Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 käyntiinlähtö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolli
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1067
    • Kausala city

    m20b20 käyntiinlähtö

    Eli... tein tossa kansiremppaa ja nyt sain kasattua pelin.
    Mutta.. peli ei vaan lähe käyntii.. supsuttaa vaa putkessa ja bensa haisee. Sytkä on kyllä kohdallaan ja kipinää ja bensaa tulee.

    Eli.. onko mahollista et oon kasannu nokka-akselin väärinpäin? eli 180astetta nokassa jako pielessä?
    E34 530d -94 M-Sport
  • kaol
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 5007
    • Ilmajoki

    #2
    Originally posted by Rolli
    Eli.. onko mahollista et oon kasannu nokka-akselin väärinpäin? eli 180astetta nokassa jako pielessä?
    Varmasti on mahdollista.

    Tämähän selviää sillä, kun tarkistat asian / että jako on oikein.
    Kokeilemalla se selviää...

    Comment

    • Rolli
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1067
      • Kausala city

      #3
      niin muttakun millä mie katon et nokka on oikees asennossa kun nokan päässä on merkit molemmin puolin?
      Last edited by Rolli; 08-12-2008, 20:41.
      E34 530d -94 M-Sport

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Originally posted by Rolli
        niin muttakun millä mie katon et nokka on oikees asennossa kun nokan päässä on merkit molemmin puolin?
        Ota koppa irti ja katso nokkapyörältä.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Nokka on lähimain oikealla kohdalla kun kummatkin venttiilit ykkössylinterissä ovat kiinni. Siitä vaan sitten etsit sen lähimmän viivamerkin ja laitat alapään myös kohdalleen.

          Itsellä kävi tässä kaunis päivä sellainen moka että samantyyppisessä jutussa oli nokka-hihna irti. Siinä sitten pyörittelin konetta kasauksen edetessä mutten ollut ottanut huomioon että virranjakaja ei pyörikään alakerran mukana vaan hihnan mukana, joka tässä tapauksessa oli irti... Sitten siinä meni päivä ihmetellessä miksi ei lähde käyntiin (oireet oli samat kuin siula), tulin avanneeksi virranjakajan ja huomasin että sytytys oli sattunut kuin ihmeen kaupalla täysin VÄÄRÄÄN kohtaan... Ei auttanu ku nostaa jakajaa ja laittaa se kohdalleen, heti lähti käyntiin!

          Kannattaa tarkistaa siunkin, jos on kone l-jetillä, alhaalta viiva kohdalleen, nokan viiva kohdalleen ja jakaja osoittamaan ykköstä.

          Joo, sanoitkin että siula on sytkä kohdillaan. Silloin jää ainoastaan se että nokka-akselisi on 180 väärässä kohtaa. Kato tällöin ykköspytyn mukaan kohdalleen.
          Last edited by TheLoial; 13-10-2005, 20:52.

          Comment

          • Rolli
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1067
            • Kausala city

            #6
            Originally posted by Axum
            Ota koppa irti ja katso nokkapyörältä.
            Muuten hyvä. muttakun ei nokkapyörässä ole merkkiä. ainakaan en havainnut mitään. muuten olisi kyllä ollu todella helppoa.


            Originally posted by TheLoial
            Joo, sanoitkin että siula on sytkä kohdillaan. Silloin jää ainoastaan se että nokka-akselisi on 180 väärässä kohtaa. Kato tällöin ykköspytyn mukaan kohdalleen.
            Onko se ees teoreettisesti mahdollista että on nokka 180astetta väärinpäin.? siis että mahtuuko venttiilit ym liikkumaan. kone minulla siis pyörii moitteetta.

            Huomenna aamulla pääsen taas tutkimaan autoa.
            Last edited by Rolli; 13-10-2005, 21:28.
            E34 530d -94 M-Sport

            Comment

            • TheLoial
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1109
              • Helsinki

              #7
              Joko iso nuoli siinä lähellä sitä pulttia jolla ratas on kiinni nokan päässä tai pieni lovi hampaitten etuosassa.

              Siinä nokassa oleva lukitustappi SAATTOI olla juuri vastakkaisella puolella kuin merkki, mut tästä en ole varma...

              Comment

              • Racink
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 840
                • Jkl

                #8
                No mistäs päättelet että olisi juuri 180 astetta pielessä jos ei kerran merkkejä näy??Ota venttiilikoppa pois ja katso milloin 1 sylinterin venttiilit on kokonaan kiinni, eli nokka-akselin nenät näyttää juuri symmetrisesti yläviistoon ja samalla pitäisi olla kampiakselin merkki kohdallaan, sekä virranjakajan pyörijän näyttää siihen virranjakajan rungossa olevaan ainoaan viivaan.Ehkä vähän vaikeasti selitetty mutta toivottavasti ymmärsit...

                Comment

                • avr
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 290
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by Rolli
                  Muuten hyvä. muttakun ei nokkapyörässä ole merkkiä. ainakaan en havainnut mitään. muuten olisi kyllä ollu todella helppoa.

                  Se merkki on aika vaikee löytää siitä nokkapyörästä! Miten muuten sait jaon kohdallen jos et sitä löytäny??

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    #10
                    Originally posted by avr
                    Se merkki on aika vaikee löytää siitä nokkapyörästä! Miten muuten sait jaon kohdallen jos et sitä löytäny??
                    Tuskimpa käyntiinlähtöä tässä ihmeteltäisikään jos se olisi löytynyt.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎