Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbon paineet 524td?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • artsi520i
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 301
    • siuntio

    turbon paineet 524td?

    paljon 524 td -90 ahto paineet ja kuinka pienemmäksi
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Maksimi ahtopaineet on tuossa sähköpumpulla varustetussa moottorissa 0,9baria vakiona. Sitä en sitten osaa sanoa, kuinka ne lasketaan. Hukkaportinohjaus toimii sähköohjatusti alipaineella. Se pitää saada aukeamaan aikaisemmin. Käytännössä se hukkaportin kello pitäisi vaihtaa mekaaniseksi.

    Kysynpä vielä, että miksi laskea paineita?
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • artsi520i
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 301
      • siuntio

      #3
      Originally posted by Happo
      Maksimi ahtopaineet on tuossa sähköpumpulla varustetussa moottorissa 0,9baria vakiona. Sitä en sitten osaa sanoa, kuinka ne lasketaan. Hukkaportinohjaus toimii sähköohjatusti alipaineella. Se pitää saada aukeamaan aikaisemmin. Käytännössä se hukkaportin kello pitäisi vaihtaa mekaaniseksi.

      Kysynpä vielä, että miksi laskea paineita?
      kulkee niinmaan p...eleesti pelkään et kone ei kestä

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2481
        • Lohja

        #4
        Originally posted by artsi520i
        kulkee niinmaan p...eleesti pelkään et kone ei kestä
        Et oo tosissaan?
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • Happo
          BTCF Member
          • Sep 2004
          • 922
          • Kauhajoki

          #5
          Jos se ihan perkeleesti kulkee, niin pelko on toisaalta ihan aiheellinen. Onko mahdollista, että sitä ois joku peukaloinu? Löytyykö säädettävää/kiinteää vastusta (joku kyhänny semmosen), jolla ois lisätty syöttöä? Semmonen vois olla esimerkiksi siellä lokerossa, missä moottorinohjausboksit on. Tuleeko paljo savua ajellessa?

          Jos siinä on syöttöä nostettu, niin se vaikuttaa jonkin verran ahtopaineisiin, kun hukkaportti ei aina ilmeisesti kerkeä mukaan.

          Ahtopaine mittari kiinni ja katselemaan. Noita equusejahan saa parilla kympillä.

          Munki tds on alle vakio nykyään.
          Ford S-Max 2.0
          Kilpuri VW Golf III VR6
          ex:

          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

          Comment

          • artsi520i
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2005
            • 301
            • siuntio

            #6
            Originally posted by Happo
            Jos se ihan perkeleesti kulkee, niin pelko on toisaalta ihan aiheellinen. Onko mahdollista, että sitä ois joku peukaloinu? Löytyykö säädettävää/kiinteää vastusta (joku kyhänny semmosen), jolla ois lisätty syöttöä? Semmonen vois olla esimerkiksi siellä lokerossa, missä moottorinohjausboksit on. Tuleeko paljo savua ajellessa?

            Jos siinä on syöttöä nostettu, niin se vaikuttaa jonkin verran ahtopaineisiin, kun hukkaportti ei aina ilmeisesti kerkeä mukaan.

            Ahtopaine mittari kiinni ja katselemaan. Noita equusejahan saa parilla kympillä.

            Munki tds on alle vakio nykyään.
            on semmonen potikka ja sitä jos vääntää ni tästä lahnasta tulee peto(kokeillut kaksi kertaa)

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #7
              Originally posted by artsi520i
              on semmonen potikka ja sitä jos vääntää ni tästä lahnasta tulee peto(kokeillut kaksi kertaa)
              Eikös sitten ole helpointa vaan jättää vääntämättä sitä?
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • Happo
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 922
                • Kauhajoki

                #8
                Originally posted by L.H
                Eikös sitten ole helpointa vaan jättää vääntämättä sitä?
                Originally posted by LASSI-S
                25 halkeamaa löytyi. pistäisin melkein kokonaan lisäsyöttöpiirin piikkiin. VAROITAN KAIKKIA SEN KÄYTÖSTÄ.
                Lassihan sen tuolla projektissaan tiivisti. Potikka toisessa reunassa=vakio tehot ja toisessa reunassa=peto. Käytettävä varoen!
                Ford S-Max 2.0
                Kilpuri VW Golf III VR6
                ex:

                F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                Comment

                • Velho
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 267
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Happo
                  Maksimi ahtopaineet on tuossa sähköpumpulla varustetussa moottorissa 0,9baria vakiona. Sitä en sitten osaa sanoa, kuinka ne lasketaan. Hukkaportinohjaus toimii sähköohjatusti alipaineella. Se pitää saada aukeamaan aikaisemmin. Käytännössä se hukkaportin kello pitäisi vaihtaa mekaaniseksi.

                  Kysynpä vielä, että miksi laskea paineita?
                  Ainakin omassa E34 524td:ssä hukkaportti aukee ahtopaineella ja se sähköohjattu hukkaportti taitaa löytyä vain 324td:stä
                  Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                  Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                  Comment

                  • jani1632
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 2243
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Happo
                    Maksimi ahtopaineet on tuossa sähköpumpulla varustetussa moottorissa 0,9baria vakiona. Sitä en sitten osaa sanoa, kuinka ne lasketaan. Hukkaportinohjaus toimii sähköohjatusti alipaineella. Se pitää saada aukeamaan aikaisemmin. Käytännössä se hukkaportin kello pitäisi vaihtaa mekaaniseksi.

                    Kysynpä vielä, että miksi laskea paineita?
                    Kyllä ko.autossa on ihan mekaanisesti rajoitettu ahtopaine,eli hukkaportin kelloa ohjataan paineella,ei mitään sähkö/alipaine sydeemejä!
                    Ahtopainettahan saat säädettyä tieyissä rajoissa muuttamalla sen hukkaportin tangon pituutta,suosittelen kuitenkin ensi laittamaan kunnollisen nestevaimennetun tarkan ahtopaine mittarin,ne kun ei hirveitä maksa,ja sitten säätämään.
                    Tallin täytteet:
                    E70 3.0d -09
                    E34 540ia -94
                    E39 520d -00
                    E39 528i M-sport -00
                    E60 520i -04
                    E30 -86
                    E61 520da -09

                    Comment

                    • wj
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 3253
                      • Järvenpää

                      #11
                      Tossa omas 324td:s meni alunperin alipainepumpulta johkin härveliin letku ja sieltä sitten hukkaportin kellolle.
                      Nyt sielä on vanhemman pakosarja ja ahdin. Eli ahtopaineen mukaan menee säätö
                      - 2006 Mustang cabriolet
                      - Sleekcraft Enforcer 28'

                      Comment

                      • rei7pir8
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 248

                        #12
                        Ei sitä ahtopainetta tartte pienentää! Se ahtopaineen nousu johtuu älyttömästä syöttömäärästä yhdistettynä coolerin puutteeseen! Hukkaportti käy yksinkertaisesti ahtaaksi! Asentamalla coolerin ahtopaineet tippuvat 0,3 bar mutta teho kasvaa!
                        525iA -91
                        518i -90
                        324tdic -88

                        Comment

                        • Happo
                          BTCF Member
                          • Sep 2004
                          • 922
                          • Kauhajoki

                          #13
                          Originally posted by Velho
                          Ainakin omassa E34 524td:ssä hukkaportti aukee ahtopaineella ja se sähköohjattu hukkaportti taitaa löytyä vain 324td:stä
                          Niinhän se näyttäs olevan, kun kuvia vähän katselee.
                          324:sen pellin alle vain tullu kateltua ja ajattelin, että viitosessa olis luonnollisesti sama systeemi. Ketuiks meni.
                          Last edited by Happo; 04-10-2005, 16:24.
                          Ford S-Max 2.0
                          Kilpuri VW Golf III VR6
                          ex:

                          F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎