Announcement

Collapse
No announcement yet.

2.8l (M52B28) virittäminen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elmeri
    Newbiemmer
    • Jan 2003
    • 15

    2.8l (M52B28) virittäminen!

    onko joku virittänyt kyseistä konetta?

    jostain luin halvan viritysreseptin n.230hp
    -2.5l (M50B25) imusarja (runko) ja ilmanmäärämittari.
    -chip
    -koko putkisto vakio KATilla
    -ilmanputsari kit esim. k&n kit

    kuulostaa ainakin suurelta tuo tehon lisäys 193->230hp

    onko muilla muita ehdotuksia tai kokemuksia.

    itse ajattelin jotain yllä mainittua "pientä viritystä" joka päiväiseen käyttöön
    n.2000e
  • Leba
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 2101
    • Espoo

    #2
    Siinä sulle linkkiä jos saksa taipuu http://members.fortunecity.de/fotobi...rbereitung.htm
    Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #3
      230

      karsisin virittämisen vain tohon imusarjaan ja custom lastuun.
      katinjälkeisellä putkella ei tule hintaansa nähden mitään tehoja, vain ääni kasvaa ainakin maantieajossa häiritseväksi pidemmänpäälle.
      vapaavirtaussuodattimesta ei myöskään ole paskanvertaa apua.

      itsellä oli schrick:n imusarjalla penkissä 227hv, vapavirtaussuodatin toi lisää +-0 hv ja putki samoin vain pelkkää melua.... lastua en ehtinyt karalalla ajaa, vain myin auton sitä ennen. Kokeiltiin myös m50 imusarjalla, mutta alavääntö katos ja tomaatti ei tykännyt siitä :(

      Omasta mielestä parhaimman vastineen tehoille saa m50 imusarjalla(ei automaattiin), mutta täyden hyödyn koneesta saa vasta schrick:n imusarjalla.
      putki ja suodatin on turhia..
      Imusarja maksaa uutena nykyisin vissiin 1500e, eli ei halpa, mutta sillä saa varmasti sen +20hv. toisin kuin niillä "lastuilla"
      Aprilia RSV4

      Comment

      • KFZ-Koenig
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2900

        #4
        Originally posted by jannmann
        karsisin virittämisen vain tohon imusarjaan ja custom lastuun.
        katinjälkeisellä putkella ei tule hintaansa nähden mitään tehoja, vain ääni kasvaa ainakin maantieajossa häiritseväksi pidemmänpäälle.
        vapaavirtaussuodattimesta ei myöskään ole paskanvertaa apua.

        itsellä oli schrick:n imusarjalla penkissä 227hv, vapavirtaussuodatin toi lisää +-0 hv ja putki samoin vain pelkkää melua.... lastua en ehtinyt karalalla ajaa, vain myin auton sitä ennen. Kokeiltiin myös m50 imusarjalla, mutta alavääntö katos ja tomaatti ei tykännyt siitä :(

        Omasta mielestä parhaimman vastineen tehoille saa m50 imusarjalla(ei automaattiin), mutta täyden hyödyn koneesta saa vasta schrick:n imusarjalla.
        putki ja suodatin on turhia..
        Imusarja maksaa uutena nykyisin vissiin 1500e, eli ei halpa, mutta sillä saa varmasti sen +20hv. toisin kuin niillä "lastuilla"

        Toimiko tuo Schrick hyvin tomaatissa?

        Voisikohan tuo M50-imusarja toimia tomaatin kanssa, jos autossa on mekaaninen ahdin?
        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

        Comment

        • Masinol
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 988
          • "Turku"

          #5
          Onko joku mitannut kuinka paljon tossa 2.8 koneessa on vakiona tehoa.... taitaa olla yli sen 193hv.

          Ja jos siellä on ahdin perässä niin ei sillä imusarjalla ole enää niin merkitystä kun vaparilla.
          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #6
            vakio

            harmittaa kun ei tullut omaa vakiona mitattua... mutta isot pojat on puhuneet että vakiona olisi karvan yli 200hv, tiedä sitten.
            Yhden vakion mitatun 323i:n tiedän ja siinä oli muistaakseni jotain 188hv
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Susi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 473
              • Kuopio, Suomi

              #7
              Tuolla hiukan juttua aiheesta:

              Automobile, Car, Engine, Power, Torque, Compare, Comparison, Measurement, Table, Audi, BMW, VW, Volkswagen, Volvo, Toyota

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎