Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 sytytys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jzl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 148

    M10 sytytys

    millaisia kokemuksia teillä on vapaastihengittävästä m10 koneesta 2.0 litraasesta ja kärjettömästä sytytyksestä??? millaiset teho sytytyspuolat toimii tämän sytytyksen kanssa???

    entäs kokemuksia vakio 316 virranjakajasta 2.0 koneessa tuplakaasareilla???

    mulla on vähän ongelmia sytytyksen kanssa ja kolmonen ja nelonen ei aina oikein sytytä hyvin. => märät tulpat. tuplakaasarit, mutta ongelma jatkuu vaikka kaasarit vaihdetaan keskenään.

    entä millaisia kokemuksia teillä on virinokkien tai yleensä nokkien ajoittamisessa lasketun kannen kanssa???

    paljonko yläkuolokohdassa olisi hyvä olla 292 nokka-akselilla imuventtiili auki enemmän tai yleensä imu auki nelos sylinteristä??

    ittellä on aito schrick 292 ja n. 1mm laskettu kansi. ajoitus on nyt n.2mm imu auki ja pako 1.8mm yläkuolokohdassa.
  • jzl
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 148

    #2
    toimiiko bosch blue coil tehosytytyspuola vakio sytytysjärjestelmän kanssa bmw 316:ssa?? onko kokemuksia tai tietoa, vai hajoaako se sytkäboxi matalemmasta ensiöresistanssista??

    Comment

    • jzl
      Bimmer Rookie
      • Jan 2003
      • 148

      #3
      mittaalin bosch blue coilia ja alkuperäistä 316 sytytyspuolaa niin tulin siihen tulokseen, että blue coil tehopuola on huonompi kuin alkup. puola

      tuo blue coil onkin tarkoitettu kärki sytyksiselle autolle.

      blue coil ensiö resistanssi 3,3 ohm
      alkup puola 1,1 ohm

      blue coil toisio resistanssi 6,8 kohm
      alkup puolassa 8,26 kohm

      jotta sytytys taitaa 316:ssa vakionakin olla hyvällä mallilla suurempiin tehoihin

      Comment

      • jzl
        Bimmer Rookie
        • Jan 2003
        • 148

        #4
        taas mä yksikseen itken tässä omassa treadissani :(

        mutta nyt kun ajoituslamppuni löysin ja säädin ennakot oikeaan kohtaan alkoi tyhjäkäynti toimia, mutta kun antaa hanaa niin sytytys kääntyy myöhäisemmälle, ja kone alkaa pätkiä. siis aivan totta, katsottu on, sytytys menee kierrättäessä myöhäisemmälle päin. mikähän maanantai versio toi mun jakaja on?????? hermot menee

        Comment

        • mortimer
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1079
          • Satulinna kaukomaan

          #5
          Originally posted by jzl
          taas mä yksikseen itken tässä omassa treadissani :(

          mutta nyt kun ajoituslamppuni löysin ja säädin ennakot oikeaan kohtaan alkoi tyhjäkäynti toimia, mutta kun antaa hanaa niin sytytys kääntyy myöhäisemmälle, ja kone alkaa pätkiä. siis aivan totta, katsottu on, sytytys menee kierrättäessä myöhäisemmälle päin. mikähän maanantai versio toi mun jakaja on?????? hermot menee
          villi arvaus:

          nokka-akseli on vanhasta koneesta jossa on kärjellinen sytky jolloin jakaja pyörii myötäpäivään. kärjetön jakaja on uudemmasta koneesta jossa nokka-akselin ratas on "erikätinen" ja jakaja pyöriikin vastapäivään. vanhaan nokkaan on sovitettu kärjettömän jakaja vaihtamalla kärjellisen jakajan ratas kärjettömään ---> jakaja pyöriikin myötäpäivään ja keskipakosäätimet myöhäistävät ennakkoa.

          i3S -20
          E30M3 slotcar 1:32
          XKE FHC 1971
          Mgb Gt -66
          T6 -19
          E91 -08

          Comment

          • qizmo
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 234

            #6
            no joo...näyttää nihkeesti löytyvän tietoo M10:stä. kuulemma aika työn takana se sytytys tos viritetyssä M10:ssä.en tiiä sit, itellä ei paljon kylläkään kokemusta..

            tuolla jotain M10 vaparikoneesta ---> http://www.keskisuomalainen.fi/mantmar/NAbmw.html

            Comment

            • fraatti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 4629
              • Tampere

              #7
              kasvaako ennakko liian suureksi ja kone nakuttaa? jakajaan kireemmät jouset sisälle ja keskipakoissäätimen liike pienemmäksi..
              F11 535dX LCI
              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

              Comment

              • jzl
                Bimmer Rookie
                • Jan 2003
                • 148

                #8
                kyllä jakaja pyörii vastapäivään kuten pitääkin.... ja gizmon linkki on luettu ja ongelmat oli tiedossa, mutta kyllä sen sinnepäin saa aika helposti.

                no niin mutta ongelma nyt kuitenkin on ratkaistu ja sytytys toimii oikein päin nyt... siis korkeimmilla kierroksilla menee aikaisemmalle sytytys.... vanhassa jakajassa oli se jakajan alapäässä oleva musta muovinen prikka akselilla kulunut kokonaan pois ja se aiheutti noin 4mm pystysuuntaista klappia. näin jakajan akseli pääsi nousemaan suurilla kierroksilla ylöspäin ja kääntyen samalla myöhäiselle... :shock:

                aivan oikein, voi vittu mikä vika.... onneksi on noita romuja mistä otin toisen jakajan, täs 518 bemarin jakajas vain oli erilainen pulssianturin liitin, mutta 316 jakajan liittimen ympärillä oleva muovi meni heittämällä tuohon jakajaan ja vaihto onnistui..... uudesta jakajasta poistin lisäksi myös alipaine tatin liimaamalla alipainesäätimen säätämän systeemin jäykäksi... pelkkä keskipakosäätö on nyt vakiojuosilla käytössä, pitää mittailla eri kierroksilla ennakkoa ja kattoa pitääskö tehdä mutoksia. ajattelin lähinnä painoja keventämällä niin ei tartte jousia kattella.

                no nyt on vielä säädöt tekemättä, lähinnä tuplakaasarien osalta..... eikös se saa liikaa bensaa ku oikein polkaasee niin tulee välillä mustaakin savua vähän ???? :?: ja muuten kun polkee niin valkoista..... tyhjäkäynnin sain jo melko savuttomaksi.

                Comment

                • tsbmw
                  BTCF Member
                  • Jun 2004
                  • 1495
                  • Ilvola

                  #9
                  Originally posted by jzl
                  ... vanhassa jakajassa oli se jakajan alapäässä oleva musta muovinen prikka akselilla kulunut kokonaan pois ja se aiheutti noin 4mm pystysuuntaista klappia. näin jakajan akseli pääsi nousemaan suurilla kierroksilla ylöspäin ja kääntyen samalla myöhäiselle... :shock:
                  Mulla pääsee nousemaan koko alahammasrattaan ja rungon välin eli n. 8mm. Kone pätkäsee n.4000 kohdalla eikä palaudu kuin sammuttamalla kone. Tätä vikaa epäilen koska muuten pelaa ok.

                  Räjäytyskuvassa BMW:llä ei ole alapäässä muuta kuin viistourahammaspyörä, akseli ja O-tengas rungon tiivisteenä, akselilla ei ole mitään (tosin jakajarunkoa ei ole kuvassa erotettu eli keskipakosäädintäkään ei näy). Mihin se prikka tulee ja millainen, vai mikä osa alkuperäisessä estää akselin nousun?

                  Kävisikö nailonisesta ristiinlaminoidusta 20mm painevesijohtoputkesta 8mm pätkä aukiviillettynä, jolloin sen saa pujotettua akselille hammaspyörän ja virranjakajan alapään rungon väliin?
                  Last edited by tsbmw; 25-05-2005, 17:10.
                  - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                  - E28 528i, 528i+, M5

                  Comment

                  • bmw harrastelija
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 758
                    • -

                    #10
                    Täälläpäin on rs2000 escortin puolat ja muut hilppeet
                    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                    Alex von Falkenhausen

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎