Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyruuvin katkeaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • creatious
    BTCF Member 2006
    • Jul 2005
    • 194

    Öljyruuvin katkeaminen

    No eipä se öljynvaihtokaan mennyt ilman ongelmia. Loppumetreillä kiristettäessä
    öljypohjan ruuvia *NAKS* ruuvi poikki n. 2/3 ruuvista on siis sisällä. Ruuvi oli
    ilmeisesti jo haljennut sisältä ennen kiristystä, koska se napsahti hyvin nopeasti
    -juuri kun alkoi tuntumaan vastetta käännettäessä.

    Kysymys kuuluukin: Mitä nyt? Tuon kaivaminen tuntuu aika impotentilta missionilta :/

    Ps. Vähän kiire :]
  • diorite
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 146
    • Etelä-Suomi

    #2
    Poraa reikä siihen keskelle ja vastakierretapilla pois. Sit vaan uutta tilalle...

    Comment

    • creatious
      BTCF Member 2006
      • Jul 2005
      • 194

      #3
      Kiitokset nopeasta vastauksesta!

      -> Äheltämään

      Comment

      • jraiha
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2003
        • 566
        • Kempele

        #4
        ei voi olla tiukassa. ei välttämättä tarvi reikääkään porata...
        sen verran koloa vaan, että meisseli vähän tarttuu.
        e46

        Comment

        • dws
          Bimmer Rookie
          • Dec 2004
          • 85

          #5
          No niin löytyypä niitä kohtalotovereitakin. Itsellä pamahti kanssa poikki kun vähän laittoi momenttia peliin. Onneksi oli (silloin) kyseessä ontto ruuvi jonka sai siis melko helpostikin pyöritettyä ulos sieltä. Se on tuon onton hyvä puoli, heikko on se että...niin, se on heikko. Sitten kun tuntuu, että kohta pääsee ähkäsy ja siitäkin vähän papua vielä pois niin sillon on jämpti momentti
          Last edited by dws; 30-09-2005, 19:58.

          Comment

          • jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4328
            • Turku

            #6
            Se on varmaan ontto sen vuoksi, että se pultti katkeaa ennen kuin öljypohjan jengat menee v.....s.

            Comment

            • dws
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 85

              #7
              Niinpä ja toinen syy varmaan tuo irroitettavuus vahingon käydessä. Itsekin aluksi kirosin, että miksi hemmetissä pitää tehdä onttoja noista, mutta kyllähän nuo hyvät puolet loppupeleissä voittavat ehkä kuitenkin huonot. Astetta isompi rojekti aina alkaa tekemään lovea, että saa umpinaisen ruuvattua irti

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                #8
                Mikähän on tehtaan vaatima kiristysmomentti? Luulenpa että se ei jännitä pulttia kovinkaan lähelle katkeamista.

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by NHB
                  Mikähän on tehtaan vaatima kiristysmomentti?
                  Kiristysmomentteja löytyy aika monen mallin FAQ:sta...
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • Rikke
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 579
                    • Paimio

                    #10
                    Sama homma käynyt mullekkin, onton pultin kanssa, hetkeksi meni sormi suuhun että mitäs helvettiä nyt tehdään, onneksi huomas että se oli ontto se pultti Ei muuta kun honkkarista hakemaan halvin mahdollinen vastakierretappisarja ja varaosaliikkeestä uusi pultti Hiukka hävetti mennä sen poikkinaisen pultin kanssa uutta hakemaan

                    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                    Nyk. VW Golf '00
                    Nyk. VW Golf '95
                    Historiaa:x17 BMW +Muuta

                    Comment

                    • jani73
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 4328
                      • Turku

                      #11
                      Täytyy myöntää, että ilman momenttiavainta tulee käytettyä turhan paljon sitä voimaa, joten olen yrittänyt opetella käyttämään noita avaimia, kunnei järki riitä.

                      Comment

                      • creatious
                        BTCF Member 2006
                        • Jul 2005
                        • 194

                        #12
                        No hyvä etten sentään ainoa ole jolle noinkin on päässyt käymään :]
                        Kiitokset tosiaan vastauksista.
                        Aluksi kun sitä kyyläsin, niin olin katsovinani että se on umpinainen, mutta valon
                        kanssa huomasin, että onttohan se -onneksi... Ei kun ruuvari käteen ja aika suosiollahan
                        se sieltä lähti, kun jännitystä ei kierteillä ole ilman kantaa...

                        Ps. Onpahan tästäkin threadista jollekkin toiselle rähmäkäpälälle hyötyä, jos sattuu noin käymään

                        Originally posted by jani73
                        Täytyy myöntää, että ilman momenttiavainta tulee käytettyä turhan paljon sitä voimaa, joten olen yrittänyt opetella käyttämään noita avaimia, kunnei järki riitä.
                        Tuntuu vähän siltä, että pitää itsekkin tuommoinen hommata...
                        Liikaa habaa ja liian vähän järkeä varmaan itelläkin
                        Last edited by creatious; 01-10-2005, 15:37.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎