Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 koneeseen vauhtipyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TMc
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 79
    • Lohja

    M57 koneeseen vauhtipyörä

    Moi,

    Itsellä on 530d E39 -02 ja nyt sitten haetaan parempaa kytkintä ja vauhtipyörää kun kuulemma omat ei kestä kun sen 500Nm

    Mistäs löytyis sopiva ja käypä ?

    Timo Mc
    You lose all of those races you don't go to
  • racediesel
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 248
    • porvoo

    #2
    ei taida saada mitään parempaa pyörää ja kiinteätä ei kannata laittaa jos et aio rikkoa kampiakselia.rajoittaa sen väännön pienillä kierroksilla siihen about 600nm:iin ja yrittää pitää sitä mahdollisimman pitkään mahdollisimman korkeana(ohjelmointi).kytkin muuten ei kyllä tule luistamaan,no tietenkin kaikki saa rikki kun voimaa ei ole tarpeeksi.
    Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
    Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
    Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
    Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
    Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
    BMW 330d-00 250hv ja 630nm
    BMW 330D-05 vakio 2005
    BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
    BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
    BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

    Comment

    • TMc
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 79
      • Lohja

      #3
      Mikä sen kampiakselin katkaisee ? Onko ongelma tyypillinen painoa vain toisessa päässä ? auttaisiko siihen vastapaino toiseenpäähän ? Onko sinne edes mahdollista moista laittaa ?

      Nyt olemassa olevat 480 Nm saa voimansiirron pitämään mielenkiintoista ääntä kun polkaisee 3-vaihteella niin että on 2500r/min koneessa. Ääni on kuulemma lähtöisin vauhtipyörältä saakka.

      Saatan kysellä tyhmiä, mutta kun tahtoo lisää

      Timo Mc
      You lose all of those races you don't go to

      Comment

      • racediesel
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 248
        • porvoo

        #4
        koneessa kun on todella vähän kierroksia ja vääntöä niin paljon että kaksoismassavauhtipyörä pohjaa ja alkaa tekemään pulttipyssyilmiötä kampuralle.jos kone pyörii jotain 1800 rpm ja on 650nm silloin niin ei kampura juuri kauhean lujaa pyöri ja mäntä hakkaa melko voimalla alas,siinä alkaa kampurakin notkumaan.ihmeen helpolla sinulla kyllä pyörä pettää jos 480nm täristää.mulla ravistaa vielä 2800rpm:ään asti (vääntöä minulla pitää olla 600nm vähintään jotta täristää).kytkin ei luista.
        Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
        Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
        Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
        Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
        Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
        BMW 330d-00 250hv ja 630nm
        BMW 330D-05 vakio 2005
        BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
        BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
        BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎