Announcement

Collapse
No announcement yet.

ASC ja Lukkoperä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samulis
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 440
    • Helsinki

    ASC ja Lukkoperä

    Mitenkä on, olenko ymmärtänyt oikein, Vompatti on varustettu ASC luistonestolla.
    S214 Automatic Stability Control (ASC+T)

    Auto tuli hankittua talviluistelua silmällä pitäen ja ASC:n kanssa ei kuulemma voi asentaa lukkoperää. Vuorokauden aikana koittanut kaivaa tietoa ja lopputulema on että autossa on kaks läppää ja kyky jarruttaa sutivaa pyörää.

    Epäselväks jäi kytkeytyykö luistonesto kokonaan pois ASC nappia painamalla?
    Voinko asentaa lukon vai onko turha reissu?
    Sietääkö Quaife tyylistä, muttei levylukkoa?
    ex:e46 328Ci, e36 318Ti
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11131
    • Oulu

    #2
    Hyvin voi lukon asentaa. Tuo ASC+T systeemi on jo alkujaankin niin huono, ettei se siitä paljoa lukkoperällä voi huonota. Enkä kyllä oo huomannu, että sen toiminta ois mitenkään muuttunu lukon kanssa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2717
      • .fi

      #3
      Miksei vois? Sehän vain vähentää tilanteita joissa ASC sitä toista jarruttelis, mutta kaikesta huolimatta voi, ja pitää LSD asentaa muiden turvalaitteiden kylkeen talvea silmällä pitäen.


      edit: fwiw., tää kysymys on yleisellä puolella, ja vompatteja on useampaa mallia, niin tarkemman vastauksen sais ku kertois mikä malli kyseessä, mutta taitaa se kaikista vompateista ASC nappia painamalla kokonaan pois lähteä.
      Last edited by aae30; 07-09-2021, 18:24.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Remotion
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 15256
        • Ajamisen Iloa

        #4
        Originally posted by samulis View Post
        Mitenkä on, olenko ymmärtänyt oikein, Vompatti on varustettu ASC luistonestolla.
        S214 Automatic Stability Control (ASC+T)

        Auto tuli hankittua talviluistelua silmällä pitäen ja ASC:n kanssa ei kuulemma voi asentaa lukkoperää. Vuorokauden aikana koittanut kaivaa tietoa ja lopputulema on että autossa on kaks läppää ja kyky jarruttaa sutivaa pyörää.

        Epäselväks jäi kytkeytyykö luistonesto kokonaan pois ASC nappia painamalla?
        Voinko asentaa lukon vai onko turha reissu?
        Sietääkö Quaife tyylistä, muttei levylukkoa?
        Itselläni on 99,99% sama versio ASC+T (+traction) ja tehtaan torsen eli quaifen kanssa identtinen toimintaperiaatteeltaan. Kyllä voi asentaa ainakin torsenin. Levylukolla ne voisi joskus toimia päällekäin mutta mielestäni tuo vain auttaisi lukon toimintaa.

        Itse kylläkin painan aina starttinappulan jälkeen ensitöikseni tuon ASC+T pois päältä. Kyllä sen joskus saattaa jos lumisateeseen joutuu kauden lopuksi niin pitää motarilla päällä, mutta vastuu on silloinkin kuskilla, ainakin oma kippo ehtii pyörähtää 180° ennenkuin valo edes vilkahtaa, ja silloinkin se estää vain selkärangasta tulevan korjausreaktion...

        Tuohan muuten toimii niin että se ASC käyttää kaasuläppää ja vähentää kaasua kunnes sutiminen loppuu, lisäksi tuo T-osuus siitä jarruttaa sutivaa takapyörää vaimeasti. Jos meinaa luottaa tuohon että se katkaisee jonkun sladin niin ettei tarvitse itse ohjailla ni kannattaa olla pyhähenki ja joulupukki takapenkillä.
        Last edited by Remotion; 07-09-2021, 19:03.
        Z3 coupé individual

        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

        Comment

        • samulis
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 440
          • Helsinki

          #5
          Kiitos vastauksista.

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Hyvin voi lukon asentaa. Tuo ASC+T systeemi on jo alkujaankin niin huono, ettei se siitä paljoa lukkoperällä voi huonota. Enkä kyllä oo huomannu, että sen toiminta ois mitenkään muuttunu lukon kanssa.
          Kiitos, tän halusinkin kuulla, voin hyvillä mielin jatkaa lukon etsintää.


          Ilmeisesti DSC ja lukko ei tule enään juttuun keskenään, vaan ajonvakautus puuttuu tilanteeseen, jarruttelee erikseen renkaita ja korjaamaan tilannetta.

          Originally posted by aae30 View Post
          Miksei vois? Sehän vain vähentää tilanteita joissa ASC sitä toista jarruttelis, mutta kaikesta huolimatta voi, ja pitää LSD asentaa muiden turvalaitteiden kylkeen talvea silmällä pitäen.


          edit: fwiw., tää kysymys on yleisellä puolella, ja vompatteja on useampaa mallia, niin tarkemman vastauksen sais ku kertois mikä malli kyseessä, mutta taitaa se kaikista vompateista ASC nappia painamalla kokonaan pois lähteä.
          Jokaisessa ajettavaks hankitussa on ollu tai on asennettu lukko
          Allekirjoitus ei tainnut vielä päivittyä, 318Ti -98

          Originally posted by Remotion View Post
          Itselläni on 99,99% sama versio ASC+T (+traction) ja tehtaan torsen eli quaifen kanssa identtinen toimintaperiaatteeltaan. Kyllä voi asentaa ainakin torsenin. Levylukolla ne voisi joskus toimia päällekäin mutta mielestäni tuo vain auttaisi lukon toimintaa.

          Itse kylläkin painan aina starttinappulan jälkeen ensitöikseni tuon ASC+T pois päältä. Kyllä sen joskus saattaa jos lumisateeseen joutuu kauden lopuksi niin pitää motarilla päällä, mutta vastuu on silloinkin kuskilla, ainakin oma kippo ehtii pyörähtää 180° ennenkuin valo edes vilkahtaa, ja silloinkin se estää vain selkärangasta tulevan korjausreaktion...

          Tuohan muuten toimii niin että se ASC käyttää kaasuläppää ja vähentää kaasua kunnes sutiminen loppuu, lisäksi tuo T-osuus siitä jarruttaa sutivaa takapyörää vaimeasti. Jos meinaa luottaa tuohon että se katkaisee jonkun sladin niin ettei tarvitse itse ohjailla ni kannattaa olla pyhähenki ja joulupukki takapenkillä.
          Mieluiten eläisin harrasteauton kanssa ilman minkään sorttista ajonvakautusta tai luistonestoa.
          ex:e46 328Ci, e36 318Ti

          Comment

          • aae30
            BTCF Member
            • May 2010
            • 2717
            • .fi

            #6
            Originally posted by samulis View Post
            Jokaisessa ajettavaks hankitussa on ollu tai on asennettu lukko
            Allekirjoitus ei tainnut vielä päivittyä, 318Ti -98
            Onnittelut hankinnasta.

            Originally posted by samulis View Post
            Mieluiten eläisin harrasteauton kanssa ilman minkään sorttista ajonvakautusta tai luistonestoa.
            Tuon ikäiseen kait helpoin olis modata nappulaa auto-offille*,
            ja totutella valoon mittaristossa, mutta siihen voi katsuri puuttua:think.

            Itse talvet pärjännyt DSC kans ihan vain manuaalisesti pois painamalla.

            *muistaisin lukeneeni jostain diodin lisäämisestä napin taakse/liittimeen, mutta nykyään varmaan youtubesta löytyy sama..
            Sorry I'm Not Sorry
            E34 540iA 93 sedan
            E34 540iA 93 sedan
            E39 530iA 00 touring

            Comment

            • naikou
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2010
              • 1760
              • vihti

              #7
              Eihän kunnon ratti-ihmiset mitään avustimia tarvi eli abs anturin liittimen jostain nurkasta irrottaa niin systeemit ei rokkaa enää, sit voi ajaa vaikka hitsatulla perällä
              E39 523i Turbo

              Comment

              • 316bemi
                BTCF Member
                • Oct 2010
                • 217
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by samulis View Post

                Ilmeisesti DSC ja lukko ei tule enään juttuun keskenään, vaan ajonvakautus puuttuu tilanteeseen, jarruttelee erikseen renkaita ja korjaamaan tilannetta.
                .

                Tää on näitä urbaanilegendoja mitä kuulee. Onha esim e39 m5 ja e46 dscllä ja molemmissa kitkalukkoperät. Mulla kokemusta kans kavereiden e39 530 ja e46 330 kitkalukoilla ja dscllä varustettuina ja toimii kuten kuuluu.

                Comment

                • EeroAhl
                  Newbiemmer
                  • Nov 2014
                  • 4
                  • Finland

                  #9
                  XDrive + Quaife

                  Originally posted by samulis View Post
                  Mitenkä on, olenko ymmärtänyt oikein, Vompatti on varustettu ASC luistonestolla.
                  S214 Automatic Stability Control (ASC+T)

                  Auto tuli hankittua talviluistelua silmällä pitäen ja ASC:n kanssa ei kuulemma voi asentaa lukkoperää. Vuorokauden aikana koittanut kaivaa tietoa ja lopputulema on että autossa on kaks läppää ja kyky jarruttaa sutivaa pyörää.

                  Epäselväks jäi kytkeytyykö luistonesto kokonaan pois ASC nappia painamalla?
                  Voinko asentaa lukon vai onko turha reissu?
                  Sietääkö Quaife tyylistä, muttei levylukkoa?

                  Minua kiinnostaa onko jollakulla kokemusta mekaanisen Quaife-lukon asentamisesta xDrive-auton taka-akselille auton aktiivisempaa hallintaa varten.

                  Comment

                  • samulis
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 440
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by EeroAhl View Post
                    Minua kiinnostaa onko jollakulla kokemusta mekaanisen Quaife-lukon asentamisesta xDrive-auton taka-akselille auton aktiivisempaa hallintaa varten.
                    BMW Quaife lukkoperät
                    ex:e46 328Ci, e36 318Ti

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Hieman aiheen vierestä, mutta... asia joka puhuu noiden lukkoperien hyvyyden puolesta on se, ettei niitä ole usein käytettynä myynnissä. Jolla on, haluaa mieluusti pitää sen. Kunhan ei ole mikään 100% hitsattu perä, niin luistonesto tulee sen kanssa toimeen. Niillä on sama tavoite, toinen pyrkii sinne mekaanisesti, toinen elektronisesti.
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎