Moi!
Ongelma-auto N55 koneellinen 335i, xdrive automaatti. Ajettu n. 80tkm. vm. 2015.
n. 80kmh nopeudesta eteenpäin kaasua painaessa tulee selkeää, mutta melko lievää tärinää, voimansiirron alueelta. Riittää, että veto on päällä vähänkin, lakkaa heti kun päästää kaasun pois. Huomaa helposti esimerkiksi kun rampilta kiihdyttää 100kmh vauhtiin kevyestikin, niin heti 80kmh jälkeen tulee tuota värinää.
Värinä on sen luonteista, että epäilisin renkaiden tasapainotusta, ellei tärinä katoaisi heti kun vedon päästää pois.
Alemmilla nopeuksilla ei tuota ilmene. Tekee pahiten 4. vaihteella, mutta myös isommilla.
Mistä kannattaisi vikaa lähteä selvittämään, mikä voisi olla kyseessä?
Sen ainakin tiedän, että etujarrulevyt ovat kierot (täristää jarruttaessa - uudet tilattu) mutta tuo tuskin oiretta voi aiheuttaa.
Ongelma-auto N55 koneellinen 335i, xdrive automaatti. Ajettu n. 80tkm. vm. 2015.
n. 80kmh nopeudesta eteenpäin kaasua painaessa tulee selkeää, mutta melko lievää tärinää, voimansiirron alueelta. Riittää, että veto on päällä vähänkin, lakkaa heti kun päästää kaasun pois. Huomaa helposti esimerkiksi kun rampilta kiihdyttää 100kmh vauhtiin kevyestikin, niin heti 80kmh jälkeen tulee tuota värinää.
Värinä on sen luonteista, että epäilisin renkaiden tasapainotusta, ellei tärinä katoaisi heti kun vedon päästää pois.
Alemmilla nopeuksilla ei tuota ilmene. Tekee pahiten 4. vaihteella, mutta myös isommilla.
Mistä kannattaisi vikaa lähteä selvittämään, mikä voisi olla kyseessä?
Sen ainakin tiedän, että etujarrulevyt ovat kierot (täristää jarruttaessa - uudet tilattu) mutta tuo tuskin oiretta voi aiheuttaa.
Comment