E39 M5 ujeltaa pintakaasulla 95-100km/h. Ominaisuus paheni hiukan kun vaihtoi perän ja vaihteiston puslat (OE BMW). Kardaanin tukilaakerin vaihto uuteen ei auttanut.
Perän laakerien vaihto näyttäisi, että olisi tehtävissä prässillä itsekin. Tilaisin siis merkkilaakerit ja uuden puristusrenkaan + tiivisteet. Kovin vähän löytyy tietoa laakerin esijännityksistä:
-Osaako tekijät sanoa olisiko nämä pyörintävastukset oikein?
Pinionin laakerit 2Nm (tiiviste ja laakeri kevyessä öljyssä)
Poskilaakerit 1.5 Nm
-Pysyykö hammaskosketus ja väläys hyvin tod. näk. samana?
(Nämä toki voi tarkastaa kasaatessa)
-Kannattaako lukon kitkalevyt vaihtaa samalla, suht pieni lisätyö, mutta voiko jokin mennä vikaan?
Perän laakerien vaihto näyttäisi, että olisi tehtävissä prässillä itsekin. Tilaisin siis merkkilaakerit ja uuden puristusrenkaan + tiivisteet. Kovin vähän löytyy tietoa laakerin esijännityksistä:
-Osaako tekijät sanoa olisiko nämä pyörintävastukset oikein?
Pinionin laakerit 2Nm (tiiviste ja laakeri kevyessä öljyssä)
Poskilaakerit 1.5 Nm
-Pysyykö hammaskosketus ja väläys hyvin tod. näk. samana?
(Nämä toki voi tarkastaa kasaatessa)
-Kannattaako lukon kitkalevyt vaihtaa samalla, suht pieni lisätyö, mutta voiko jokin mennä vikaan?
Comment