Announcement

Collapse
No announcement yet.

M43B19 - kytkinkö menossa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Petri
    BTCF Member
    • Jun 2004
    • 3156
    • Nummela

    M43B19 - kytkinkö menossa?

    Viime aikoina on alkanut tuntua siltä että kytkin ottaa kiinni ylempää kuin normaalisti, liikkeelle lähdettäessä välillä ravistelee yms. omasta mielestäni kytkimeen viittaavaa vikaa.
    Myös pakitettaessa(Ei tosin muilla vaihteilla?) vaihteen ollessa silmässä ja kytkintä pohjaan painettaessa vaihde kuitenkin jää osittain päälle ja auto moottorijarruttaa valutettaessa mäkeä alas.

    Mikähän tämmöiseen ongelmaan auttaisi, minkä kokoista remonttia olisi tiedossa? Kyseessä sigussa näkyvä kulkuneuvo, 100tkm ajettuna...
    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95
  • Fahrer
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 45

    #2
    Vaikuttaa vähän siltä, että nestepiirissä voisi olla ilmaa. Se aiheuttaa herkästi sitä ettei irroita kunnolla. Onko jarrulle tehty viime aikoina jotain, esim. vaihdettu jarrunesteitä ja unohdettu kytkimen ilmaus, tms.? Ei kytkimessä pitäsi normaalisti 100 tkm ajolla olla vielä isompia murheita.

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Joko järjestelmässä on ilmaa, työsylinteri on rikki (tuskin) tai tosiaanki menee kytkinpaketin vaihdoksi.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Ilmoittamasi oireet viittaavat kytkimen olevan vaihtoa vaille.Ei ilmavaivat ravista kytkintä.

        Comment

        • reddewil
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 3015
          • West Coast

          #5
          Ei noin vähän ajetussa voi olla kytkin menossa, paitsi jos sillä ei oo ajanu joku vanha mummu, joka luistattaa vielä 80km/h:n vauhdissa!
          Siis se ei vaan irrota, käy jossain tarkistuttaa, jos et ite osaa. Alkaako polin ottaa alempana ku ennen, eli vapaaliike ois kasvanu?
          ...

          Comment

          • Nellu
            Newbiemmer
            • Jul 2004
            • 14
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by reddewil
            Alkaako polin ottaa alempana ku ennen, eli vapaaliike ois kasvanu?
            Jatkan jutustelua kyseisestä aiheesta, ajan siis itse kyseisellä ongelmatapauksella.

            Nimenomaan päin vastoin. Poljin ottaa ylempänä kiinni, eli siis ei tarvitse paljon painaa kun jo vaihtaminen onnistuu.
            - E46 320Ci -01 M-Sport -

            Comment

            • Petri
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 3156
              • Nummela

              #7
              Noniin, kevät tulee ja nyt pitäisi saada uusi kytkin autoon. Alkaa tuntua siltä, että se entisten ongelmien lisäksi luistaa ripeästi kiihdytettäessä...
              Talvipakkasilla oli vielä hieman ongelmia saada vaihteita silmään, nyt tuntuu toimivan paremmin, mistähän sekin voisi johtua?

              KL-varaosilla uusi kytkin maksaa n. 350€, mistähän kannattaisi kysellä halvempaa versiota??
              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • Sjösse
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 33
                • Helsinki

                #8
                Välillä oon huomannu samat oireet samanlaises bemus, mut ei tuu vastaa aina vaan pelkästää sillon tällön.. ja mun ajettu 170tonnii.. ehkä joku sukuvika
                People like you are the reason people like me nee medication!

                Comment

                • h.n
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 35
                  • Sauvo

                  #9
                  moro

                  Originally posted by petri--
                  Noniin, kevät tulee ja nyt pitäisi saada uusi kytkin autoon. Alkaa tuntua siltä, että se entisten ongelmien lisäksi luistaa ripeästi kiihdytettäessä...
                  Talvipakkasilla oli vielä hieman ongelmia saada vaihteita silmään, nyt tuntuu toimivan paremmin, mistähän sekin voisi johtua?

                  KL-varaosilla uusi kytkin maksaa n. 350€, mistähän kannattaisi kysellä halvempaa versiota??
                  Mä vaihdoin omasta autosta kytkimen ja se maksoi 155e. Merkki oli Lug ja hommasin Joka-osasta Turust.

                  Tässä meikäläisen kytkin onkelma.

                  Comment

                  • Petri
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 3156
                    • Nummela

                    #10
                    Muottikadun Huollossa kerrottiin, että uusi Sachs-kytkin(250€), silmälaakeri sekä moottorin ja laatikon väliset ohjainhelat(?) tms. kannattaa vaihtaa. Hintaa tälle operaatiolle ja vaihteistoöljyjen vaihdolle tulee yhteensä 550€ töineen. Lug-kytkin olisi tietty 100€ halvempi kuin tuo Sachs...

                    Nykyään tuo peruutusvaihteen rallatus on todella kova, eli pakki päälle ja hieman vauhtia ja sitten kytkin pohjaan niin pitää ääntä...
                    Kylmänä vaihteet ei mene niin hyvin sisään. Moottorin lämmettyä ei ole enää niin paha, vaihteistoöljyn tarkastuksessa todettiin että pinta on laskenut muutaman millin, mutta ei kuulemma liikaa.

                    Mitähän operaatioita tässä nyt pitäisi alkaa suorittaa, että saadaan auto kuntoon?
                    E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                    E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                    Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎