Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW Paras / luotettavin dieselmoottori ja miksi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39Fin
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2013
    • 1761
    • HKI/Orimattila

    #16
    Originally posted by Temezky95 View Post
    Oisko tähän heittää tarkennusta että mikä M57. Vai meinasitko että ne kaikki on yhtä hyviä?
    Ite panostaisin M57tu2, kolmen litran koossa. Menee ihan pyhällä hengellä ja käykin vanhempia versioita sivistyneemmin. Kulutuseroa M47 verrattuna ei todellisuudessa juurikaan ole muuta kuin kaupungissa.
    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
    E39 523iA Oxfordgreen

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      #17
      Originally posted by Temezky95 View Post
      Siksipä ostetaan farkku, joka muutetaan pakuksi veroja helpottamaan. Pääsee sillä kiisseli tankillisella kuitenkin aika reilusti pidemmän matkan kuin bensalla. Ja jos haluaa kutoskoneen/vähänki enemmä voimaa nii on jo järkevämpää ottaa diesel. Nimimerkillä M54B30 (vaivaiset 230hp) ja 15l/100km ei lämmitä mieltä.
      Kunnossa oleva M54B30 ei tollasia kuluta edes kaupunkiajossa.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • Temezky95
        Newbiemmer
        • Jan 2022
        • 23
        • Pori

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Mikä on ajotyyli jos noin paljon menee ?
        95% kaupunkiajoa. Lyhyitä matkoja.

        Comment

        • Temezky95
          Newbiemmer
          • Jan 2022
          • 23
          • Pori

          #19
          Originally posted by ritariässä View Post
          Varmaan kylmällä koneella muutaman kilsan nykäisyjä suuntaan ja toiseen, jos ei, sitten koneessa vikaa/imuvuotoa/vanosta sekaisin, muuten ei oo todellinen toi kulutus.
          Kone kyllä mintissä ja kuski myös. En ainuttakaan 3.0 V6 vaparia tiedä joka olis kauheen taloudellinen kaupunkiajossa, nelivetona ja talviaikaan. Mut kait sulle osunu sit joku erittäin hyvä yksilö tai softattu käymään laihalla.

          Comment

          • Temezky95
            Newbiemmer
            • Jan 2022
            • 23
            • Pori

            #20
            Originally posted by mikron View Post
            Kunnossa oleva M54B30 ei tollasia kuluta edes kaupunkiajossa.
            No en tiedä mikä tuossa omassa nyt sit olis vialla? Maf sun muut uutta, öljyä ei vuoda mistään, käy kuin Sveitsiläinen kello. Ota huomioon neliveto ja talvi. Ehdotuksia toki otetaan vastaan miten meinasit et saa kulutusta alemmas.

            Comment

            • Jax_KiBez
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 2062
              • Pirkanmaa

              #21
              Tähän oma kauha soppaan, M57 on kokemuksen perusteella hyvä.
              M47:aa pidin hyvänä, mutta en sellaista ottais itselle enää paljon ajettuna, ne vaan kuolee nopeammin kuin M57, tästä turhankin paljon kokemuksia.

              Tässä varmasti takana se kun nelipyttynen käy epätasaisemmin ja samassa korissa kovemmalla kuormituksella kokoajan yms.
              Tullut vastaan vuoden aikana kolme eri tapausta, missä ei yhdessä pytyssä puristuksia ja huohottaa kovasti, kaikki M47TU2, ei purettu osiksi mutta oletus, että mäntä halki kun jos sylinterin täytti öljyllä niin katosi saman tien.

              Sit parin oman auton M47TU2:t karkas ryntäämään, syy huohotusöljy välärissä nämä yleensä varmaan päätyvät sinne juurikin ohipuhalluksen aiheuttaman kampikammiopaineen takia.

              M57 kyl kans huohottaa toki öljyä imupuolelle, mutta ikinä ei oo tullut vielä vastaan sellaista missä välärissä olisi hirveästi öljyä tai ryntäysongelmia, vaikka ollut monta reilusti ajettua ja varmasti poljettuja.

              Yks mitä täytyy kans tässä yhteydessä kehua niin M67 moottori, omassa seiskassa tämä nelilitrasena ja tuntuis olevan melko luotettava moottori, pääse vielä kevyemmällä kuormituksella kuin M57, ja omani on ymmärtääkseni orkkisturboilla vielä 340tkm ajettuna, ja turbot ei pidä mitään ylimääräistä ääntä eikä kuse öljyä.
              Ja on vielä ihan pirun taloudellinen, menee matka-ajossa 6.5-7L/100km pintaan.
              Oli upeeta istuttaa tää kone E39:n keulille 8HP-laatikolla, ai että olis varmaan makea viedä.
              Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
              Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

              _____________________________________
              Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
              Tästä mun kaluston showroomiin
              Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

              Comment

              • Temezky95
                Newbiemmer
                • Jan 2022
                • 23
                • Pori

                #22
                Originally posted by Jax_KiBez View Post
                Tähän oma kauha soppaan, M57 on kokemuksen perusteella hyvä.
                M47:aa pidin hyvänä, mutta en sellaista ottais itselle enää paljon ajettuna, ne vaan kuolee nopeammin kuin M57, tästä turhankin paljon kokemuksia.

                Tässä varmasti takana se kun nelipyttynen käy epätasaisemmin ja samassa korissa kovemmalla kuormituksella kokoajan yms.
                Tullut vastaan vuoden aikana kolme eri tapausta, missä ei yhdessä pytyssä puristuksia ja huohottaa kovasti, kaikki M47TU2, ei purettu osiksi mutta oletus, että mäntä halki kun jos sylinterin täytti öljyllä niin katosi saman tien.

                Sit parin oman auton M47TU2:t karkas ryntäämään, syy huohotusöljy välärissä nämä yleensä varmaan päätyvät sinne juurikin ohipuhalluksen aiheuttaman kampikammiopaineen takia.

                M57 kyl kans huohottaa toki öljyä imupuolelle, mutta ikinä ei oo tullut vielä vastaan sellaista missä välärissä olisi hirveästi öljyä tai ryntäysongelmia, vaikka ollut monta reilusti ajettua ja varmasti poljettuja.

                Yks mitä täytyy kans tässä yhteydessä kehua niin M67 moottori, omassa seiskassa tämä nelilitrasena ja tuntuis olevan melko luotettava moottori, pääse vielä kevyemmällä kuormituksella kuin M57, ja omani on ymmärtääkseni orkkisturboilla vielä 340tkm ajettuna, ja turbot ei pidä mitään ylimääräistä ääntä eikä kuse öljyä.
                Ja on vielä ihan pirun taloudellinen, menee matka-ajossa 6.5-7L/100km pintaan.
                Oli upeeta istuttaa tää kone E39:n keulille 8HP-laatikolla, ai että olis varmaan makea viedä.
                No sieltäpä tuli hyvä inffopaketti, kiitos tästä . Täytyy tosiaan alkaa tutkimaan tarkemmin, mutta tästä oli jo paljon apua!

                Comment

                • Temezky95
                  Newbiemmer
                  • Jan 2022
                  • 23
                  • Pori

                  #23
                  Originally posted by ritariässä
                  Ongelma, odotan vastausta.
                  E46 330xi
                  Neliveto, suorakutonen ja bensa. Ei varsinaisesti erityisen harvinainen malli. Saa myös dieselinä.

                  Comment

                  • jluoma
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2015
                    • 685
                    • Lappeenranta

                    #24
                    Uskon, että näihinkin voi vikoja tulla, en sitä epäile.
                    Omani ovat ns. vähänajettuja.

                    M47 @ 212tkm ja M57 @ 188tkm

                    N-sarjan moottoria en ole vielä omistanut, mutta nyt ollaan ns. tapissa, uudemmat vastaavat on Nxx
                    Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                    325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                    Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      #25
                      Originally posted by E39Fin View Post
                      Ite panostaisin M57tu2, kolmen litran koossa. Menee ihan pyhällä hengellä ja käykin vanhempia versioita sivistyneemmin. Kulutuseroa M47 verrattuna ei todellisuudessa juurikaan ole muuta kuin kaupungissa.
                      Samaa mieltä.
                      Vaimolla 118d M47, mulla 325d M57, hän kyllä ajaa enemmän kaupungissa ja minä isolla tiellä.
                      Tuntuisi että hänellä kuluu enemmän.
                      Isompi kone sallii rennomman kruisailun, mitä nyt välillä pitää näyttää jollekin dorkalle pala. (Jotain teini japsi pellejä tapaa välillä työmatkalla)
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Temezky95
                        Mikähän "herran" ongelma nyt oikein on? Kannattasko vetää happee välil jos menee noin tunteisiin kun joku käyttää termiä V6, joka puhekielessä täysin yleinen tapa kuvata kaikkia kutoskoneita.
                        E kyllä todellakaan ole mikään yleinen tapa puhua V6, jos tarkoittaa suoraan kutosta. Toki osalle auto on kulkuneuvoja ja eivät erota dieseliä ja bensaa toisistaan.

                        Mikäli ajo on niin lyhyttä, että M54 kuluttaa 15l/100km normiajolla, niin ei siihen ole mitään järkeä ostaa hiukkassuodattimella olevaa dieseliä. Se hiukkassuodatin on kokoajan tukossa, kun poltot ei onnistu pätkäajossa. Kyllä se kylmä diesel myös syö pätkäajossa reippaasti. Diesel-vero on sen verran suuri, että ajoa pitää olla melko paljon, että dieselin valinta on taloudellisesti järkevää nykyisellä polttoaineen hinnoilla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • jluoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 685
                          • Lappeenranta

                          #27
                          Myönnettäköön, tuo M47 ei ole ihan paras kaupunkiajossa, muttakun se oli ainoa M-sarjan moottori 1-sarjalaisessa, niin se ohjasi päätöstä.
                          On se erittäin luotettava ollut.
                          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                          Comment

                          • Temezky95
                            Newbiemmer
                            • Jan 2022
                            • 23
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            E kyllä todellakaan ole mikään yleinen tapa puhua V6, jos tarkoittaa suoraan kutosta. Toki osalle auto on kulkuneuvoja ja eivät erota dieseliä ja bensaa toisistaan.

                            Mikäli ajo on niin lyhyttä, että M54 kuluttaa 15l/100km normiajolla, niin ei siihen ole mitään järkeä ostaa hiukkassuodattimella olevaa dieseliä. Se hiukkassuodatin on kokoajan tukossa, kun poltot ei onnistu pätkäajossa. Kyllä se kylmä diesel myös syö pätkäajossa reippaasti. Diesel-vero on sen verran suuri, että ajoa pitää olla melko paljon, että dieselin valinta on taloudellisesti järkevää nykyisellä polttoaineen hinnoilla.
                            Tää E46 on yks mun neljästä autosta joista kolme on ajossa. Tiedän kyllä miten diesel autoilu toimii ja siihen en pyytänyt neuvoa. En myöskään etsi varsinaisesti taloudellisempaa autoa. Pointti oli että tässä bemarissa kulutus ja suorituskyky eivät täsmää.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3599
                              • Raisio

                              #29
                              Yli 20-vuotta vanha automalli ja tekniikka. Millä automerkeillä oli silloin fiksumpi/parempi ratkaisu nelivetoisena henkilöautoon?

                              Vaihtoehdot melkoisen vähissä vai Fiat Panda 4wd?
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2718
                                • .fi

                                #30
                                Originally posted by Temezky95 View Post
                                Pointti oli että tässä bemarissa kulutus ja suorituskyky eivät täsmää.
                                siihenhän nyt voi vaikuttaa vaikka rikkinäinen lämpöanturi.
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎