Vp44 pumppu

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pome
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 112
    • tampere

Vp44 pumppu

Moro.

Heti näin alkuun sanon etten kaipaa mitää vittuiluja vaan OIKEITA vastauksia ja tietoutta..(Sori tää alku)

Eli kysymys kuuluu: Pitääkö koodata jotenki jos vaihtaa pumpusta toiseen pelkät aivot? Molemmat e46 320 turboja, toisen vm.98-99 ja toisen 00-01.
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5410
    • Pirkkala

Minä oon siinä käsityksessä että pitää.

Mutta jos vanha on rikki niin apuja löytyy esim täältä: (en mainosta, ei ole taloudellisia kytköksiä ko. Firmaan)

E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

Comment

• Perunamuusi
      Newbiemmer
      • Oct 2025
      • 4
      • Finland

Hei. Oon vähän myöhässä näihin kekkereihin, mutta kysynpä silti. Itse myös vaihdoin vp44 pumpun aivot toisesta autosta omaani, kun vanhat aivot olivat täysin tuhoutuneet mutta auto ei vieläkään käynnisty. Nyt nämä uudet aivot eivät anna enää mitään vikakoodia, ei edes ajonestosta. Ainoastaan jostain varkaudenestosta mutta senhän ei pitäisi vaikuttaa? testerillä katsottuna pumppu antaa pyörintänopeuden auton eculle (ennen ei antanut). Eli teoriassa pitäisi toimia. Vaan kun ei millään auto edes hörähdä pelkällä dieselillä. Breakcleanerilla yrittää jopa lähteä käyntiikin. Eli jäljelle jää omasta mielestä seuraavat mahdolliset viat. 1. Vp44 mekaaninen ajoitus on päin persettä (ostin auton rikkinäisenä joten joku voi olla ennen minua räplännyt pumppua). 2. Kytkin ehkä vahingossa vp44 pumpun ajoitus/tms solenoidin 2 piuhaa ristiin? (luulisi antavan vikakoodeja siittä?). 3. Uudet aivot pitää coodata autoon (miten? Ei ole minulla inpa/istaa). 4. Suuttimille tulee polttoainetta vaihtelevasti (välillä kun avaa suutinputkea ilmauksen merkeissä, ruiskauttaa oikein iloisesti polttoaineet silmille ja konepelliin asti ja taas välillä hädin tuskin tulee pieni virtaus. Ilmaa siellä tuskin enää on kun ei kuplia näy. Mainittakoon vielä tämän romanin lopuksi että testerillä kun katsoin ruiskutuksen ennakkoa, kertoi testeri että sen pitäisi olla 9 astetta. Mutta nykyinen oikea ennakko on 0. Ennakko pielessä? Vai alkaako se ennakko vasta muuttumaan eri kieroksilla?

Comment

• evilracer
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2015
        • 227
        • Suomi

Mitä koodia se siis tarkemmin antaa? Eikö varkaudenesto = ajonesto
        Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

Comment

• Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5410
          • Pirkkala

Mulla on semmonen käsitys että ei niitä pumpun aivoja voi noin vain laittaa autosta toiseen

Kysy jos tarvetta

Comment

• Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5410
            • Pirkkala

Mulla on semmonen käsitys että ei niitä pumpun aivoja voi noin vain laittaa autosta toiseen

Kysy jos tarvetta

Comment

• Perunamuusi
              Newbiemmer
              • Oct 2025
              • 4
              • Finland

evilracer

Ymmärtääkseni ajonesto = auto ei käynnisty.
              varkaudenesto = alkaa hälyt jne soimaan.

Comment

• ASDTurku
                Bimmer Rookie
                • Dec 2013
                • 147
                • Turku

Pumpun ohjainlaitteeseen on ohjelmoitu pumpun mekaanisen osan polttoainemäärien ja ruiskutusennakon pokeamien korjaukset koepenissä.
                Kuin myös kääntökulma anturin kaliprointi
                Toinen ohjainlaite toimii jollain tavalla toisessa pumpussa. Jos halutaan toimivan täysin oikein niin pitää säätää koepenkissä. Sama koskee myös ns. korjattua
                ohjainlaitetta. Tapauskohtaisesti toimii jollain tavalla. Eli periattessa vaatisi säädön penkissä. Paras mihin olen törmännyt ohjainlaitten korjausen jälkeen on ,että
                puuttui puolet tehoista. Tähän oli epäonninen omistaja jo ehtinyt vaihtamaan ennen pumpun ohjainlaitteen vaihtoa turbon ja suuttimet.
                Ohjain laitteen vaihdon ja ohjelmoinnin jälkeen auto oli kunnossa.

Ja näissä BMW VP44 pumpuissa ei ole ajonestoa.

Comment

• Perunamuusi
                  Newbiemmer
                  • Oct 2025
                  • 4
                  • Finland

ASDTurku
                  osaatko sanoa miksei M47 sitten käynnisty jos kerran ajonesto on poissuljettu? Ja kuka/missä tekee noita penkkisäätöjä vp44?

Comment

Working...
                  X