Eli ilmeni perinteinen ongelma tohon munkin autoon. Pariin otteseen ajossa heitti yhtäkkiä vetämästä ja tovin rullattuaan taas alkoi toimimaan kuin mitään ei olisi ollutkaan. Eilen se sit ei enää käynnistynytkään ja kun oli pyhä ja krapula niin anoin sit koko keksinnön olla. Tänää vikaa kartotettu ja luulen et se on joko nokan- tai kampiakselin asentoanturissa, mutta kummassa? Onko kellään tietoo miten noi vois tarkistaa vai vaikuttaako noista jompi kumpi siltä et se vois edellä kerrotun oireyhtymän lailla hajota? En havulla löytänyt tietoo. Eli nyt joku asiast tietävä vois kertoo niin ei tarvi molempia ostaa uusia. Anturit on otettu irti puhdistettu ja kontakti reitä summuuteltu mut viel on vain polttoaine pumpun heräte virta hukassa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50B25 tunnistimet
Collapse
X
-
Kyllähän se oire vähän sinne suuntaan viittaa. Ootko mitannu pumpun herätteen siitä poksilta tulevasta johdosta? vm 92 (E36) väri ruskea-vihreä. Siis siitä releeltä? Motronicin pinni 1. Mutta mutta.. poksihan kyllä jää käynnistystilanteessa odottelemaan "cranking " sinkkua ettei huuhdella koko konetta bensalla. En tiedä mutta luulen että pumppu tekee ainakin jonkunlaisen prime pulssin ennen kun mitään tietoo koneen pyörimisestä tulee mistään. Sitähän vois testata.
Tuleeko sytkä?
Skooppi on hyvä apu noitten VR anturien testaukseen. Kato kampiakselin anturin johto.. Se on mulla ainakin joskus ottanu hihnapyörään kii ja syöny kuorta johdosta.
Mä laittasin skoopin kiinni karvoihin ja starttaisin.
Vähän mitattua faktaa nokka anturille. Kolme karvaa. Yks niistä on pelkkä johdon suojavaippa ESD häiriöitä varten tai niitten poistoon. Sitten on VR anturin + ja - karva. Välistä mitattu 1300 ohm. Kampuran anturille varmaankin samat arvot. Ts mittaat ettei käämi oo palanu VR anturin magneetin ympäriltä. Yleismittarilla (vaihtojännite) saa jotain arvoa jos pyörittää konetta.
tollasta alkuun.Last edited by 9tonni; 10-10-2005, 17:30.
-
-
Originally posted by 9tonniKyllähän se oire vähän sinne suuntaan viittaa. Ootko mitannu pumpun herätteen siitä poksilta tulevasta johdosta? vm 92 (E36) väri ruskea-vihreä. Siis siitä releeltä? Motronicin pinni 1. Mutta mutta.. poksihan kyllä jää käynnistystilanteessa odottelemaan "cranking " sinkkua ettei huuhdella koko konetta bensalla. En tiedä mutta luulen että pumppu tekee ainakin jonkunlaisen prime pulssin ennen kun mitään tietoo koneen pyörimisestä tulee mistään. Sitähän vois testata.
Comment
-
-
Ja kolaritilanteessa pumppaa tankin tyhjäksi romun sekaan tai liekkeihin ???
Onkohan se buimurissa noin? No en oo tutustunu siihen sen paremmin.
Eipä ole ollut sakuinssillä paljon järkeä jos ei tutki pyöriikö moottori,..
Alussa on toki prime jakso jolla paineet nostetaan. Ja jos ei koneelta tuu sinkkua niin pumpu sammutetaan.
Täysin mahd että pumppu pyörii kokoajan...Last edited by 9tonni; 11-10-2005, 15:08.
Comment
-
-
Kampiaxelin asentotunnistin 540 ohm +- 10%
nokkaaxelin asentotunnistin 1280 ohm +- 10%
siv 181. http://kotisivu.dnainternet.net/leka...cal%20Data.pdfBMW 320iA Touring -95
Porsche 944 -86
Buell xb9r -03
Marin san rafael ~89
Jalat -70
Comment
-
-
Originally posted by jani73PA-pumppuhan lähtee pyörimään heti kun laittaa sytytysvirrat päälle ja pitää painetta yllä jakotukissa.
Pumppu pyörähtää virtojen kytkeytyessä, mutta lopettaa pyörimisen siihen asti, kunnes moottori alkaa pyörimään.
Sitä varten polttoainelinjassa on takaiskuventtiili sekä paineentasaaja, että järjestelmässä olisi paine, kun pumppu ei enää pyöri (ennen käynnistystä).Kokeilemalla se selviää...
Comment
-
-
Originally posted by kaolEi näin.
Pumppu pyörähtää virtojen kytkeytyessä, mutta lopettaa pyörimisen siihen asti, kunnes moottori alkaa pyörimään.
Sitä varten polttoainelinjassa on takaiskuventtiili sekä paineentasaaja, että järjestelmässä olisi paine, kun pumppu ei enää pyöri (ennen käynnistystä).Nyk: GSX1300R -00
Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
---------------------------------------------
-Official member of BTCF-Sauna Team-
---------------------------------------------
Comment
-
-
Nyt kun vihdoin kiireiltä kerkiän! Auton sain kuntoon viimeviikolla, eli kiitos 9tonni ja mr.b. Skooppia mulla ei itsellä ole ja lähin korjaamomissä semmonen olis ollut on niin kaukana et auton sinne raahaaminen ja tunnistimen testaus ois tullu maksaan sen toisen anturin hinan (100 ekua kipale). Eli ihan pelkän yleismittarin avulla mittailin noi vastukset ja tuosta kampuran tunnistemelt ei vastusta löytyny joten pistin sen tilaukseen. Ammattitaitoinen varaosamyyjä tosin tilas mulle ensin ton nokantunnistimen. Saimpa sillä sit varmistaa et se oma ei oo rikki. Oikian osan saavuttua auto rupes käymään taas niinku pitääkin, ja kun oltiin vauhtiin päästy niin kaverin 325 teki saman legendaarisen vielä samalle viikolle eli heitti yhtäkkiä käymäst. Siinä kartotettiin vika sit Bensapumppuun ja se tosiaan hajos ku seinään eli ei ees varotellu. No uus pummppu paikalleen ja taas kukkuu sekin baijerilainen.Vi..u ja viina on nuorenmiehen ravintoa!
Comment
-
-
Moi!
Mitenkäs sulla, sekoiliko kiekkamittari sillon ku auto lakkas vetämästä tai sammui?Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
Comment