Originally posted by Temezky95
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW Paras / luotettavin dieselmoottori ja miksi?
Collapse
X
-
Originally posted by Temezky95 View PostSiksipä ostetaan farkku, joka muutetaan pakuksi veroja helpottamaan. Pääsee sillä kiisseli tankillisella kuitenkin aika reilusti pidemmän matkan kuin bensalla. Ja jos haluaa kutoskoneen/vähänki enemmä voimaa nii on jo järkevämpää ottaa diesel. Nimimerkillä M54B30 (vaivaiset 230hp) ja 15l/100km ei lämmitä mieltä.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by ritariässä View PostVarmaan kylmällä koneella muutaman kilsan nykäisyjä suuntaan ja toiseen, jos ei, sitten koneessa vikaa/imuvuotoa/vanosta sekaisin, muuten ei oo todellinen toi kulutus.
Comment
-
-
Originally posted by mikron View PostKunnossa oleva M54B30 ei tollasia kuluta edes kaupunkiajossa.
Comment
-
-
Tähän oma kauha soppaan, M57 on kokemuksen perusteella hyvä.
M47:aa pidin hyvänä, mutta en sellaista ottais itselle enää paljon ajettuna, ne vaan kuolee nopeammin kuin M57, tästä turhankin paljon kokemuksia.
Tässä varmasti takana se kun nelipyttynen käy epätasaisemmin ja samassa korissa kovemmalla kuormituksella kokoajan yms.
Tullut vastaan vuoden aikana kolme eri tapausta, missä ei yhdessä pytyssä puristuksia ja huohottaa kovasti, kaikki M47TU2, ei purettu osiksi mutta oletus, että mäntä halki kun jos sylinterin täytti öljyllä niin katosi saman tien.
Sit parin oman auton M47TU2:t karkas ryntäämään, syy huohotusöljy välärissä nämä yleensä varmaan päätyvät sinne juurikin ohipuhalluksen aiheuttaman kampikammiopaineen takia.
M57 kyl kans huohottaa toki öljyä imupuolelle, mutta ikinä ei oo tullut vielä vastaan sellaista missä välärissä olisi hirveästi öljyä tai ryntäysongelmia, vaikka ollut monta reilusti ajettua ja varmasti poljettuja.
Yks mitä täytyy kans tässä yhteydessä kehua niin M67 moottori, omassa seiskassa tämä nelilitrasena ja tuntuis olevan melko luotettava moottori, pääse vielä kevyemmällä kuormituksella kuin M57, ja omani on ymmärtääkseni orkkisturboilla vielä 340tkm ajettuna, ja turbot ei pidä mitään ylimääräistä ääntä eikä kuse öljyä.
Ja on vielä ihan pirun taloudellinen, menee matka-ajossa 6.5-7L/100km pintaan.
Oli upeeta istuttaa tää kone E39:n keulille 8HP-laatikolla, ai että olis varmaan makea viedä.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
-
Originally posted by Jax_KiBez View PostTähän oma kauha soppaan, M57 on kokemuksen perusteella hyvä.
M47:aa pidin hyvänä, mutta en sellaista ottais itselle enää paljon ajettuna, ne vaan kuolee nopeammin kuin M57, tästä turhankin paljon kokemuksia.
Tässä varmasti takana se kun nelipyttynen käy epätasaisemmin ja samassa korissa kovemmalla kuormituksella kokoajan yms.
Tullut vastaan vuoden aikana kolme eri tapausta, missä ei yhdessä pytyssä puristuksia ja huohottaa kovasti, kaikki M47TU2, ei purettu osiksi mutta oletus, että mäntä halki kun jos sylinterin täytti öljyllä niin katosi saman tien.
Sit parin oman auton M47TU2:t karkas ryntäämään, syy huohotusöljy välärissä nämä yleensä varmaan päätyvät sinne juurikin ohipuhalluksen aiheuttaman kampikammiopaineen takia.
M57 kyl kans huohottaa toki öljyä imupuolelle, mutta ikinä ei oo tullut vielä vastaan sellaista missä välärissä olisi hirveästi öljyä tai ryntäysongelmia, vaikka ollut monta reilusti ajettua ja varmasti poljettuja.
Yks mitä täytyy kans tässä yhteydessä kehua niin M67 moottori, omassa seiskassa tämä nelilitrasena ja tuntuis olevan melko luotettava moottori, pääse vielä kevyemmällä kuormituksella kuin M57, ja omani on ymmärtääkseni orkkisturboilla vielä 340tkm ajettuna, ja turbot ei pidä mitään ylimääräistä ääntä eikä kuse öljyä.
Ja on vielä ihan pirun taloudellinen, menee matka-ajossa 6.5-7L/100km pintaan.
Oli upeeta istuttaa tää kone E39:n keulille 8HP-laatikolla, ai että olis varmaan makea viedä.. Täytyy tosiaan alkaa tutkimaan tarkemmin, mutta tästä oli jo paljon apua!
Comment
-
-
Uskon, että näihinkin voi vikoja tulla, en sitä epäile.
Omani ovat ns. vähänajettuja.
M47 @ 212tkm ja M57 @ 188tkm
N-sarjan moottoria en ole vielä omistanut, mutta nyt ollaan ns. tapissa, uudemmat vastaavat on NxxTakavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostIte panostaisin M57tu2, kolmen litran koossa. Menee ihan pyhällä hengellä ja käykin vanhempia versioita sivistyneemmin. Kulutuseroa M47 verrattuna ei todellisuudessa juurikaan ole muuta kuin kaupungissa.
Vaimolla 118d M47, mulla 325d M57, hän kyllä ajaa enemmän kaupungissa ja minä isolla tiellä.
Tuntuisi että hänellä kuluu enemmän.
Isompi kone sallii rennomman kruisailun, mitä nyt välillä pitää näyttää jollekin dorkalle pala. (Jotain teini japsi pellejä tapaa välillä työmatkalla)Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by Temezky95Mikähän "herran" ongelma nyt oikein on? Kannattasko vetää happee välil jos menee noin tunteisiin kun joku käyttää termiä V6, joka puhekielessä täysin yleinen tapa kuvata kaikkia kutoskoneita.
Mikäli ajo on niin lyhyttä, että M54 kuluttaa 15l/100km normiajolla, niin ei siihen ole mitään järkeä ostaa hiukkassuodattimella olevaa dieseliä. Se hiukkassuodatin on kokoajan tukossa, kun poltot ei onnistu pätkäajossa. Kyllä se kylmä diesel myös syö pätkäajossa reippaasti. Diesel-vero on sen verran suuri, että ajoa pitää olla melko paljon, että dieselin valinta on taloudellisesti järkevää nykyisellä polttoaineen hinnoilla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Myönnettäköön, tuo M47 ei ole ihan paras kaupunkiajossa, muttakun se oli ainoa M-sarjan moottori 1-sarjalaisessa, niin se ohjasi päätöstä.
On se erittäin luotettava ollut.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostE kyllä todellakaan ole mikään yleinen tapa puhua V6, jos tarkoittaa suoraan kutosta. Toki osalle auto on kulkuneuvoja ja eivät erota dieseliä ja bensaa toisistaan.
Mikäli ajo on niin lyhyttä, että M54 kuluttaa 15l/100km normiajolla, niin ei siihen ole mitään järkeä ostaa hiukkassuodattimella olevaa dieseliä. Se hiukkassuodatin on kokoajan tukossa, kun poltot ei onnistu pätkäajossa. Kyllä se kylmä diesel myös syö pätkäajossa reippaasti. Diesel-vero on sen verran suuri, että ajoa pitää olla melko paljon, että dieselin valinta on taloudellisesti järkevää nykyisellä polttoaineen hinnoilla.
Comment
-
Comment