Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47 + manuaalivaihteisto, värinät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • radiaani
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 130
    • Etelä-Suomi

    N47 + manuaalivaihteisto, värinät

    N47 GS6-45DZ-manuaalivaihteistolla on alkanut pitää melkoista jyrinää n. 1600 rpm:llä. Aiemmin pystyi hyvin ajamaan 90 km/h 6-vaihteella mutta nyt kevytkin pintakaasu aiheuttaa värinän. Koska käytös on muuttunut, kyse lienee viasta eikä ominaisuudesta. :think

    Mistä vikaa kannattaisi ruveta etsimään?
    Ajossa: F10 520d SE (2012)
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16484
    • Asikkala

    #2
    Öljymäärä tarkistettu ? Paljonko ajettu, mitä öljyä ?

    Comment

    • radiaani
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 130
      • Etelä-Suomi

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Öljymäärä tarkistettu ? Paljonko ajettu, mitä öljyä ?
      Öljy miltei maksimissa, Castrol FST 0W30. Ei ole koskaan tarvinnut lisätä.

      Ajettu 230tkm, eikä moottorille/voimansiirrolle ole tehty mitään. Mikä tahansa kuluva on potentiaalinen vikakohde...
      Ajossa: F10 520d SE (2012)

      Comment

      • Arska34
        Bimmer Rookie
        • May 2019
        • 63
        • Finland

        #4
        Olisko niinkin tyypillinen kuin kaksoismassavauhtipyörä? Itsellä ainakin väljä kaksoismassa piti jyrinää juuri matalilla kierroksilla.
        Ex: Subaru Impreza gt, E46 330D, Saab 9-3 2.0t, E91 320D, E90 318D
        Nykyiset:
        E38 728i
        E90 320D

        Comment

        • radiaani
          Bimmer Rookie
          • Jul 2016
          • 130
          • Etelä-Suomi

          #5
          Originally posted by Arska34 View Post
          Olisko niinkin tyypillinen kuin kaksoismassavauhtipyörä? Itsellä ainakin väljä kaksoismassa piti jyrinää juuri matalilla kierroksilla.
          Sitä itsekin epäilen mutta sitä ei mielellään lähtisi uusimaan ennen kuin helpommat vikakohteet on eliminoitu. Voisiko kampiakselin hihnapyörä olla syynä?
          Attached Files
          Ajossa: F10 520d SE (2012)

          Comment

          • alpine3
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2010
            • 1273
            • Kajjjaani

            #6
            Missä kunnossa lie kardaanin kannatinlaakeri? Itsellä taisi mennä kaksoismassa vaihtoon juurikin noilla kilometreillä. Täristääkö ykkösellä liikkeellelähdössä?

            Edit. Hihnapyörä näyttäisi olevan kunnossa.
            BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
            BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16484
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by radiaani View Post
              Öljy miltei maksimissa, Castrol FST 0W30. Ei ole koskaan tarvinnut lisätä.

              Ajettu 230tkm, eikä moottorille/voimansiirrolle ole tehty mitään. Mikä tahansa kuluva on potentiaalinen vikakohde...
              Kysyin väärin Tarkoitin laatikon öljyä, lähinnä määrää, manuaali ei
              laadun takia hajoa, lähinnä huomaa synkronoinnin toiminnasta jos ihan vihkoon on öljyn kanssa menty.
              Kannatinlaakeri mainittu +voisiko tulla taka-akselilta :think

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎