Announcement

Collapse
No announcement yet.

Manuaalilaatikon öljyntäytöstä "pöydällä"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aae30
    BTCF Member
    • May 2010
    • 2694
    • .fi

    Manuaalilaatikon öljyntäytöstä "pöydällä"

    Voi vastata yleisestikin, mutta kiinnostais myös erityisesti zf 53dz ja getrag 420g,
    että tarviiko laatikoille hakea jotain asentoja, vai riittääkö miten ne nyt luonnostaan makaa?
    Siis öljyn oikean täyttömäärän saamiseksi:think?


    edit: ja se tärkein, että mitä öljyä?
    Sorry I'm Not Sorry
    E34 540iA 93 sedan
    E34 540iA 93 sedan
    E39 530iA 00 touring
  • ErkkiE
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 594
    • Espoon haja-asutus

    #2
    Autossa kiinni olevaa vastaavassa asennossa ne autossakin täytetään.

    Tuo ZF ainakin vuosimallista hiukan riippuen haluaa LT-2:sta tai LT-3:sta. Eri asia, muuttuuko mitään laatikon sisällä. Ei noissa öljyissä paperilla ainakaan isoa viskositeettieroa ole. Virallinen suositus vaihtuu siinä 2007 nurkilla. Kai niissä laatikoissa on joskus ollut se tarrakin. LT-2 vastaavia saa muiltakin valmistajilta (mm. Castrol), LT-3:ea rajallisemmin.

    E

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2694
      • .fi

      #3
      tjoo, kait se täytyy vatupassilla käydä moottoria moikkaamassa.

      edit: jaa mut onkoha mul pihakaa suoras?:think
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        #4
        Vajaa pari litraa taisi olla täyttö. Eikö se ole sama heittää vaikka se pari litraa ja kun loota/moottori kiinni autossa, niin avaa täyttöproppua ja valuttaa liiat pois.

        Tai sitten kytkinkopan laittaa seinää vasten ja sopivasti talloja alle että suorassa seinään nähden, sekä suoraan toisessa suunnassa (vaikka sillä passillla kattoos kytkinkopan tasaisesta yläpinnasta), niin aika samassa asennossa mitä autossa ollessaan.


        Merkkiliikkeestä sai aikoinaan ihan omaan kannuun tarvittavan määrän. Nyt viime kerralla piti ostaa kaksi litran purkkia.

        Oli vielä tallessa tarvikeölkyn linkki, sama tarvikeöljy tulee sekä MTFLT3 ja MTFLT2 (83222339219) osanumeroilla. tuli kuitenkin ostettua MTFLT3:stä bemarin logolla.
        Esim tuota jos tarvikeöljyä.


        Tai sitten ihan vaan motonetistä


        Castroilin 75W80 taitaa olla melkein saman hintaista kuin OE purkissa oleva öljy, samoin Ravenoilin mtf2.
        Jäi mieleen kun hintoja kesällä kattelin.
        Last edited by bemmeri; 17-09-2021, 08:18.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • ErkkiE
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2006
          • 594
          • Espoon haja-asutus

          #5
          Castrol Syntrans B on LT-2 vastaava ainakin ja sitä saakin aika hyvin eikä ole edes kovin kallis. ZF vetäisee sellaisen puolisentoista litraa (ainakin oma nelivetoisen versio).

          Ei

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 9994
            • KVLA

            #6
            Toki herää kysymys miksi se loota pitää "tankata" irtonaisena? Tkapää pitäisi autoon asentaessa kuitenkin jollain tulpata. Vai tuleeko asennettavaksi sitten johonkin ihan muuhun projektiin?

            Comment

            • racing02
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2027
              • Riihimäki

              #7
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tkapää pitäisi autoon asentaessa kuitenkin jollain tulpata.
              ?? Muisteleeko Heguli nyt jotain Escortin laatikon vaihtoa tms. yoke-tyyppisellä ulostulolla olevaa vai mitä pitäisi tulpata? En ole tainnut vielä BMW:ssä nähdä sellaista.

              Mitä jos laittaa vaan ölppää reilusti ja laskee ylimääräiset pois sitten kun se on autossa kiinni?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 9994
                • KVLA

                #8
                Originally posted by racing02 View Post
                En ole tainnut vielä BMW:ssä nähdä sellaista.
                Totta,ajatuspieru.

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  #9
                  Originally posted by Heguli 31 View Post
                  Toki herää kysymys miksi se loota pitää "tankata" irtonaisena?
                  Ite arvelin että täytön helpottamiseksi näin voisi menetellä.
                  Jos vaikka keula on pukeilla ja alle ei mahdu jos laskee alas?


                  Tai jos sitten ei ole ruuttaa, tai ei halua ruutalla työntää ölppiä sisään.
                  Tähänkin on ryssän vaihtoehto:
                  Last edited by bemmeri; 17-09-2021, 10:57.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • MH motorsport
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 2301
                    • Turku

                    #10
                    Netissä nyt ei aina aisti onko kyseessä sarkasmia vai ollaanko ihan tosissaan mutta tuollaiset vatupassi hifistelyt voi unohtaa suosiolla. Laatikko vaan kyljelleen ja kaataa kaksi litraa öljyä sisään ja autossa paikallaan täyttö proppu auki ja valuttaa ylimääräiset pois niin ei roiski niin herkästi huohottimesta pihalle.
                    Jokainen laatikon avannut tietää kuinka alhaalla ne rattaat siellä pyörii ja roiskii öljyä niin ei se laatikko hajoa vaikka täyttäisi vaan litralla öljyä.
                    Enemmän olisin huolissani getragin syncroista jotka kannattaisi ehkä vaihtaa kun laatikko on nyt pöydällä.
                    Autopalvelu MH-motor
                    Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                    Maxxecu myynti ja asennus
                    www.mh-motor.fi
                    0503218217
                    Kulkineet:
                    E6 2000 touring
                    E6 2002 touring
                    E30 318is ///Mtechnic 2
                    E34 ///M5 nürburgring
                    E34 S62b50 turbo dct
                    E39 523i ///Msport
                    F30 320d

                    Comment

                    • aae30
                      BTCF Member
                      • May 2010
                      • 2694
                      • .fi

                      #11
                      Originally posted by MH motorsport View Post
                      Netissä nyt ei aina aisti onko kyseessä sarkasmia vai ollaanko ihan tosissaan mutta tuollaiset vatupassi hifistelyt voi unohtaa suosiolla. Laatikko vaan kyljelleen ja kaataa kaksi litraa öljyä sisään ja autossa paikallaan täyttö proppu auki ja valuttaa ylimääräiset pois niin ei roiski niin herkästi huohottimesta pihalle.
                      Jokainen laatikon avannut tietää kuinka alhaalla ne rattaat siellä pyörii ja roiskii öljyä niin ei se laatikko hajoa vaikka täyttäisi vaan litralla öljyä.
                      No kyllä mä tosissani vatupassilla venakopalta kurkkasin, et ei ollu mottikaa suoras siin kohdas mis oli parkis.
                      Semmoinen selkeä ero näissä laatikoissa ainakin on, että Getrag ei ainakaan ilman takakannaketta "pöydälläkään"
                      suorassa makaa vaikka tyhjennyspropun kohdalla on reikä, ettei siitäkään kanna.
                      Zf pohjassa taas valuun jätetty kannakkeita viemään loota suoraan.

                      Originally posted by MH motorsport View Post
                      Enemmän olisin huolissani getragin syncroista jotka kannattaisi ehkä vaihtaa kun laatikko on nyt pöydällä.
                      Kerro toki että mistä niitä sais? Tai kuka niitä vaihtelis?:think
                      Sorry I'm Not Sorry
                      E34 540iA 93 sedan
                      E34 540iA 93 sedan
                      E39 530iA 00 touring

                      Comment

                      • MH motorsport
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 2301
                        • Turku

                        #12
                        Originally posted by aae30 View Post
                        No kyllä mä tosissani vatupassilla venakopalta kurkkasin, et ei ollu mottikaa suoras siin kohdas mis oli parkis.
                        Semmoinen selkeä ero näissä laatikoissa ainakin on, että Getrag ei ainakaan ilman takakannaketta "pöydälläkään"
                        suorassa makaa vaikka tyhjennyspropun kohdalla on reikä, ettei siitäkään kanna.
                        Zf pohjassa taas valuun jätetty kannakkeita viemään loota suoraan.


                        Kerro toki että mistä niitä sais? Tai kuka niitä vaihtelis?:think
                        Esimerkiksi voimansiirropalvelu särkikoski.
                        Autopalvelu MH-motor
                        Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                        Maxxecu myynti ja asennus
                        www.mh-motor.fi
                        0503218217
                        Kulkineet:
                        E6 2000 touring
                        E6 2002 touring
                        E30 318is ///Mtechnic 2
                        E34 ///M5 nürburgring
                        E34 S62b50 turbo dct
                        E39 523i ///Msport
                        F30 320d

                        Comment

                        • aae30
                          BTCF Member
                          • May 2010
                          • 2694
                          • .fi

                          #13
                          Originally posted by MH motorsport View Post
                          Esimerkiksi voimansiirropalvelu särkikoski.
                          No nyt pomppas jo siihen hintaluokkaan tekijä, että en sinne kyllä ennaltaehkäisevästi o viemäs tasan mitään.

                          Ja oon ollu siinä käsityksessä, että noihin ei saa kukaan mistään mitään uutena, eli varaosiks tarvis ehjiä laatikoita...
                          Sorry I'm Not Sorry
                          E34 540iA 93 sedan
                          E34 540iA 93 sedan
                          E39 530iA 00 touring

                          Comment

                          • MH motorsport
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 2301
                            • Turku

                            #14
                            Originally posted by aae30 View Post
                            No nyt pomppas jo siihen hintaluokkaan tekijä, että en sinne kyllä ennaltaehkäisevästi o viemäs tasan mitään.

                            Ja oon ollu siinä käsityksessä, että noihin ei saa kukaan mistään mitään uutena, eli varaosiks tarvis ehjiä laatikoita...
                            Kallis on suhteellinen käsite
                            Autopalvelu MH-motor
                            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                            Maxxecu myynti ja asennus
                            www.mh-motor.fi
                            0503218217
                            Kulkineet:
                            E6 2000 touring
                            E6 2002 touring
                            E30 318is ///Mtechnic 2
                            E34 ///M5 nürburgring
                            E34 S62b50 turbo dct
                            E39 523i ///Msport
                            F30 320d

                            Comment

                            • aae30
                              BTCF Member
                              • May 2010
                              • 2694
                              • .fi

                              #15
                              Originally posted by MH motorsport View Post
                              Kallis on suhteellinen käsite
                              Joo "uuteen"(remanuf. 5,7k€) laatikkoon suhteutettuna saattaa siellä vielä olla halpaa synkroja vaihdatella.
                              Varsinkin, jos ehjät osat on saanut ilmaiseksi, mutta eiköhän se nyt vain ole fiksumpi ostella varalaatikoita.
                              Sorry I'm Not Sorry
                              E34 540iA 93 sedan
                              E34 540iA 93 sedan
                              E39 530iA 00 touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎