Aamua kaikille.
Onko joku keksinyt jotain temppua millä M43-moottorin jakopään saisi edes suunnilleen tiiviiksi? Uusilla tiivisteillä pysyi tiiviinä ehkä 3 vko. Vaikka yritin liimalla auttaa sitä jakokoppien välistä tiivistettä.
Syy koko vuotoonhan on jakopään koppien idioottimainen rakenne. Ala- ja yläkopan välissä olevaa kumitiivistettä ei purista mikään, joten sen tiivistävyys on erittäin kyseenalainen. Yritin kiristää kopat ja venttiilikopan kannen niin että saisin edes vähän puristusta tiivisteelle mutta mitä vielä.
Vika on siksi raivostuttava että aiheuttaa helposti myös hylsyn katsastuksessa, minullakin muiden syiden ohella, ja on ärsyttävän työläs korjata jolloin se juuri pitää sen aikaa että ehtii katsastamaan uudelleen...
Onko joku keksinyt jotain temppua millä M43-moottorin jakopään saisi edes suunnilleen tiiviiksi? Uusilla tiivisteillä pysyi tiiviinä ehkä 3 vko. Vaikka yritin liimalla auttaa sitä jakokoppien välistä tiivistettä.
Syy koko vuotoonhan on jakopään koppien idioottimainen rakenne. Ala- ja yläkopan välissä olevaa kumitiivistettä ei purista mikään, joten sen tiivistävyys on erittäin kyseenalainen. Yritin kiristää kopat ja venttiilikopan kannen niin että saisin edes vähän puristusta tiivisteelle mutta mitä vielä.
Vika on siksi raivostuttava että aiheuttaa helposti myös hylsyn katsastuksessa, minullakin muiden syiden ohella, ja on ärsyttävän työläs korjata jolloin se juuri pitää sen aikaa että ehtii katsastamaan uudelleen...
Comment