Elikkäs olisi kyseisestä aiheesta kyssäri ettei tarvitse yksin pähkäillä.
Kyseessä siis -92 E36 316 Johon tilalle vaihdeltu M52b28 sinkkuvanos kone jossa polttoaineena re85 säädetyllä ms41.0 eculla. Ongelmana tosiaan rankasti Negatiivisen puolelle kääntyvät adaptaatiot (INPAn mukaan Multicaptivet -30 asti, sekä additive pyörii -20 paikkeilla, pidemmän ajon jälkeen molemmat tippuvat maksimiarvoihin -40) Tämän seurauksena auto rupeaa pätkimään alakierroksilta kiihdyttäessä, sekä tyhjäkäynti heikkenee. Kun adaptaatiot jälleen nollaa, niin auto toimii hetken aikaa kohtalaisen normaalisti, kunnes adaptaatio taas tippuu negatiiviselle ja toiminta heikkenee.
Erikoiseksi omaan silmään tekee juurikin tuo negatiivisen puolelle meno, Aiemmin pirssi toiminut kuitenkin normaalisti kyseisellä softalla.
Jo tutkittua/vaihdettua talven rakentelujen aikana:
-Imusarja+tiivisteet, separaattori letkuineen, imuputki maffilta.
-Lambdat TestOn mukaan liikkuvat laidasta laitaan normaalisti.
-Alipaineletkut vaihdeltu.
-Maffin lukemat nousevat omaan silmään tasaisesti koneen kuorman mukaan.
-Aiemmin vikakoodia antanut kampuran anturi vaihdettu 12v oem siemenssin versioon, tarvittava johdosarja tehty ryöstämän virran vanoksen solenoidilta.
-Kansiremontin yhteydessä säädetty nokkien ajoitus.
-Tulpat.
-Suodattimet.
Lähiaikoina paineistin sitten imupuolen ja löytyikin reilu imu/öljyvuoto venttiilikopan keskivaiheilta (ilmeisesti halkeama), johon parhaillaan metsästän uutta koppaa. Mutta minkätakia adaptaatiot negatiivisena? Osaako viisaammat vastata, koska oman logiikan mukaan koneen pitäisi rikastaa tässä tapauksessa? Nyppäsin myös Maffin piuhan irti ja en ainakaan mitään hirveän isoa eroa huomannut, että kannattaisiko katseet suunnata nyt siihen imuvuodon korjauksen jälkeen?
Jatkan topikkia kun olen saanut uuden venttiilikopan, että tapahtuiko mitän ihmeellisempää.
Kiitokset jo etukäteen!
Kyseessä siis -92 E36 316 Johon tilalle vaihdeltu M52b28 sinkkuvanos kone jossa polttoaineena re85 säädetyllä ms41.0 eculla. Ongelmana tosiaan rankasti Negatiivisen puolelle kääntyvät adaptaatiot (INPAn mukaan Multicaptivet -30 asti, sekä additive pyörii -20 paikkeilla, pidemmän ajon jälkeen molemmat tippuvat maksimiarvoihin -40) Tämän seurauksena auto rupeaa pätkimään alakierroksilta kiihdyttäessä, sekä tyhjäkäynti heikkenee. Kun adaptaatiot jälleen nollaa, niin auto toimii hetken aikaa kohtalaisen normaalisti, kunnes adaptaatio taas tippuu negatiiviselle ja toiminta heikkenee.
Erikoiseksi omaan silmään tekee juurikin tuo negatiivisen puolelle meno, Aiemmin pirssi toiminut kuitenkin normaalisti kyseisellä softalla.
Jo tutkittua/vaihdettua talven rakentelujen aikana:
-Imusarja+tiivisteet, separaattori letkuineen, imuputki maffilta.
-Lambdat TestOn mukaan liikkuvat laidasta laitaan normaalisti.
-Alipaineletkut vaihdeltu.
-Maffin lukemat nousevat omaan silmään tasaisesti koneen kuorman mukaan.
-Aiemmin vikakoodia antanut kampuran anturi vaihdettu 12v oem siemenssin versioon, tarvittava johdosarja tehty ryöstämän virran vanoksen solenoidilta.
-Kansiremontin yhteydessä säädetty nokkien ajoitus.
-Tulpat.
-Suodattimet.
Lähiaikoina paineistin sitten imupuolen ja löytyikin reilu imu/öljyvuoto venttiilikopan keskivaiheilta (ilmeisesti halkeama), johon parhaillaan metsästän uutta koppaa. Mutta minkätakia adaptaatiot negatiivisena? Osaako viisaammat vastata, koska oman logiikan mukaan koneen pitäisi rikastaa tässä tapauksessa? Nyppäsin myös Maffin piuhan irti ja en ainakaan mitään hirveän isoa eroa huomannut, että kannattaisiko katseet suunnata nyt siihen imuvuodon korjauksen jälkeen?
Jatkan topikkia kun olen saanut uuden venttiilikopan, että tapahtuiko mitän ihmeellisempää.
Kiitokset jo etukäteen!
Comment