Ei ainakaan söötsillä löytynyt vastaavasta aiheesta eli kirjoitan täten uuden. Onkelmana siis se että huomioitiin tuossa että käy moottori viidellä ja tulppia vaihtellessa selkeni että juu, yhdessä tulpan reikelissä on reippaanpuoleisesti öljyä. Tulppa täysin öljyssä, samoin kierteet, itse sylinteriin ei juuri nähnyt. Mistä siis moinen voisi juontaa juurensa? Kansipahvi kaput, vaiko kenties koko lankku halki? Kiitän jo etukäteen arvon asiantuntijoita
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50B25 öljyä sylinteriin.
Collapse
X
-
Originally posted by Aukes!Ei ainakaan söötsillä löytynyt vastaavasta aiheesta eli kirjoitan täten uuden. Onkelmana siis se että huomioitiin tuossa että käy moottori viidellä ja tulppia vaihtellessa selkeni että juu, yhdessä tulpan reikelissä on reippaanpuoleisesti öljyä. Tulppa täysin öljyssä, samoin kierteet, itse sylinteriin ei juuri nähnyt. Mistä siis moinen voisi juontaa juurensa? Kansipahvi kaput, vaiko kenties koko lankku halki? Kiitän jo etukäteen arvon asiantuntijoita
Olisko venttiilikopan tiivisteen välistä vuotanu. Itellä oli parissa tulpassa sama homma -> tiiviste vaihtoon ja ongelma korjattu.
edit: Oliko se tulpan kärkikin öljyssä?BMW 520d F11 LCI
-
-
Aika yleinen vika E36:ssa. Ei syytä paniikkiin. Joskus ei mitään haittaa, jos toimii normaalisti. Tottakai tuo tiiviste olis hyvä vaihtaa. Omassani oli hiukan öljyä myös. Pyyhin sen pois eikä ole sen jälkeen vuotanut.
Spark plugs are an important part of your engine - make sure that they are replaced every 10,000 miles or so, to keep your ignition system running smoothly.
"However, as you remove the plugs, you may discover something peculiar. The way that the ignition system is designed on these BMWs, there is the opportunity for the spark plug holes to completely fill up with oil, if you have a leaky seal on your valve cover. When you pull out the spark plug connector / coil combo, you may find that it is completely submerged in engine oil, as shown in Figure 12 and Figure 13. Looking down the hole, you may not even be able to see the spark plug because the entire hole is filled up with oil (Figure 14 and Figure 15). While common sense says that this is not a good thing, the reality is that this is actually quite common, and doesn't seem to affect the performance of the car one bit. If you do find this oil in your spark plug holes, I would suggest that you go one step further and replace the valve cover gasket. This replacement procedure is very simple, once you have the coils removed, and should only take you about 20 minutes more, providing you have the actual gasket on hand. If you find oil in your spark plug holes, then you should definitely replace the gasket."
Ja samasta paikasta löytyy ohjeet myös ko. operaatioon.Last edited by Vanquish; 10-10-2005, 14:26.
Comment
-
-
Olisko vastaava homma mahdollinen siis myös m20b25 koneessa? Olen ihmetellyt öljyisiä 5 ja 6 pytyn tulppia itsekin? Ja voiskohan vetää samasta paikkaa sen verran imuilmavuotoa, että vaikuttais täristävän tyhjäkäynnin muodossa?Näillä mennään...
530d e60 sedan
Ex:
320 e30 Imola Red Coupe
525i e34 Luxorbeige Sedan
535i e34 Shadowline Sedan
328i e36 Touring M-Sport
535 e39 sedan V8- manual
Comment
-
-
Originally posted by BcBOlisko vastaava homma mahdollinen siis myös m20b25 koneessa? Olen ihmetellyt öljyisiä 5 ja 6 pytyn tulppia itsekin? Ja voiskohan vetää samasta paikkaa sen verran imuilmavuotoa, että vaikuttais täristävän tyhjäkäynnin muodossa?
Tarkasta tulpanjohdot ja -hatut, ettei pääse jostain lyömään eristeen läpi kipinää. Sen kuulee usein äänestäkin kun sellanen terävä napsahtelu kuuluu. Ja tietty öljyiset tulpat ei ainakaan paranna tilannetta. Jos kone käy 5:llä, niin sen huomaa kun käynti on tosi raskasta ja pyörii vähän kuin joku vanha V8.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
kappas kyllähän näitä tekstejä kannattee lukea sillä huomenna ois itselläkin venakopan tiivisteen vaihto urakka edessä
(totuus: kaljottelu ilta kavereiden kanssa hyvä syy päästä vaimoa karkuun)
Niin huomasin tossa vasta että öljyä vuotaa pakosarjan päälle ja antaa ihan miehekästä katkua sieltä ja ollu muutenkin täysi mysteeri aaltoilevaan (totuus: rymisevään) tyhjäkäyntiin...pakko piettää peukkuja jospa toi käyntikin paranis tolla vaihdolla..E70 X5 3.0d -07
E39 530da touring -99
ex: E36 325i sedan -93
Comment
-
-
Originally posted by HarzaTheManOn hyvinkin mahdollista. Tuli korjattua omasta kesällä tuo venttiilikopan vuoto. Tiivistepinnat puhtaiksi hiomapaperilla ja tiivistesilikonia väliin, niin hyvä tulee. Silikoni kuivuu kunnolla aika hitaasti, niin ei haittaa jos odottelee vaikka yön yli ennen kuin laittaa koneen käyntiin.
Tarkasta tulpanjohdot ja -hatut, ettei pääse jostain lyömään eristeen läpi kipinää. Sen kuulee usein äänestäkin kun sellanen terävä napsahtelu kuuluu. Ja tietty öljyiset tulpat ei ainakaan paranna tilannetta. Jos kone käy 5:llä, niin sen huomaa kun käynti on tosi raskasta ja pyörii vähän kuin joku vanha V8.Näillä mennään...
530d e60 sedan
Ex:
320 e30 Imola Red Coupe
525i e34 Luxorbeige Sedan
535i e34 Shadowline Sedan
328i e36 Touring M-Sport
535 e39 sedan V8- manual
Comment
-
Comment