Announcement

Collapse
No announcement yet.

M62 E28 Ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    M62 E28 Ongelma

    Projekti vm.83 E28 johon asennettu M62 moottori ja manuaalilaatikko.
    Dme, (automaattivaihteisen)moottorin johtosarja, ews ja virtalukko on E39 M62 mallista.
    Auto kävi em. osilla useamman kerran käynnissä.
    Muutamien testaamisten jälkeen ei enää käyntiin, inpalla sen verran katsottu että rpm tieto puuttuu. Vaihdettu kampiakselin tunnistin, ei vaikutusta ja arveltu dme:n hajonneen.

    Kytkennät tarkistettu, vaihdettu toinen dme/ews/virtalukko.
    Näillä osilla sama juttu, alle 10 käynnistyskerran jälkeen mykistyy. Tuon aikaa minkä kestää pyörii hyvin.

    Moottorinohjauksessa vikakoodeina

    204

    EWS3.3 variable code storage

    Error frequency: 1 Logistic counter: 80

    Error occurred before

    Below minimum value Error present at the moment

    static error


    39

    EWS3.3 Tamper protection

    Error Frequency: 1 Logistic counter: 80

    Engine speed

    Battery voltage Motor temperature error occurred before

    Implausible value

    Error currently present static error


    Ews:n ei ainakaan enää pääse käsiksi.
    Olisko hyviä ideoita?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2694
    • .fi

    #2
    Ettei olis mennyt manualisointi pieleen johtosarjassa EWS osalta? Automaatin johtosarjasta saa
    kyllä karsimalla hyvin liki manuaalia vastaavan. Softan puolesta varmaan jo manuaalia vastaa?

    En nyt väitä, että tämä olis fiksuin vaihtoehto, mutta ilmeisesti varmasti toimivan ainakin saisit:
    http://shop.fekzen.se/en/bmw-engine-...b44-97-03.html
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Automaatin softa on dme:ssä.
      Tiedossa on ettei toimi optimaalisesti manuaalin kanssa. Lähinnä tuo käynnistymättömyys vaivaa.
      Toinen dme/ews paketti oli nyt muutaman päivän virrattomuuden jälkeen lähtenyt taas toimimaan.

      Ews poistamalla ja manuaalin kartoilla olis helpoin vaihtoehto.
      Tai aftermarket ecu.
      Last edited by JJT; 31-08-2021, 22:18.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • aae30
        BTCF Member
        • May 2010
        • 2694
        • .fi

        #4
        Millaisia kytkentöjä siellä nyt on tuon automaatin johtosarjan kanssa tehty?

        Muistaakseni EWS vaatii vaihdekepin Parkille, ja jos sen startineston ohittaa väärin,
        on tulos käytännössä sama kuin avaimella ilman sirua, että jokusen kerran toimii,
        ennenkuin DME:kin puhaltaa pelin poikki.
        Sorry I'm Not Sorry
        E34 540iA 93 sedan
        E34 540iA 93 sedan
        E39 530iA 00 touring

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          #5
          Jos EWS ei pääse käsiksi, niin joku ongelma varmaan johdotuksissa tms. EWS tuo herjaa joten ei kyllä käynnisty. Selvitä ensin miksi ei saa testerillä yhteyttä EWS ja sen jälkeen sitten DME-EWS synkka kuntoon. Onko esim. INPA:lla päässyt missään vaiheessa EWS käsiksi? Kun tuo on selvitetty, niin sitten vaan manuaalinsofta sisään DME:hen. Jos en nyt ihan väärin muista, niin EWS piti koodata kun muutetaan manuaaliksi.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #6
            Originally posted by aae30 View Post
            Millaisia kytkentöjä siellä nyt on tuon automaatin johtosarjan kanssa tehty?

            Muistaakseni EWS vaatii vaihdekepin Parkille, ja jos sen startineston ohittaa väärin,
            on tulos käytännössä sama kuin avaimella ilman sirua, että jokusen kerran toimii,
            ennenkuin DME:kin puhaltaa pelin poikki.
            Silleen kuulemma kytketty että keppi olisi P:llä.
            Ei ole oma projekti niin en tarkemmin tiedä mutta uskon että kytkennät on oikein.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Jos EWS ei pääse käsiksi, niin joku ongelma varmaan johdotuksissa tms. EWS tuo herjaa joten ei kyllä käynnisty. Selvitä ensin miksi ei saa testerillä yhteyttä EWS ja sen jälkeen sitten DME-EWS synkka kuntoon. Onko esim. INPA:lla päässyt missään vaiheessa EWS käsiksi? Kun tuo on selvitetty, niin sitten vaan manuaalinsofta sisään DME:hen. Jos en nyt ihan väärin muista, niin EWS piti koodata kun muutetaan manuaaliksi.
              Pitää kokeilla nyt että pääseekö ews:n kun oli kuulemma taas käynnistynyt.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎