Apuja kaivattaisi, kävi otsikon mukainen sattumus ja auto ei käynnisty enää. En ollut itse ratissa joten tapahtumahetkestä en oikein osaa kertoa muuta kuin että ilmeisesti kolmosvaihteelle vaihtaessa auton vedot katosivat täysin, todennäköisesti luulen että siis sammui tässä kohtaa. Antaa vikakoodit 3EC0 ja 3EC1 eli nokan asennon signaalista. Railipaineesta ei anna koodia eikä muustakaan asiaan liittyvästä, auto tosin pitänyt outoa naputusta jo tovin joka alkaa noin 5 sekuntia käynnistyksen jälkeen. (Silloin kun ketjunkiristimet saavuttaa öljynpaineen?) Sen verran olen ehtinyt asiaa tutkimaan että moottoria käsin pyörittäessä nokat pyörivät ja puristukset tuntuu suhteellisen normaalilta, tosin starttimoottorilla kun hieman pyöräytti niin vaikuttaa että moottori pyörisi hieman liian helposti. Tosin edellisestä ei ole varmaa tietoa koska auto lähtenyt aina suht helposti ja nopeasti käymään. Jakoa en ole ehtinyt tarkistaa ja se on nyt seuraava asia minkä teen, tosin menee viikonlopulle mutta jos jollakulla asiantuntevalla on mietteitä aiheesta niin hyvät ideat ovat tervetulleita. E46 m47n 456tkm eikä mitään tietoa jakoketjun uusinnasta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m47n 2002 sammui ajosta, ei käynnisty
Collapse
X
-
Itse itselleni vastaten, pakonokan ratas löystynyt, pari nokkapukkia auki ja nokka poikki 3. sylinterin nokan etupuolelta. Oisko joku seppä pidellyt, samalla huomasin suuttimista että 4. sylinterin suuttimen lautanen (???) joka sähköpään alla oli kasattu väärin päin eli tappi oli ylöspäin. Miten suutin on voinut toimia??? Myöskin ihmetyttää että auto osasi herjata nokka-akselia vaikka imupuolella jossa anturi sijaitsee on kaikki kunnossa. Koska pihalta löytyy samanlainen varaosamoottori otan siitä pakonokan käyttöön ja toivon että venttiilit on kunnossa. Puristuksethan tuntuu pyörittäessä ja nostajat yms näyttäisi olevan kunnossa. Enempää aikaa en tule 1200€ autoon käyttämään joten jos käyntihäiriöitä tms ilmenee, tämä tulee purkuun.
on sitä isompiaki siguja näkyny...
-
Comment