Mikä meni pieleen??Eli käytin kannen hitsauksessa/kunnostuksessa ja vielä viilaus/virtaus penkissä ja koe ponnistettu 2 kertaa eli tehtiin kansi uusiks kaikin osin ohjarit jne..! Ja sitte hoonattiin hienoilla kivillä syliterit ku vaihdettiin kaikki männän renkaat merkki muistaakseni (Goetze) kansipahvi/yläpääntiivisteet on (victor reinz)ja eiku kansi kiinni ja käytiin nii tulee sinistä putken täydeltä!? Nyt on ajettu n.250km. ja öljyä on menny n.10litraa..! Kone ei kilise eikä kolise saatika huohota ölyn täyttö korkista eikä mitta tikusta ja käy nätisti ja vetää kohtuudella miten nyt voi ku öljyä menee sylinteriin jostain.!?? Öljyt ja vedet pysyy omalla puolella ja ei tee painetta vesi puolelle! Mikä sa..tna mättää!??
Ja alun perin kone aukastiin ku oli 5-pytyn männän rengas poikki(ei tehny mitään jälkiä sylinteriin) ja kansi irrotettuna huomattiin 3-pytyn pako ventiilin välin olevan halki..? Oisko vihjeitä mikä maksaa!??
Putken täydeltä sinistä konerempan jälkeen 2.5i 24v m50 -92 ei vanos!APUA!
Collapse
X
-
Aika tasasti joka pytyn tulppa öljyinen ja ku kahtoo pyttyyn lampulla tulpan reijästä nii näkee miten on ölyä männällä..?Mut miten nyt nuo pytyt lasketaan nii 3-pytyn laatikolta päin laskien tulpan muovi osa oli öljyinen mikä menee kannen sisälle ku otin eka kerran sen pois mut huomasin tulpanki olevan löysällä?!
Comment
-
Tuli itellä mieleen kanssa että väärän kokoiset renkaat, tai sitten öljyrenkaat jääny jumiin. Katsoitteko että renkaissa on oikea päittäisvälys kun asensitte?
Yleensä niissä on hiukan liikaa, ja ne menevät ristiin -> jää jumiin...
Comment
-
Juu-u, taatusti tulee renkaiden ohi ja jos kulutus 10l 250km:llä, niin kaikkien pyttyjen osalta.
Kai ne sylinterit on hoonattu eikä kiillotettu? Muistuu mieleen kaverin Nissani johon Esson baarin moottorikoneistajamestari teki konerempan. Viimeisen päälle teki ja lopuksi vielä kiillotti sylinterit
Lopputuloksena öljynkulutus 4l/100km.
Mutta jos hoonattu, niin sitten alikokoiset renkulat.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
Tai venttiilinvarrentiivisteet unohtunu laittaa
Syö nimittäi öljyy aika kiitollisesti jos ne repee kappaleiks tai puuttuu kokonaan!!!
Comment
-
Ainaki männässä luki STD eli kait alkuperäset ja tuolla mun autolla on ajettu 223tkm..! Ei kait nuista venttiili varsista vois vuotaa vaikka puuttus kumit kokonaan nui paljoo??
Nii tuota mun kantta on nyt laskettu 0.8mm. ja imukanavia paranneltu ja pakopuoli kiillotettu ja virtas penkissä vakio nokilla 249hv. ja on toki takuu kansi ku on koneistamon tekemä mut en oikeen jaksa uskoo kansi vikaan!? Kyllä ottaa ohimoon!!
Comment
-
Tuskin on kansi halki,jos joka pytyssä palaa öljyä "yhtä paljon".Vika löytynee kannen päältä:Ohjurit/kumit.Tai kannen alta eli mäntä/sylinteri tiivistys.Renkaissa jotain häikkää,kuten yllä jo kirjoitettiin.
Onko muuten Bemarien ölyrenkaissa merkitty TOP-suunta?Eli renkaat asennettu varmasti oikein päin (jos merkintä siis löytyy).
Olihan ohjurien kumit varmasti tiukat venttiileihin?Nimittäin öljyä kulkee mukavasti läpi,jos ne on "vialliset" tai puuttuu.Last edited by Heguli 31; 12-10-2005, 10:42.
Comment
-
Niin tuliko venttiilinohjurikumit paikoilleen?
Ja kumien asennuksessa huomion arvoinen seikka semmonen että kannattaa ensteks laittaa venttiili paikalleen, sen jälkeen pitää venttiilinvarresta peittää jousilautasen kynsien urat ohuella mehupillillä tms. ja sitten kumi varovasti urien yli öljyn avulla. Nimittäin jos nuo urat ovat teräväreunaiset ja vetäset ohjurikumin raakana urien yli, voi olla kumi aikasten riekaleinen tämän jälkeen.
Comment
-
Ainakin m41 (1.7tds) koneen männänrenkaissa oli merkitty TOP-puoli. Sanoi vielä koneistamolla että muista asentaissa katsoa että tulee renkaat oikein päin, vie muuten öljyä.Originally posted by Heguli 31Onko muuten Bemarien ölyrenkaissa merkitty TOP-suunta?Eli renkaat asennettu varmasti oikein päin (jos merkintä siis löytyy).
Comment
-
Koneistamo mikä on mun kannen tehny/ehjänny nii siellä käy vuodessa n.250kpl. kansia eli kait aika ammattilaisia mut tokihan siellä on ihmiset töissä ja ohjurin kumit voi olla pöydällä eikä siellä missä pitäis..?
Virheitä toki sattuu!! Ite toki epäilen nuita mäntä hommia ku ne on laittanu ns:(KYLÄSEPPÄ) mut koneita laittanu ja sillä itelläki ollu pari e30:stä kilpurina.. Ei kai tämä parane ku kansi irrottamalla ja kahtomalla mitä se on syönny?!
Taas vaa palaa rahaa joku satanen.. Onko kellään tietoo mitä maksaa ylikoon männät?
Comment
-
10 l/250 km , kova on öljynkulutus.... tuollaista määrää öljynkulutusta ei selitä mikään muu kuin väljää sylinterin ja männän välissä, johtuneeko renkaista vai männistä, onko ne oikein päin ja samoissa reiìssä.Tuolla oikeinpäin olemisella en sitten tarkoita mitään kiertokanki ylöspäin juttuja.
Tai sitten kansipahvi on vääränlainen , öljykanavien kohdalta vuotaa palotilaan ja putkesta ulos.
Comment

Comment