Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW e92 -09 2.0xd moottorin vaihto.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sape999
    Newbiemmer
    • Aug 2019
    • 6
    • Vaasa

    BMW e92 -09 2.0xd moottorin vaihto.

    Moi,

    Voi olla että asiaa on käsitelty jo tällä foorumilla. Kysymys liittyy otsikon mukaiseen auton mahdolliseen moottorin vaihtoon. Autossa on 350tkm ajettu N47 moottori. Ei mitään vikaa toistaiseksi, mutta auto on muuten hyväkuntoinen ja siisti että haluaisin miettiä moottorin vaihtoa siihen tulevaisuusessa kun tällä hetkellä tulee noin 30tkm vuosi kilometrejä.(ja olen e92 fani

    Onko ainut vaihtoehto uusi N47 moottori vai sopisiko joku muu moottori lähes suoraan tuonne. esim M47? Vaikuttaako nelivetoisuus tuohon moottorin vaihtoon?

    Tietysti näillä specseillä ei varmasti kukaan pysty tarkasti sanomaan, mutta jos jotain ajatuksia löytyisi?
  • VilleP
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2236
    • Vantaa

    #2
    Miksi ihmeessä sinne uusi moottori piitää vaihtaa? Eihän siinä ole järjen hiventä

    Teet jakopään ennakoivasti(jos ei ole jo tehty) ja ajat auringonlaskuun.
    F11 530xd LCI
    S2 Avant

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Kuten edellä, niin miksi ihmeessä toimiva moottori pitäisi vaihtaa? Ja sinne voi laittaa vain N47 tilalle. Tai no tekijämies sinne nyt laittaa mitä tahansa, mutta käytännössä mitään muuta et sinne voi laittaa ilman tolkutonta työtä. Kuten sanottu, niin jos jotain haluaa tehdä eikä sitä ole tehty, niin jakopää.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Sape999
        Newbiemmer
        • Aug 2019
        • 6
        • Vaasa

        #4
        No ehkä minua on sitten liikaa peloteltu tuosta N47 moottorin elinkaaresta. Joku hevosmiesten tieto toimisto sanoi, että alkaa olemaan näillä kilometreillä tikittävä aikapommi vaikka jakopääolisi vaihdettu.

        Comment

        • VilleP
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2236
          • Vantaa

          #5
          Ei kannata hevosmiehiä liian tosissaan ottaa. Ehjän korjaaminen turhaa, korjaa sitten kun jotain rikki.
          F11 530xd LCI
          S2 Avant

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Ei tuossa moottorissa muuta suurempaa ole kuin tuo jakopää. Sen kun laittaa, siinä vaiheessa kun ääntää tai voihan sen ennakoivastikin tehdä, jos ei ole tehty. Sitten vaan laskee auringonlaskuun. Toki se voi hajota, mutta niin voi kaikki muutkin moottorit. Muuten tuo moottori on ihan ok kestoltaan, niitä on Suomessakin liikenteessä todella paljon.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎