30 lyhyemmän ajanjakson, mutta ei niiden lyhyemmän ajosuoritteen aikana ole tarvinnut myöskään lisätä. En itse ongelmaa siis ole kokenut N53 osalta.

                  Näissä mainituissa matkaa takana kaikissa 100-140tkm.
                  Last edited by e36coupe; 17-05-2021, 10:19.
                  Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                  Työn alla: E21 320/6
                  Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16419
                    • Asikkala

                    #10
                    Originally posted by e36coupe View Post
                    Johonkin toiseen ketjuun jo kommentoinkin, mutta mun N53B30 ei kuluta öljyä. Olen noin 30tkm nyt autolla ajanut ja kympin välein tehnyt öljynvaihdot. En ole kertaakaan lisännyt öljynvaihtojen välissä eikä auto ole sitä pyytänyt.

                    Parilla tutulla ollut N53B30 lyhyemmän ajanjakson, mutta ei niiden lyhyemmän ajosuoritteen aikana ole tarvinnut myöskään lisätä. En itse ongelmaa siis ole kokenut N53 osalta.

                    Näissä mainituissa matkaa takana kaikissa 100-140tkm.
                    Koska tämä kone tuli markkinoille eli onko niitä jo +300 tkm ajettuna ?

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7395
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Koska tämä kone tuli markkinoille eli onko niitä jo +300 tkm ajettuna ?
                      Olettaisin että loppuovuodesta 2006 tuli koska E60 LCI tuli kai 2006 loppuvuodesta 2007 vuosimalliin ja siinä oli N53 530i:ssä.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • 205/65-15H
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1422

                        #12
                        Mielestäni e6X LCI tuli 03/2007 jossa oli N53. Meillä syö öljyä litran ehkä 4tkm välein. Vanhalla venttiilinkopalla ja rev9 suuttimilla taisi pahimmillaan mennä litra/1000km matka-ajossa mutta sillon tulpat ui jo öljyssä. Kaikki em. hataraa muistivaraista vanhaa tietoa.
                        e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                        e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                        Ioniq5 AWD -22
                        Leaf 40kwh -18

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 4974
                          • Paimio

                          #13
                          Originally posted by e36coupe View Post
                          Johonkin toiseen ketjuun jo kommentoinkin, mutta mun N53B30 ei kuluta öljyä. Olen noin 30tkm nyt autolla ajanut ja kympin välein tehnyt öljynvaihdot. En ole kertaakaan lisännyt öljynvaihtojen välissä eikä auto ole sitä pyytänyt.

                          Parilla tutulla ollut N53B30 lyhyemmän ajanjakson, mutta ei niiden lyhyemmän ajosuoritteen aikana ole tarvinnut myöskään lisätä. En itse ongelmaa siis ole kokenut N53 osalta.

                          Näissä mainituissa matkaa takana kaikissa 100-140tkm.
                          Eli on näissä sitten vielä jonkin verran yksilöerojakin. Omalla ajettu nyt 180tkm.
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎