Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 Reilusti Negatiiviset adaptaatiot.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Erik_25
    Newbiemmer
    • Oct 2019
    • 2
    • Tampere

    M52B28 Reilusti Negatiiviset adaptaatiot.

    Elikkäs olisi kyseisestä aiheesta kyssäri ettei tarvitse yksin pähkäillä.

    Kyseessä siis -92 E36 316 Johon tilalle vaihdeltu M52b28 sinkkuvanos kone jossa polttoaineena re85 säädetyllä ms41.0 eculla. Ongelmana tosiaan rankasti Negatiivisen puolelle kääntyvät adaptaatiot (INPAn mukaan Multicaptivet -30 asti, sekä additive pyörii -20 paikkeilla, pidemmän ajon jälkeen molemmat tippuvat maksimiarvoihin -40) Tämän seurauksena auto rupeaa pätkimään alakierroksilta kiihdyttäessä, sekä tyhjäkäynti heikkenee. Kun adaptaatiot jälleen nollaa, niin auto toimii hetken aikaa kohtalaisen normaalisti, kunnes adaptaatio taas tippuu negatiiviselle ja toiminta heikkenee.

    Erikoiseksi omaan silmään tekee juurikin tuo negatiivisen puolelle meno, Aiemmin pirssi toiminut kuitenkin normaalisti kyseisellä softalla.

    Jo tutkittua/vaihdettua talven rakentelujen aikana:
    -Imusarja+tiivisteet, separaattori letkuineen, imuputki maffilta.
    -Lambdat TestOn mukaan liikkuvat laidasta laitaan normaalisti.
    -Alipaineletkut vaihdeltu.
    -Maffin lukemat nousevat omaan silmään tasaisesti koneen kuorman mukaan.
    -Aiemmin vikakoodia antanut kampuran anturi vaihdettu 12v oem siemenssin versioon, tarvittava johdosarja tehty ryöstämän virran vanoksen solenoidilta.
    -Kansiremontin yhteydessä säädetty nokkien ajoitus.
    -Tulpat.
    -Suodattimet.

    Lähiaikoina paineistin sitten imupuolen ja löytyikin reilu imu/öljyvuoto venttiilikopan keskivaiheilta (ilmeisesti halkeama), johon parhaillaan metsästän uutta koppaa. Mutta minkätakia adaptaatiot negatiivisena? Osaako viisaammat vastata, koska oman logiikan mukaan koneen pitäisi rikastaa tässä tapauksessa? Nyppäsin myös Maffin piuhan irti ja en ainakaan mitään hirveän isoa eroa huomannut, että kannattaisiko katseet suunnata nyt siihen imuvuodon korjauksen jälkeen?
    Jatkan topikkia kun olen saanut uuden venttiilikopan, että tapahtuiko mitän ihmeellisempää.

    Kiitokset jo etukäteen!
    Last edited by Erik_25; 21-04-2021, 09:53.
  • naikou
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2010
    • 1673
    • vihti

    #2
    Mites bensapumppu? Näähän on jo vanhoja rakkineita niin voi vaikka ecussa olla rautavikaa tai jtn.
    E39 523i Turbo

    Comment

    • Juho_
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2016
      • 1062
      • Suomi

      #3
      Ekana kyllä tulis mieleen, että lambdoissa / niiden johtosarjassa olis vikaa ja sen takia ecu saa tiedon että nyt käy rikkaalla ja korjaa ruiskutusaikoja pienemmäksi. :think

      Mut jos ne ja ilmamassamittari on OK, niin sit menee vähän erikoisemmaks.

      Ilmamassamittarin voit periaatteessa testata myös silleen , että pistoke irti ja kokeilee mitä tapahtuu korjausarvoille.
      Mut myös sen näyttämästä lukemasta esim. tyhjäkäynnillä voi jotain karkeasti päätellä.

      Harvemmin ainakin omalla kohdalla ilmamassamittarin kanssa on menny korjausarvot negatiiviselle puolelle; yleensä juuri päin vastoin.
      Last edited by Juho_; 21-04-2021, 17:55.
      YouTube
      Instagram // Juhon Moottoripaja

      Comment

      • Erik_25
        Newbiemmer
        • Oct 2019
        • 2
        • Tampere

        #4
        Bensapumppu viimesyksynä vaihdettu uuteen walbroon, joten en usko ongelman löytyvän sieltä, bensanpaineen voisi tietty tsekata. Joo tuon lambdoinhin/maffiin omatkin epäilykset kohdistuu. Eilettäin sain hommattua uuden venttiilikopan niin voin ottaa logit esille tänne, kun imuvuoto on korjailtu. Kiitoksia neuvoista täytyy näillä lähteä liikkeelle.

        Tosiaan lisäyksenä vielä edellisiin että, nyt kun kampuran anturi vaihdeltu niin ei anna muuta vikakoodia kuin pidemmän ajon jäljiltä lambdojen raja-arvot ylitetty.

        Lämpötila-anturit ja kaasuläppä antaa loogisia arvoja ajon aikana.

        Edit. Voisikohan toi reilu imuvuoto sotkea sylinterien toimistaa ja päästää raakaa etanolia putkeen epätäydellisestä palotapahtumasta? Mikä sitten sotkee noita lambdoja? Turha sitä tosin tässä arvuutella, reportoin lisää kun imuvuoto on korjattu ja uudet loggaukset otettu.
        Last edited by Erik_25; 22-04-2021, 10:11.

        Comment

        • Juho_
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2016
          • 1062
          • Suomi

          #5
          Sytytyskatkokset näkyy positiivisena lyhyen ajan korjauksena, eli rikastaa seosta kun happitunnistin (lambda) havaitsee enemmän happea.
          YouTube
          Instagram // Juhon Moottoripaja

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #6
            Tsekkaa latausjännite, oma kulkine oireili juuri noin kun jännitesäädin häröili. Ei näkynyt yleismittarilla joten viallisen jännitesäätimen huomasin vasta kun valot alkoivat välkkyä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎