auto nykii ihan vitusti pintakaasulla ja moottorijarrutuksella.tyhjäkäynti vaikeaa ja välillä päivästä riippuen tasaisempaa.900rpm-1500rpm alueella oireilee AINOASTAAN, ruiskun osat melkeen kaikki vaihdettu ja imuvuodot tarkistettu.joku puhu kiekka anturista vai mikä se nyt oikeelta nimeltä on, eli se joka tulee vaihdelaatikon kylkeen,meinas että jos paskana niin auto käy mut ei toimi 100% tietyillä kierroksilla.voisko olla siinä vika?ehdotuksia!tuntuu ku 900-1500rpm välissä ois tyhjä alue jota kone ei tunnista.900rpm eli tyhjäkäynniltä painat nätisti kaasua niin kiekat hyppää yli 1500rpm,eli ei normaalia!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
alpina b6 m30b28 -85 ei käy oikein
Collapse
X
-
Pintakaasulla ajaessa nykiminen viittais itsellään laihaan seokseen eli luultavimmin imuvuotoa jostain haitariputkesta tai sellaisen liitoksesta, ilmamäärämittarin jälkeen. Myös imusarjan tiiviste voi kusta.. Moottorijarrutuksella nykiminen taas kuullostaa helvetin oudolta, koska silloin ei elektrooninen älyruisku syötä yhtään bensaa koneeseen (kulutusmittarikin näyttää nollaa), joten se ei kai voi johtua seoksesta? Enkä tiedä voiko johtua sytytyksestäkään, mitäs siellä sytyttäis muka? En ole kyllä autoalaa lukenut joten saatan kirjoittaa lievästi pas****..
En kyllä tiedä onko Alpinan vaihdelaatikon kyljessä joku ihmeen kiekka-anturi, mun mielestä M30B28 normi E28:sin askin kyljessä ei ollu mitää muuta kun peruutusvalon kytkin.
Tyhjä alue kierroksissa viittais siihen, että ilmamäärämittarista (mikäli Alpinassa sellanen on, eikä ilmamassa-m.) on se kaasun asentotunnistimen liuska tjsp kulunu, jolloin ilmamäärämittari ei oikeasti huomaakaan sitä asennon muutosta sillä kohtaa ja ilmenee mahdollisesti kaikkea kivaa pätkimistä ja nykimistä sillä kohdalla.
Käykö muuten huonosti? Onko se Motronic, L-Jetronic, vai mikä? Jos L-Jet, niin tarkista että kaikki ne pienet alipaineletkut on paikoillaan, ehjiä, eikä ole lytyssä!
-
-
se on l-jet!ruiskuboxi,ilmämäärämittariki vaihdettu eikä vaikutusta!ei imuvuotoja!ei sihise mistään ja kun aukasee öljykorkin ni kiekat laskee!kyllä sielä se anturi on!E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
moottori jarrulla nykii vasta sitte ku kiekat on laskenu tyhjäkäynnin tasolle...ja repiminen aika rajua.kylmänä käy jotain 400-600rpm.esim kyläajossa kiekat alle 1500 ni yhtä vitun repimistä eli ei mitään normaali pikku hyssytystä!E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
-
Originally posted by lurkki3moottori jarrulla nykii vasta sitte ku kiekat on laskenu tyhjäkäynnin tasolle...ja repiminen aika rajua.kylmänä käy jotain 400-600rpm.esim kyläajossa kiekat alle 1500 ni yhtä vitun repimistä eli ei mitään normaali pikku hyssytystä!
Comment
-
-
auto toimii 1500 jälkeen ku ajatus,ei mitään nykimisiä!tulpat uudet jotku boschin tekemät!ainoat mitä ei vaihdettu niin johdot/virranjakajankansi/saarnaaja!E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
Bagged e32
Ex E61 525d m-sport -06
Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä
Comment
-
Comment