Announcement

Collapse
No announcement yet.

M47 kansi/tiiviste kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Djantikka
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 47
    • Lahti

    M47 kansi/tiiviste kestävyys

    Moi!

    Sellanenhan kävi, niinkun näiden vehkeiden kanssa niin usein ennenkin käynyt, e46 320d käytin katsastuksessa parin seisontavuoden jälkeen. Siinahan ei sinänsä¤ ongelmia ollutkaan, useamman kymmenen kilometrin reissu meni hyvin .
    Kunnes noin 500 metriä ennen kotipihaa hävisi tehot ja tempasi nesteen lämpötilamittarin punaiselle. Siis oikeasti auto kulki 15 km/h. Kotipihaan nitkuttelin ja huomasin, että¤ termostaattikotelo oli haljennut ja vuotanut nesteet pihalle. Samassa rytäkässä tuli todettua vialliseksi jäähdytysnesteen määräanturi.

    Kysymys kuuluukin, että¤ onko näiden kannet/tiivisteet kuinka herkkiä¤? Auto on sinänsä¤ minulle ylimääräinen, että en viitsisi alkaa termostaattikoteloa vaihtamaan jos joka tapauksessa olisi kansijumppa tiedossa. Sen tiedän, että harvoin näissä kansi halkeaa, mutta kieroksihan tuo alumiinikansi saattaa vetää¤...
  • Djantikka
    Bimmer Rookie
    • Jun 2017
    • 47
    • Lahti

    #2
    Originally posted by Djantikka View Post
    Moi!

    Sellanenhan kävi, niinkun näiden vehkeiden kanssa niin usein ennenkin käynyt, e46 320d käytin katsastuksessa parin seisontavuoden jälkeen. Siinahan ei sinänsä¤ ongelmia ollutkaan, useamman kymmenen kilometrin reissu meni hyvin .
    Kunnes noin 500 metriä ennen kotipihaa hävisi tehot ja tempasi nesteen lämpötilamittarin punaiselle. Siis oikeasti auto kulki 15 km/h. Kotipihaan nitkuttelin ja huomasin, että¤ termostaattikotelo oli haljennut ja vuotanut nesteet pihalle. Samassa rytäkässä tuli todettua vialliseksi jäähdytysnesteen määräanturi.

    Kysymys kuuluukin, että¤ onko näiden kannet/tiivisteet kuinka herkkiä¤? Auto on sinänsä¤ minulle ylimääräinen, että en viitsisi alkaa termostaattikoteloa vaihtamaan jos joka tapauksessa olisi kansijumppa tiedossa. Sen tiedän, että harvoin näissä kansi halkeaa, mutta kieroksihan tuo alumiinikansi saattaa vetää¤...
    Vastaan itselleni, tiiviste paloi. Kannen vein tänään koneistamolle, jää nähtäväksi sen kohtalo.

    Comment

    • Jarger
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 3842
      • Finnland

      #3
      Ne taitaa tasopinnan oikaista aina muutenkin vähintään.
      Negatiiviset kauppakokemukset:
      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

      Comment

      • Djantikka
        Bimmer Rookie
        • Jun 2017
        • 47
        • Lahti

        #4
        Originally posted by Jarger View Post
        Ne taitaa tasopinnan oikaista aina muutenkin vähintään.
        Juu, ei ollut kansi ottanut itseensä. Irroitetun kannen plaanaus luonnollisesti kuuluu asiaan 😁

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Miksi se kansi pitää laanata pahvin kärvähtämisen jälkeen. Jos se on menny kieroksi niin jos taso oikastaan niin oikeeko ne nokkapukkien paikat itsestään

          Vai pystyykö tommonen kansi vääntymään eri kohdista, tasopinta erit kuin nokkapukkien kiinnitykset :think

          Comment

          • Djantikka
            Bimmer Rookie
            • Jun 2017
            • 47
            • Lahti

            #6
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Miksi se kansi pitää laanata pahvin kärvähtämisen jälkeen. Jos se on menny kieroksi niin jos taso oikastaan niin oikeeko ne nokkapukkien paikat itsestään

            Vai pystyykö tommonen kansi vääntymään eri kohdista, tasopinta erit kuin nokkapukkien kiinnitykset :think
            Alumiininen kansi kannattaa aina käyttää plaanattavana, kun se irroitetaan. Kansi ei välttämättä ole ihan tasainen joten siitä otetaan joku satku pois. Samalla saadaan vanhat tiivisteen jämät yms. pois näppärästi. Tuo määrä on vielä niin pieni, ettei se vaikuta nokkalinjaan...

            Nokkapukkien koneistaminen onkin sitten isompi homma ja yleensä hintavampi, ne kun pitää olla oikeassa linjassa

            Jotkut sanoo, että jos kansi on kiero ei sitä kannata edes oikaista, koska (kuulemma) kannen pultit vetää kannen takaisin "oikeaan" asentoon, mutta tuskinpa tuo tiiviste kamalan hyvin pitää joka puolelta :think

            Tässä tuli kilometrien puolesta aukaistua myös alakerta, mutta olikin mukava yllätys huomata, että tää kone on aika vasta rempattu, männät ja laakerit oli kaikki ihan uusien näköisiä, vaikka kilometrejä mittarissa jo lähes puoli miljoonaa

            Comment

            • Juho_
              BTCF Member
              • Jul 2016
              • 1069
              • Suomi

              #7
              Kannen pystyy suoristamaan ilman koneistuksia.
              Lopuks vaa sit tasopinnan koneistus.

              Osaava koneistaja pikasesti kattoo kyllä kannen molemmat tasopinnat ennen kun pyyhkäsee millin tasopinnasta "kun oli niin kiero" ja sit asiakas tai asentaja ihmettelee ku nokat pyörii kovin huonosti tai ei ollenkaan.

              Joillakin valmistajilla ainakin ohje on, että kannen tasopintaa ei saa koneistaa jos heittoa on x.xx mm pituussuunnassa, ja koneistus vain jos tasopinnassa syöpymää/jälkiä jotka vaikuttaa tiivisteen pitämiseen.
              YouTube
              Instagram // Juhon Moottoripaja

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎